

- ile lat istnieje kolej?
- grubo ponad 200 lat, od niemal samego początku XIX wieku
- skład pociągu porusza się po szynach do przodu i do tyłu, widziałeś by jeździły w pełni autonomiczne składy?
- nie
Po Kopenhadze jeździ autonomiczne metro. Można usiąść przed przednią szybą, nawet są naklejki imitujące kokpit sterowniczy aby dzieci mogły sie pobawić.
Po Kopenhadze jeździ autonomiczne metro. Można usiąść przed przednią szybą, nawet są naklejki imitujące kokpit sterowniczy aby dzieci mogły sie pobawić.
Będąc w Barcelonie jechałem metrem i metro podmiejskie jest w pełni autonomiczne, ale odcinki metra w mieście kierowane są przez maszynistę. I patrz, minęło ponad 200 lat, by pojazd który de facto porusza się do przodu albo do tyłu, w jedynie obu kierunkach mógł być autonomiczny w niektórych warunkach.
Jak autonomiczne ciężarówki przejmą już transport, to kierowcy będą stali jako tirówki przy drodze.
ty razem z nimi
Nie masz zielonego pojęcia o czym mówisz. Sam jeżdżę TIRem, gardzę tą grupą zawodową. Ja tylko jeżdżę ciężarówką, nie mam mentalności TIRowca. Jest to najbardziej skłócona i poróżniona grupa zawodowa, to widać i czuć na drodze.
Znajomy kierowca ciężarówki kiedyś rzucił mi tekstem że w poniedziałek to tirowcy są jak koledzy, a w piątek jak najwięksi wrogowie bo trzeba zdążyć przed weekendem.
Nie nastąpi to w ciągu kilkunastu najbliższych lat. Tak że większość kierowców może spać spokojnie. Tego rodzaju rewolucja wymaga po prostu gigantycznych inwestycji po stronie klientów firm transportowych. Np taki Lidl do którego dostawy są kilka razy dziennie Wymagać to będzie dostosowania i znormalizowania podjazdów, czyli np remontów ulic i przebudowy cały parkingowy. Potem trzeba będzie przebudować rampy rozładunkowe tak żeby można było autonomicznie wyładowywać palety. Dostawy odbywają się często w nocy, kiedy nie ma załogi sklepu. Potem trzeba będzie jakoś znormalizować załadunek pustych palet , skrzynek, koszy czyli tych wszystkich opakowań zwrotnych i transportowych w których cały towar jest dostarczany . Podobne inwestycje trzeba będzie zrobić w centrach logistycznych gdzie towar jest konfekcjonowany. Tak samo u dziesiątków często bardzo małych producentów i dostawców. Których nie będzie na to stać. A teraz pomyśl sobie, że ktoś powie, ze te wszystkie remonty i inwestycje dokonają nie robitnicy, murarze elektrycy itp oraz kierowcy tylko AI.
Pozdro dla truckerow
Nie dojdzie nawet do przymiarek do takich przemian gdyż firmy ubezpieczeniowe nie podejmą się ubezpieczać autonomicznych ciężarówek w każdym razie nie w sytuacji kiedy istnieje też na tych samych drogach ruch pojazdów z ludźmi w środku. Musieliby najpierw wszystkim pozabierać prawa jazdy i puścić na drogi jedynie automatyczne pojazdy skoordynowane ze sobą.
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie