Główna Poczekalnia (4) Soft (4) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
👾 Zmiana domeny serwisu - ostatnia aktualizacja: 2025-07-22, 21:51
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 12:34
Witaj użytkowniku Sadol.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
Lukkwa 2024-02-06, 22:28 1
tarcer123 napisał/a:

Zablokowana kierownica i ślepy holujący.



Aha czyli holowanemu pęd wody wyrwał kluczyk ze stacyjki i porwał, że nie dało się przekręcić kluczyka, żeby kierownica się nie zablokowała?

Zgłoś
Avatar
~Henryk_Sprężyna 2024-02-06, 22:55 1
Lukkwa napisał/a:

Aha czyli holowanemu pęd wody wyrwał kluczyk ze stacyjki i porwał, że nie dało się przekręcić kluczyka, żeby kierownica się nie zablokowała?



To jest gówno na kartę. Pewnie kierowca nie wiedział jak zrobić na ON, albo jakieś zwarcie po zalaniu i nic nie działało. Tak czy siak, zasłużył sobie na to.
Zgłoś
Avatar
Stefansuchar 2024-02-06, 23:14
w tym czymś ni ma kluczyka tylko taka karta z chipem.
Zgłoś
Avatar
Heliar 2024-02-06, 23:29 1
motylekwbrzuchu napisał/a:

To jest gówno na kartę. Pewnie kierowca nie wiedział jak zrobić na ON, albo jakieś zwarcie po zalaniu i nic nie działało. Tak czy siak, zasłużył sobie na to.



Dupa, a nie zwarcie, zwyczajnie zaciągnął wodę do garów i w p🤬du cały silnik.
Zgłoś
Avatar
Lukkwa 2024-02-07, 6:48 1
motylekwbrzuchu napisał/a:

To jest gówno na kartę. Pewnie kierowca nie wiedział jak zrobić na ON, albo jakieś zwarcie po zalaniu i nic nie działało. Tak czy siak, zasłużył sobie na to.



Z tego co widzę, jest to Renault Clio III generacji, więc nie było tam wynalazku pod tytułem "karta", tylko zwykła stacyjka ze standardowym kluczykiem.

Zgłoś
Avatar
skinner1987 2024-02-07, 8:25
Lukkwa napisał/a:

Z tego co widzę, jest to Renault Clio III generacji, więc nie było tam wynalazku pod tytułem "karta", tylko zwykła stacyjka ze standardowym kluczykiem.



Clio II gen. miało albo stacyjkę albo kartę. W Polsce zapewne więcej wersji ze stacyjką, bo obstawiam, że karta była za dopłatą.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2024-02-07, 9:57
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
~Henryk_Sprężyna 2024-02-07, 11:39
Heliar napisał/a:

Dupa, a nie zwarcie, zwyczajnie zaciągnął wodę do garów i w p🤬du cały silnik.



Czasem się lepiej nie odzywać Czy ja piszę o odpalaniu silnika... Co za ludzie tu siedzą.

W większości samochodów mamy 4 pozycyjny przełącznik zapłonu w stacyjce.

LOCK-ACC-ON-START

1. Pozycja “LOCK”, czyli blokada kierownicy, ochrona przed kradzieżą, kierownicą nie można kręcić. Tylko w tej pozycji można włożyć i wyjąć kluczyk ze stacyjki. Jeżeli występuje problem z przekręceniem kluczyka z pozycji LOCK na ACC, to należy najpierw poruszać kierownicą w prawo i lewo, by zwolnić blokadę, dopiero wówczas przekręcić kluczykiem na pozycję ACC.

2. Pozycja “ACC” lub “I”, czyli ACCESSORY, akcesoria takie jak wycieraczki, elektryczne szyby, radio, nawiew otrzymują zasilanie +12V. W tej pozycji deska rozdzielcza nie jest oświetlona i nie pokazuje najważniejszych wskaźników.

3. Pozycja “ON” lub “II”, czyli WŁĄCZONY ZAPŁON (silnik nie jest włączony), wszystkie kontrolki się świecą, powoduje to szybsze rozładowanie akumulatora, dlatego w tej pozycji nie powinniśmy zostawiać kluczyka zbyt długo, jeśli silnik nie jest uruchomiony. Akcesoria mają zasilanie +12v. Podczas rozruchu silnika, niektóre odbiorniki elektryczne mogą tracić chwilowo zasilanie np. RADIO, OŚWIETLENIE, by zmaksymalizować wydajność rozruchu silnika.

4. Pozycja “START” lub “III”, czyli ROZRUCH silnika, rozrusznik silnika będzie działał do momentu zwolnienia kluczyka i samoczynnego powrotu do pozycji “ON”. Silnik pracuje, alternator ładuje akumulator napięciem ok 14.4V lub innym, zależnie od rodzaju układu zasilania w pojeździe.

Lukkwa napisał/a:

Z tego co widzę, jest to Renault Clio III generacji, więc nie było tam wynalazku pod tytułem "karta", tylko zwykła stacyjka ze standardowym kluczykiem.



Był był, głównie karta.
Zgłoś
Avatar
franekkfz 2024-02-07, 19:49
jak by ktoś chciał więcej przygód z tego miejsca to wpiszcie sobie w YT "rufford abbey ford", tak nawiasem to mieszkam niedaleko i zdarzyło mi się parę razy tędy przejeżdżać
Zgłoś
Avatar
mazga50 2024-02-08, 16:08
Lukkwa napisał/a:

Jaki system start/stop? Jaki system bez kluczyka? Pomijając fakt, że to dwa różne, niezależnie od siebie systemy, niemożliwe żeby były na wyposażeniu tego starego francuskiego bolida...



W autach z kluczykiem nie masz start/stop, więc wraz z odpalaniem z przycisku/wzbudzaniem, jest to jeden system, choć ma dwie funkcje. Jak zalał elektronikę > nie rozpozna karty > nie włączy zapłonu = nie odblokuje kierownicy. Proste.
Zgłoś

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 5,00 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 3 miesiące. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem