
👾
Zmiana domeny serwisu
- ostatnia aktualizacja:
2025-07-22, 21:51
📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 20:09

Witaj użytkowniku Sadol.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany


ESP wyjaśnione w kilka sekund. Spróbuj tylko źle rozlokować ciężar....
W sumie Ford Mustang, to może ASP?
W sumie Ford Mustang, to może ASP?
wulfgarval napisał/a:
ESP wyjaśnione w kilka sekund. Spróbuj tylko źle rozlokować ciężar....
W sumie Ford Mustang, to może ASP?
Dlaczego ASP?


@wulfgarval dlaczego niby to wyjaśnia ESP? To wyjaśnia wpływ rozkładu mas na przyczepie na stabilność auta ciągnącego. ESP to system wykrywający utratę przyczepności kół (każdego niezależnie). Krótko mówiąc wykrywa kiedy któreś koło traci przyczepność i przyhamowuje je. Jaki to ma związek powyższym materiałem?
Guzik napisał/a:
ESP to system wykrywający utratę przyczepności kół (każdego niezależnie). Krótko mówiąc wykrywa kiedy któreś koło traci przyczepność i przyhamowuje je. Jaki to ma związek powyższym materiałem?
Tal dziala ASR. ESP nie przychamowywuje kola ktore traci przyczepnosc, tylko to, ktore trzeba, by utrzymac zadana trajektorie.
kto siedział na ostatnich sankach na kuligu, ten wie czym to pachnie

@piotrFr
ASR działa przy ruszaniu/przyspieszaniu ma zapobiegać poślizgowi kół bądź na bardzo śliskiej nawierzchni dohamowowywuje i jednocześnie operuje gazem.
ASR działa przy ruszaniu/przyspieszaniu ma zapobiegać poślizgowi kół bądź na bardzo śliskiej nawierzchni dohamowowywuje i jednocześnie operuje gazem.


piotrFr napisał/a:
Tal dziala ASR. ESP nie przychamowywuje kola ktore traci przyczepnosc, tylko to, ktore trzeba, by utrzymac zadana trajektorie.
Gówno prawda.
1. ASR (Acceleration slip regulation) to system kontroli trakcji (mylony z ESP bardzo często). Co to oznacza? A to, że system działa w momencie kiedy koła napędzane tracą przyczepność (np. szybkie ruszenie albo śliska nawierzchnia). System działa tylko na osi napędzanej i najczęściej do pewnej prędkości (ok. 40km/h). Po co? Żeby ułatwić ruszanie na śliskiej nawierzchni/pod górkę. Jak działa? System wykrywa utratę przyczepności i:
a) przyhamuje koła hamulcami
b) przydusi silnik żeby zmniejszyć moment
2. ESP to system stabilizacji toru jazdy. Działa właśnie w taki sposób, że kontroluje przyczepność każdego koła i przyhamowuje je żeby utrzymać zadany przez kierowcę tor jazdy. W uproszczeniu, bo nowoczesne samochody mają jeszcze inne czujniki powiązane z pracą zawieszenia (w przypadku zawieszenia aktywnego) i tym podobne wynalazki.
PS. Mając ESP masz ASR bo to część tego systemu.
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie