
👾
Zmiana domeny serwisu
- ostatnia aktualizacja:
2025-07-22, 21:51
📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 13:45

Witaj użytkowniku Sadol.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany


To jest nic, bo pokład znajduje się kilka metrów nad wierzchołkami fal. Przeżyć taki sztorm na statku gdzie woda przelewa się przez pokład i uderza w nadbudówkę, to jest przeżycie

i to jest właśnie inżynieria,
jak zbudować platformę która przetrwa fale i która wydobędzie paliwo dla milionów aut dla świecie?
a tak to.
50 lat projektowania, 10 lat budowania i oto jest cud inżynieri.
Uwielbiam takie rzeczy.
jak zbudować platformę która przetrwa fale i która wydobędzie paliwo dla milionów aut dla świecie?
a tak to.
50 lat projektowania, 10 lat budowania i oto jest cud inżynieri.
Uwielbiam takie rzeczy.
Kumpla marzenie to było ale naoglądał się discavery sielanki na platformie. Jest na m. północnym wiedzę chłop ma, zaczął jako po prostu radio operator. Pod to podciąga się nie tylko łączność ale cała logistyka obsługa serwerowni taki IT na platformie. Pół roku przesiedział potem powrót w końcu wrzucili go na czas dłuższy ze sztormami to jak wrócił to realacjonował to jakby walczył o życie a siedział praktycznie na non stopie w zamkniętych pomieszczeniach. Serio tak przerażonego dawno go nie widziałem jak to opowiada to ciężko aż uwierzyć. Że pizga wszystkim we wszystko w każdą stronę i to jest norma. Zrobił jakieś szkolenia i jest asystentem wiertniczego? coś takiego. Taki przydupas ale od czarnej roboty. Kasa sporo większa ale jak ze zmiany na 2 miesiące przyjeżdża to praktycznie tylko leczy płuca firma opłaca wszystko ale chłop z 90kg teraz to takie chuchro jest. A teraz najlepsze najciężej znaleźć na miejsce jest spawacz-nurek kolosalna kasa ale ryzyko również i uwaga, piekarza! taki chłop od bułek i jedzenia. Mało kto chce tam robić piekarz zarabia więcej niż logistyk albo elektryk w obecnej sytuacji.
Mieli dobrą kuchnie Estończycy ale zwinęli się po roku nie, że dramat tylko tak się pochorowali na drogi oddechowe. Nie tylko zimno, wiatr, woda ale sól morska.
To jest praca mega wymagająca na każdym stanowisku dobrze płatna ale każde stanowisko to uszczerbek na zdrowiu często trwały.
Takie czasy, że kuchnia zarabia sporo więcej niż dżwigowy.
Nigdy nie byłem na platformie ale widziałem jego filmiki i siedzenie teraz przed kompem to jest to co lubię
Mieli dobrą kuchnie Estończycy ale zwinęli się po roku nie, że dramat tylko tak się pochorowali na drogi oddechowe. Nie tylko zimno, wiatr, woda ale sól morska.
To jest praca mega wymagająca na każdym stanowisku dobrze płatna ale każde stanowisko to uszczerbek na zdrowiu często trwały.
Takie czasy, że kuchnia zarabia sporo więcej niż dżwigowy.
Nigdy nie byłem na platformie ale widziałem jego filmiki i siedzenie teraz przed kompem to jest to co lubię

Jakubbb napisał/a:
i to jest właśnie inżynieria,
jak zbudować platformę która przetrwa fale i która wydobędzie paliwo dla milionów aut dla świecie?
a tak to.
50 lat projektowania, 10 lat budowania i oto jest cud inżynieri.
Uwielbiam takie rzeczy.
Nie gadaj głupstw..
Największa platforma wiertnicza na świecie to Petronius, jej właścicielem jest koncern Chevron, i znajduje się w Zatoce Meksykańskiej, ok. 200 km od wybrzeży Nowego Orleanu. Konstrukcja ma masę ok. 43 000 ton, i do 2010 r. - gdy wyprzedziła ją Burj Khalifa - była największą konstrukcją zbudowaną przez człowieka (610 m wysokości, przy czym ok. 75 m wystaję nad wodę). Pertonius wydobywa średnio 8 000 m3 (50 000 baryłek) ropy i ok. 2 000 000 m3 gazu ziemnego DZIENNIE.
I teraz najważniejsze: złoże Petronius zostało odkryte w 1995 r., w 1997 r. rozpoczęto budowę platformy i zakończono ją w 2000 r., przy całkowitym koszcie ok. 500 000$.
I to jest cud inżynierii. 50 lat projektowania, też coś...


Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie