Główna Poczekalnia (1) Soft Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: 42 minuty temu
Avatar
Trolik1 2025-10-10, 11:54 1
TwójCzarnyPan napisał/a:

Podobno nie da się otworzyć, bo różnica ciśnień nie pozwoli. Tylko blisko ziemi, gdy są wyrównane. Więc takie wariatki nie są żadnym zagrożeniem.
Nie wiem skąd to wiem, gdzieś słyszałem.



W sumie drzwi otwierają się na zewnątrz. A jak na wysokości nastąpi rozszczelnienie, to wszystko wysysa na zewnątrz. Czyli raczej dokładnie odwrotnie. Ruszysz " klamkę" i drzwi się same otworzą. Jest tu jakiś spec od samolotów?
Zgłoś
Avatar
Black_Hole 2025-10-10, 13:15 1
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
Sigeberht 2025-10-10, 13:36 1
Jeżeli chciał się jej pozbyć to przekombinował, bardzo
Zgłoś
Avatar
kingpaler 2025-10-10, 13:58 1
Trolik1 napisał/a:

W sumie drzwi otwierają się na zewnątrz. A jak na wysokości nastąpi rozszczelnienie, to wszystko wysysa na zewnątrz. Czyli raczej dokładnie odwrotnie. Ruszysz " klamkę" i drzwi się same otworzą. Jest tu jakiś spec od samolotów?



Znalezione , przekazane

Krótko i po polsku — drzwi samolotowe nie da się normalnie otworzyć w czasie lotu z prostych powodów konstrukcyjnych i fizycznych. Wyjaśniam to punktami, bez instrukcji "jak otworzyć" (to niebezpieczne i nielegalne).

Różnica ciśnień (główny powód).
W kabinie pasażerskiej przy przelotowej wysokości panuje ciśnienie odpowiadające mniej więcej 1 atmosferze (dla komfortu i życia), podczas gdy na zewnątrz jest znacznie niższe. Typowa różnica to ~8 psi (około 55 000 Pa). To oznacza siłę nacisku rzędu:

~55 kN na 1 m² (55 000 N ≈ 5,6 tony siły na m²).
Jeśli drzwi mają np. 1,5 m² powierzchni, siła utrzymująca je przy framudze to ~82–110 kN (czyli odpowiada kilka lub kilkanaście ton). Innymi słowy — drzwi są przyciskane do kadłuba ogromną siłą i fizycznie nie można ich po prostu „pociągnąć” na zewnątrz.

Konstrukcja drzwi — tzw. „plug door”.
Większość dużych samolotów używa drzwi typu „plug” — drzwi są nieco większe niż otwór i przy zamknięciu są wciskane do wnętrza otworu; ciśnienie kabiny dociska je jeszcze mocniej do uszczelki. Nawet gdyby ktoś próbował je przekręcić, najpierw trzeba by zniwelować różnicę ciśnień — co jest praktycznie niemożliwe i grozi natychmiastową eksplozją dekompresyjną.

Zatrzaski, blokady i systemy bezpieczeństwa.
Drzwi mają mechaniczne i elektroniczne blokady (np. pozycjonery, zaczepy, czujniki ciśnienia). Kokpit widzi, czy drzwi są zamknięte i zaryglowane — samolot nie pozwoli np. na uruchomienie niektórych systemów, jeśli drzwi nie są w porządku. Na drzwiach są też wskaźniki i procedury obsługi — to nie jest zwykły zamek.

Wyjścia awaryjne i luki (overwing, service doors).
Mniejsze klapki/wyjścia nad skrzydłem lub luki serwisowe mają inną konstrukcję i mechanikę, ale także są zabezpieczone — i przy dużej różnicy ciśnień ich otwarcie jest również niemożliwe bez uprzedniego wyrównania ciśnień. W małych, nieciśnieniowanych samolotach (np. lekki Cessna) sprawa jest inna — drzwi mogą być łatwiej otwierane w locie, ale to inne klasy maszyn niż pasażerskie.

Co się stanie, gdy drzwi zostaną otwarte?
Przy przelocie: gw🤬towna dekompresja (wybuchowe wyrzucenie powietrza), podręczne przedmioty i ludzie mogą zostać wciągnięci, różnica temperatur (bardzo niska na dużej wysokości), brak tlenu — to najczęściej śmiertelne lub powodujące ciężkie obrażenia. Dlatego procedury są surowe i personel pokładowy/linia lotnicza stosuje zabezpieczenia.

Prawne i etyczne aspekty.
Uszkadzanie lub manipulowanie drzwiami w locie to przestępstwo w większości jurysdykcji i stwarza bezpośrednie zagrożenie życia — konsekwencje prawne i karne są poważne.
Zgłoś
Avatar
gdfgdf 2025-10-10, 15:52 5
Wy młotki, ten samolot stoi na ziemi i ma startować, nie widzicie tego? Dlatego chce wyjść. A dzwięk faktycznie nie jest normalny
Zgłoś
Avatar
AnalAcrobat 2025-10-10, 15:57 1
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
SmackMyBitchUp 2025-10-10, 15:59 1
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
tatko 2025-10-10, 16:19 1
Kriski napisał/a:

Ciekawy sposób na pozbycie się laski.



Teraz się mówi " kreatywny"
Zgłoś
Avatar
Trolik1 2025-10-10, 16:55 1
kingpaler napisał/a:

Znalezione , przekazane
Krótko i po polsku — drzwi samolotowe nie da się normalnie otworzyć w czasie lotu z prostych powodów konstrukcyjnych i fizycznych. Wyjaśniam to punktami, bez instrukcji "jak otworzyć" (to niebezpieczne i nielegalne).
Różnica ciśnień (główny powód).
W kabinie pasażerskiej przy przelotowej wysokości panuje ciśnienie odpowiadające mniej więcej 1 atmosferze (dla komfortu i życia), podczas gdy na zewnątrz jest znacznie niższe. Typowa różnica to ~8 psi (około 55 000 Pa). To oznacza siłę nacisku rzędu:
~55 kN na 1 m² (55 000 N ≈ 5,6 tony siły na m²).
Jeśli drzwi mają np. 1,5 m² powierzchni, siła utrzymująca je przy framudze to ~82–110 kN (czyli odpowiada kilka lub kilkanaście ton). Innymi słowy — drzwi są przyciskane do kadłuba ogromną siłą i fizycznie nie można ich po prostu „pociągnąć” na zewnątrz.
Konstrukcja drzwi — tzw. „plug door”.
Większość dużych samolotów używa drzwi typu „plug” — drzwi są nieco większe niż otwór i przy zamknięciu są wciskane do wnętrza otworu; ciśnienie kabiny dociska je jeszcze mocniej do uszczelki. Nawet gdyby ktoś próbował je przekręcić, najpierw trzeba by zniwelować różnicę ciśnień — co jest praktycznie niemożliwe i grozi natychmiastową eksplozją dekompresyjną.
Zatrzaski, blokady i systemy bezpieczeństwa.
Drzwi mają mechaniczne i elektroniczne blokady (np. pozycjonery, zaczepy, czujniki ciśnienia). Kokpit widzi, czy drzwi są zamknięte i zaryglowane — samolot nie pozwoli np. na uruchomienie niektórych systemów, jeśli drzwi nie są w porządku. Na drzwiach są też wskaźniki i procedury obsługi — to nie jest zwykły zamek.
Wyjścia awaryjne i luki (overwing, service doors).
Mniejsze klapki/wyjścia nad skrzydłem lub luki serwisowe mają inną konstrukcję i mechanikę, ale także są zabezpieczone — i przy dużej różnicy ciśnień ich otwarcie jest również niemożliwe bez uprzedniego wyrównania ciśnień. W małych, nieciśnieniowanych samolotach (np. lekki Cessna) sprawa jest inna — drzwi mogą być łatwiej otwierane w locie, ale to inne klasy maszyn niż pasażerskie.
Co się stanie, gdy drzwi zostaną otwarte?
Przy przelocie: gw🤬towna dekompresja (wybuchowe wyrzucenie powietrza), podręczne przedmioty i ludzie mogą zostać wciągnięci, różnica temperatur (bardzo niska na dużej wysokości), brak tlenu — to najczęściej śmiertelne lub powodujące ciężkie obrażenia. Dlatego procedury są surowe i personel pokładowy/linia lotnicza stosuje zabezpieczenia.
Prawne i etyczne aspekty.
Uszkadzanie lub manipulowanie drzwiami w locie to przestępstwo w większości jurysdykcji i stwarza bezpośrednie zagrożenie życia — konsekwencje prawne i karne są poważne.



Dzięki. Ale znów powtórzę - systemy bezpieczeństwa są i to logiczne. Ale pisanie o trzymaniu zamknięcia, z powoływaniem się na fizykę? Skoro z jednej strony masz 1 atmosferę, a z drugiej znacznie mniej, to...? Jak to się ma do fizyki? Przecież dzieciak z podstawówki obali takie twierdzenie. Drzwi zawsze pójdą do niższego ciśnienia. Czy coś mnie ominęło na fizyce? Nie, żebym się czepiał, ale nieco mnie to intryguje.
Zgłoś
Avatar
xdrt 2025-10-10, 16:56 1
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
28marcin03 2025-10-10, 17:00 1
pompa chodzi, nic dziwnego
Zgłoś
Avatar
nxyyy 2025-10-10, 17:16 1
smc napisał/a:

Fajna laska.
Można jej wcisnąć wszystko. Na pewno bierze z dupy do mordy.



A potem da ci buzi
10 osób lubi to
Zgłoś
Avatar
majeńka 2025-10-10, 17:39
xdrt napisał/a:

Jeśli ktoś kiedykolwiek leciał samolotem pasażerskim z kabiną ciśnieniową to wie, że uszy strzelają.
Więc nie panuje ciśnienie takie jak na poziomie lotniska, tylko mniejsze.
Żeby siły były mniejsze i kadłub więcej cykli wytrzymał.
Więc do 2500 - 3000 metrów można spokojnie otworzyć drzwi i wyskoczyć xD

No ale blisko ziemi, z tych z 3000 metrów, to już na nogi nie skoczysz?
Zgłoś
Avatar
elim 2025-10-10, 19:37 2
nowynick napisał/a:

Tylko, że im wyżej tym ciśnienie niższe, więc otworzyć łatwiej... Nie wiem skąd wiem. Pewnie fizyka klasa czwarta podstawówki...



ej, ale drzwi w samolocie otwiera się do środka, czyli musisz je przemieścić w przestrzeń z większym ciśnieniem, więc nie powinno być to łatwe do zrobienia, tzn. wyższe ciśnienie w środku naciska na drzwi więc żeby je otworzyć trzeba przyłożyć odpowiednio dużą siłę, a taka wątła tępa laska raczej tego nie zrobi.
Zgłoś
Avatar
Nome 2025-10-10, 20:32 3
vortexture napisał/a:

Fajna, taka nie za mądra.
Miałem kiedyś taką bliską koleżankę. Byłem wtedy zawodowym żołnierzem i brałem udział w zabezpieczaniu oraz zwlaczaniu skutków powodzi. Zadzwoniłem do niej i powiedziałem, że dziś raczej do niej nie wpadnę bo porwała mnie fala powodziowa i płynę sobię na drewnianych drzwiach. I że prąd jest za silny żebym mógł dopłynąć do brzegu a zanim ściągną helikopter to pewnie dopłynę na Pomorze.
To były wesołe czasy...



to jest nic, ja miałam kiedyś koleżankę, którą rzucił chłopak, znalazł sobie trochę odrobinę mądrzejszą, bo już z nią nie dawał rady, więc mówi do tej mojej koleżanki, że chce się rozstać, a ona, że nie, co ma zrobić, żeby jej nie zostawiał, on na to, że nie da rady, bo ma już drugą dziewczynę, a ona na to, że jej to nie przeszkadza, że może mu sprzątać i gotować, nawet dla tej drugiej
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 6 miesięcy. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem