Ciekawe kiedy doczekamy się tego w Polsce.
📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 11:22
Eeee tam. Doczekamy, doczekamy, ale za pewno podczas wkraczania w erę teleportacji któryś kraj (jak to zwykle bywa) kupi "innowatorską" technologie ciesząc się z tych 300km/h
TGV, wagony na "wspólnych wózkach" ma
aha, japoński MAG-LEV lata po 700km/h, mógłby szybciej tylko powyżej tej prędkości powstaje coś w rodzaju fali uderzeniowej i zagraża życiu ludzi w pobliżu
aha, japoński MAG-LEV lata po 700km/h, mógłby szybciej tylko powyżej tej prędkości powstaje coś w rodzaju fali uderzeniowej i zagraża życiu ludzi w pobliżu
Żeby doczekać się tego w Polsce musieliby zlikwidować wszystkie przejazdy na drogach, wszystkie przejazdy przez miasta i wsie, udoskonalić całe tory i w dodatku pozmieniać pociągi. Czyli nigdy to nie nastąpi
Rozbraja mnie marudzenie ludzi o superszybkich liniach bez poznania realiów.. Zanim taki superszybki skład się rozpędzi do tych magicznych 300 na godzinę, zdąży ładny kawałek trasy przejechać - tego typu składy jadą od A do B oddalonych od siebie o ładne setki km, bo czas rozpędzenia się do podanej prędkości to nie takie hop siup jak w przeciętnym pekapowskim kiblu. U nas z racji relatywnie krótkich dystansów międzymiastowych takie rozpędzanie dziada do niebotycznych prędkości nie ma sensu, bo.. nie zdążyłby się rozkulać, a już trza dawać po hamulcach. Nasze 'rekordowe' 160km/h starcza zupełnie, baa, stówka jest ładną prędkością, problem tyczy dostosowania linii do takich prędkości. Rodzimy tabor spokojnie te 120 wyciąga, śmiało do 160 dobije, ale.. nie ma gdzie. Raptem CMK, węglówa i kilka pomniejszych odcinków pozwala się porządnie rozpędzić.
..dodatkowo.. polskie firmy produkujące tabor - PESA, Newag, ZNLE wydają naprawdę przekozackie maszyny, ostatnio pierwsza załapała się na kontrakt u Niemców zachwyconych naszymi składami, biorących w ilościach hurtowych maszyny najnowszej generacji.. ale kto by chciał o tym wiedzieć..
Leasingowane i kupione Traxxy i Siemensy również wyciągają porządne prędkości - problem leży w braku miejsca do wykorzystania ich w pełni możliwości.
..dodatkowo.. polskie firmy produkujące tabor - PESA, Newag, ZNLE wydają naprawdę przekozackie maszyny, ostatnio pierwsza załapała się na kontrakt u Niemców zachwyconych naszymi składami, biorących w ilościach hurtowych maszyny najnowszej generacji.. ale kto by chciał o tym wiedzieć..
Leasingowane i kupione Traxxy i Siemensy również wyciągają porządne prędkości - problem leży w braku miejsca do wykorzystania ich w pełni możliwości.
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie