
👾
Zmiana domeny serwisu
- ostatnia aktualizacja:
2025-07-22, 21:51
📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
3 minuty temu

Witaj użytkowniku Sadol.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany


S4jmon w filmiku który przedstawiłeś to audi nie posiada systemu stabilizacji toru jazdy bo o ten system Ci chodziło ESP.
Kontrola trakcji jest ASR możeby byc DTC(BMW) zależy która firma jak to nazywa. Różnica polega na tym że ASR nie pozwala na zerwanie przyczepnosci w trakcie ruszania/przyspieszania a ESP nie pozwala na wpadnięcie w poślizg przyhamowując odpowiednie koło.
Kontrola trakcji jest ASR możeby byc DTC(BMW) zależy która firma jak to nazywa. Różnica polega na tym że ASR nie pozwala na zerwanie przyczepnosci w trakcie ruszania/przyspieszania a ESP nie pozwala na wpadnięcie w poślizg przyhamowując odpowiednie koło.


161ZT650 napisał/a:
S4jmon w filmiku który przedstawiłeś to audi nie posiada systemu stabilizacji toru jazdy bo o ten system Ci chodziło ESP.
Kontrola trakcji jest ASR możeby byc DTC(BMW) zależy która firma jak to nazywa. Różnica polega na tym że ASR nie pozwala na zerwanie przyczepnosci w trakcie ruszania/przyspieszania a ESP nie pozwala na wpadnięcie w poślizg przyhamowując odpowiednie koło.
Masz rację, mój błąd

Co do filmiku, faktycznie z ESP wyglądałoby nieco inaczej ratowanie się z takiego poślizgu. Takie kontry więcej by zaszkodziły aniżeli pomogły.

przy dojezdzaniu do przejscia dla pieszych kierowca jest zobowiazny zachwoac szczegolna ostroznosc, po drugie istnieje pojecie ograniczonego zaufania. Uwazajacie w takich sytuacjach, noga z gazu.
S4jm0n napisał/a:
Nie, nie chciałem, padło pytanie - dałem odpowiedź.
Ja wciąż jestem zdania, że więcej tutaj było szczęścia niż umiejętności kierowcy.
Umiejętności macie tutaj (tak, oczywiście, że kontrola trakcji na pewno pomogła, ale kierownica sama się nie kręciła tak jak trzeba):
1. Umiejętności na głównym filmiku w temacie (tym z Ładą czy czymś podobnym), można rozpoznać po puszczeniu hamulca w odpowiednim momencie. To, że auto odskoczyło zbyt mocno, niestety jest też związane z kiepskim zawieszeniem, tragicznym wyważeniem i na pewno "świetnym" układem kierowniczym, lepsze zawieszenie wybaczyłoby zbyt głęboką kontrę.
2. Filmik podany przez "mądralę" komentowany wielokrotnie... Umiejętności kierowcy oceniam na bardzo podstawowe - spóźnione kontry i odbicia nie zaoowocowały dachowaniem lub barierką tylko i wyłącznie przez włączony system stabilizacji. Generalnie z uślizgu można było wyść szybciej, ale w takich ekstremalnych przypadkach teorię trudno zaaplikować perfekcyjnie w życie.
Reasumując, w pierwszym filmiku kierowca popisał się większymi umiejętnościami opanowywując miękkie, bujające zawieszenie bez nawet abs'u, gdy w drugim widać ewidentnie bardzo istotne opóźnienia w reakcjach, na szczęście pełna elektronika wszystko wybaczyła.
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie