

Będę pierwszy!💪🏻
Szczał do butelki!
albo z niej pił
To już jest geniusz
W tym zawodzie co drugi to geniusz.
Jak autonomiczne ciężarówki przejmą już transport, to kierowcy będą stali jako tirówki przy drodze.
Nie nastąpi to w ciągu kilkunastu najbliższych lat. Tak że większość kierowców może spać spokojnie. Tego rodzaju rewolucja wymaga po prostu gigantycznych inwestycji po stronie klientów firm transportowych. Np taki Lidl do którego dostawy są kilka razy dziennie Wymagać to będzie dostosowania i znormalizowania podjazdów, czyli np remontów ulic i przebudowy cały parkingowy. Potem trzeba będzie przebudować rampy rozładunkowe tak żeby można było autonomicznie wyładowywać palety. Dostawy odbywają się często w nocy, kiedy nie ma załogi sklepu. Potem trzeba będzie jakoś znormalizować załadunek pustych palet , skrzynek, koszy czyli tych wszystkich opakowań zwrotnych i transportowych w których cały towar jest dostarczany . Podobne inwestycje trzeba będzie zrobić w centrach logistycznych gdzie towar jest konfekcjonowany. Tak samo u dziesiątków często bardzo małych producentów i dostawców. Których nie będzie na to stać. A teraz pomyśl sobie, że ktoś powie, ze te wszystkie remonty i inwestycje dokonają nie robitnicy, murarze elektrycy itp oraz kierowcy tylko AI.
Pozdro dla truckerow
podpis użytkownika
czarna fortunaJak autonomiczne ciężarówki przejmą już transport, to kierowcy będą stali jako tirówki przy drodze.
Nie masz zielonego pojęcia o czym mówisz. Sam jeżdżę TIRem, gardzę tą grupą zawodową. Ja tylko jeżdżę ciężarówką, nie mam mentalności TIRowca. Jest to najbardziej skłócona i poróżniona grupa zawodowa, to widać i czuć na drodze. Jeszcze 1.5 roku zostało mi w tym zawodzie, ale do brzegu. 5 lat temu jak zaczynałem jeździć to szkoliło mnie takie stare drwajwerzysko. Wtedy było głośno o Tesli Semi, czyli prototypem autonomicznej ciężarówki. Rzuciłem do niego podobnym tekstem, że jak to się upowszechni to kierowcy ciężarówek znikną. On tylko na mnie popatrzył i się zapytał:
- ile lat istnieje kolej?
- grubo ponad 200 lat, od niemal samego początku XIX wieku
- skład pociągu porusza się po szynach do przodu i do tyłu, widziałeś by jeździły w pełni autonomiczne składy?
- nie
- to co młody za głupoty pieprzysz?
Warszawskie metro, którego schemat do niedawna można było rozrysować na ołówku albo patyczku po lodzie nie jest i nie będzie autonomiczne. Ruch na torach jest dużo bardziej przewidywalny, a i tak nie powierzono składów automatom, tylko dalej zatrudnia się maszynistę. Ruch na drodze, samochodów ciężarowych jest dużo bardziej złożony, są setki zmiennych i nie ma tu miejsca na automatyzację. Autostradą TIRem może kierować małpa, ale gdy ciężarówka jedzie landówkami, krajówkami, wjeżdża w miasto tu zaczynają się komplikacje. Śmiem twierdzić, że nie będzie w pełni autonomicznych ciężarówek nie tylko w tym dziesięcioleciu, ale w tym wieku i za naszego życia. Mogą powstać półautonomiczne ciężąrówki jadące same po autostradzie, a przy zjeździe z autostrady człowiek przejmuje kontrolę, ale autonomiczna ciężarówka? Zapomnij.
podpis użytkownika
"Najlepszą formą obrony jest atak" - Adolf Hitler
Nie nastąpi to w ciągu kilkunastu najbliższych lat. Tak że większość kierowców może spać spokojnie. Tego rodzaju rewolucja wymaga po prostu gigantycznych inwestycji po stronie klientów firm transportowych. Np taki Lidl do którego dostawy są kilka razy dziennie Wymagać to będzie dostosowania i znormalizowania podjazdów, czyli np remontów ulic i przebudowy cały parkingowy. Potem trzeba będzie przebudować rampy rozładunkowe tak żeby można było autonomicznie wyładowywać palety. Dostawy odbywają się często w nocy, kiedy nie ma załogi sklepu. Potem trzeba będzie jakoś znormalizować załadunek pustych palet , skrzynek, koszy czyli tych wszystkich opakowań zwrotnych i transportowych w których cały towar jest dostarczany . Podobne inwestycje trzeba będzie zrobić w centrach logistycznych gdzie towar jest konfekcjonowany. Tak samo u dziesiątków często bardzo małych producentów i dostawców. Których nie będzie na to stać. A teraz pomyśl sobie, że ktoś powie, ze te wszystkie remonty i inwestycje dokonają nie robitnicy, murarze elektrycy itp oraz kierowcy tylko AI.
Pozdro dla truckerow
smc miał na myśli poziom umysłowy tirowców
