Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia Dodaj Obrazki Dowcipy Soft Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
Katastrofa samolotu Jeju Air 7C2216 lecącego z Tajlandii. Rozbił się na lotnisku Muan w Korei Południowej. Na pokładzie było ponad 180 osób.
Przyczyną było niedostosowanie prędkości do panujących warunków drogowych. Na pilota nałożono mandat karny wysokości 2500zł i 6pkt karnych.

A tak serio, to próba awaryjnego lądowania bez wysuniętego podwozia wskutek zderzenia z ptakami.



Poniżej opinia eksperta ds. lotnictwa cywilnego w kwestii zaistniałej sytuacji:

Zmieniono 4 razy Zgłoś
Avatar
radek66666 2024-12-29, 14:56
Sezon na katastrofy lotnicze ogłaszam jako rozpoczęty bawcie się dobrze 😁😁😁😁
Zgłoś
Avatar
Damianos88 2024-12-29, 15:05
Albo piloci byli pijani albo nie tylko podwozie było zle
Zgłoś
Avatar
Joe_money 2024-12-29, 16:32 1
psyhepl napisał/a:

A co tam na końcu robi jakaś sciana?
W mediach piszą "uderzył w element konstrukcji lotniska" Serio?
Na końcu pasa musi stać jakaś betonowa ściana?



Gdzieś wyczytałem że to nasyp z ziemi a na nim zainstalowane urządzenia do systemu ILS
Zgłoś
Avatar
BrianGriffin 2024-12-29, 16:50 2
Na tym lotnisku pas ma 2800m, na takim Okęciu 3700m, to raz.

Dwa, że nawet jeżeli ptaki uszkodziły hydraulike w skrzydle co spowodowało wyciek płynu, to jest jeszcze drugi obieg oraz podwozie moze być wypuszczone grawitacyjnie po elektrycznym otwarciu luku (o ile bezpiecznik wciśnięty )

Wszystko jebło jednocześnie?
Tyle dobrego, że to południowa Korea, jest duża szansa na wyjaśnienie i publikację raportu.

podpis użytkownika

Antynatalizm - szanuję.
Zgłoś
Avatar
Don_cziczi 2024-12-29, 17:39
eliveruss napisał/a:

Też mi to śmierdzi od początku. Druga rzecz, to zajebista prędkość przy lądowaniu. Tam było myślę z 200 węzłów lekko, niby to było drugie podejście, ale i tak dziwi mnie, że piloci lądowali przy tak dużej prędkości, że nie wyrobili się na wyjątkowo długim, bo 3-kilometrowym pasie. Może problem był nie tylko z podwoziem, ale i z klapami? Słaba jakość nagrania i ciężko ocenić, czy były rozłożone, ale wydaje mi się, że nie. Mogli też nie rozkładać klap, by zmniejszyć ryzyko zahaczenia skrzydłem, niekontrolowanego skrętu i rolki samolotu. Tak czy siak, tam pewnie cały łańcuch błędów się nałożył, jak zawsze w lotnictwie. Ktoś gdzieś na youtube napisał komentarz, że niedawno ten samolot miał jakąś poważną usterkę i być może zaplecze techniczne olało temat i teraz będą ich ścigać.
Ale no nic, jebło to jebło, na c🤬j drążyć. Wiem jedno, w tym roku już nigdzie nie polecę samolotem.
Szkoda tylko, że całe te lądowanie bez podwozia w tamtej sytuacji mogło rozwiązać wciśnięcie bezpiecznika, który wyskoczył



Zastanawia mnie jedno, skoro było jasne że na końcu pasa jest betonowy mur czemu nie lądowali w odwrotną stronę pasa, i mając 3 km na wychamowanie wydaje się to wystarczający dystans na wytracenie prędkości , na filmiku zap🤬laja jak by dopiero co zetknęli się z pasem
Zgłoś
Avatar
Dżepetto 2024-12-29, 17:47 1
BrianGriffin napisał/a:

Na tym lotnisku pas ma 2800m, na takim Okęciu 3700m, to raz.
Dwa, że nawet jeżeli ptaki uszkodziły hydraulike w skrzydle co spowodowało wyciek płynu, to jest jeszcze drugi obieg oraz podwozie moze być wypuszczone grawitacyjnie po elektrycznym otwarciu luku (o ile bezpiecznik wciśnięty )
Wszystko jebło jednocześnie?
Tyle dobrego, że to południowa Korea, jest duża szansa na wyjaśnienie i publikację raportu.



Po prostu piloci zj🤬i, zapomnieli wysunąć podwozie i tyle. Były już takie przypadki wiadomosci.dziennik.pl/swiat/artykuly/7712987,samolot-katastrofa-karac...
Zgłoś
Avatar
zn506 2024-12-29, 17:57
JamPawel napisał/a:

Wrona nie doprowadziła



Wtedy wystarczyłoby podnieść bezpiecznik i by było OK

[ Dodano: 2024-12-29, 18:00 ]
Damianos88 napisał/a:

Albo piloci byli pijani



Niekoniecznie. Teraz moda jest na zatrudnianie niekompetentnych pilotów, o ile sa k0bitami, lesbijkami, Murzynami czy pederastami. Murzyńska lesbijka identyfikująca się jako meksykański gej nawet nie musi mieć prawa jazdy - i tak go zatrudnią
Zgłoś
Avatar
roolf 2024-12-29, 18:15
OJeju...
Zgłoś
Avatar
Insaner 2024-12-29, 18:52 4
Dżepetto napisał/a:

Po prostu piloci zj🤬i, zapomnieli wysunąć podwozie i tyle. Były już takie przypadki



Niespecjalnie da się zapomnieć, nawet ktoś kto latał sobie na symulatorach to pewnie słyszał ile jest różnych alarmów i komunikatów o braku wysuniętego podwozia. Poza tym prawie na środku kokpitu są 3 duże świecące trójkąty i dźwignia. Zapomnieć można w jakimś radzieckim samolocie śmigłowym, a nie w odrzutowcu.

Poza tym co - zapomnieli też o klapach, wstecznym ciągu (oczywiste, że się nie otworzyły silniki po styku z ziemią), hamulcach aerodynamicznych? Ten wypadek wygląda tak jakby padła im cała hydraulika w samolocie, nic nie ustawili pod lądowanie.
Zgłoś
Avatar
xdrt 2024-12-29, 19:13 1
eliveruss napisał/a:

Też mi to śmierdzi od początku. Druga rzecz, to zajebista prędkość przy lądowaniu. Tam było myślę z 200 węzłów lekko, niby to było drugie podejście, ale i tak dziwi mnie, że piloci lądowali przy tak dużej prędkości, że nie wyrobili się na wyjątkowo długim, bo 3-kilometrowym pasie. Może problem był nie tylko z podwoziem, ale i z klapami? Słaba jakość nagrania i ciężko ocenić, czy były rozłożone, ale wydaje mi się, że nie. Mogli też nie rozkładać klap, by zmniejszyć ryzyko zahaczenia skrzydłem, niekontrolowanego skrętu i rolki samolotu. Tak czy siak, tam pewnie cały łańcuch błędów się nałożył, jak zawsze w lotnictwie. Ktoś gdzieś na youtube napisał komentarz, że niedawno ten samolot miał jakąś poważną usterkę i być może zaplecze techniczne olało temat i teraz będą ich ścigać.
Ale no nic, jebło to jebło, na c🤬j drążyć. Wiem jedno, w tym roku już nigdzie nie polecę samolotem.
Szkoda tylko, że całe te lądowanie bez podwozia w tamtej sytuacji mogło rozwiązać wciśnięcie bezpiecznika, który wyskoczył



Trzeba się cieszyć, że wylądowali.
Można sobie gdybać co by było gdyby wcisnęli bezpiecznik.
Ale równie dobrze mogło być coś zrypane w obwodzie i mogło zwolnić tylko jedną goleń i weź czymś takim wyląduj wtedy.
Wtedy by mówili wszyscy po co ruszali bezpiecznik, mogli lądować na brzuchu, a tak 100 osób do piachu.
Zgłoś
Avatar
mazga50 2024-12-29, 19:18 1
eliveruss napisał/a:

Też mi to śmierdzi od początku. Druga rzecz, to zajebista prędkość przy lądowaniu. Tam było myślę z 200 węzłów lekko, niby to było drugie podejście, ale i tak dziwi mnie, że piloci lądowali przy tak dużej prędkości, że nie wyrobili się na wyjątkowo długim, bo 3-kilometrowym pasie. Może problem był nie tylko z podwoziem, ale i z klapami? Słaba jakość nagrania i ciężko ocenić, czy były rozłożone, ale wydaje mi się, że nie. Mogli też nie rozkładać klap, by zmniejszyć ryzyko zahaczenia skrzydłem, niekontrolowanego skrętu i rolki samolotu. Tak czy siak, tam pewnie cały łańcuch błędów się nałożył, jak zawsze w lotnictwie. Ktoś gdzieś na youtube napisał komentarz, że niedawno ten samolot miał jakąś poważną usterkę i być może zaplecze techniczne olało temat i teraz będą ich ścigać.
Ale no nic, jebło to jebło, na c🤬j drążyć. Wiem jedno, w tym roku już nigdzie nie polecę samolotem.
Szkoda tylko, że całe te lądowanie bez podwozia w tamtej sytuacji mogło rozwiązać wciśnięcie bezpiecznika, który wyskoczył



Też mi się wydaje, że na pełnym ciągu się ślizgał...
Zgłoś
Avatar
Don_cziczi 2024-12-29, 19:48 1
Warto dodać jeszcze jeden fakt, skoro wiadomo było że mają poważne problemy gdzie są strażacy i służby medyczne czekające żeby jak najszybciej zareagować?
Zgłoś
Avatar
PabloSkills 2024-12-29, 19:50 1
Nie znam się, ale prędkość miał konkretną, mam wrażenie jakby nie zwalniał nawet a sunął po asfalcie z taką samą prędkością nie wyhamowując.
Zgłoś
Avatar
Pawehan 2024-12-29, 23:05
Uderzenie ptaka? Co to znaczy to jest pieprzenie On może lądować i startować nawet z jednym silnikiem tylko sprawnym Ptak zablokował podwozie ? On ma za dużą prędkość i zresztą wiedziałby wcześniej że ma zdupcone podwozie, lotnisko się wtedy przygotowuje do takiej sytuacji . Za szybko podchodził i w złym miejscu wszystko chaotycznie . Zapewne był wybuch na pokładzie.
Zgłoś
Avatar
Kaczor_Donald 2024-12-30, 1:21
ShepardR34 napisał/a:

Jeśli pas miał 3 km to wygląda że on nawet w połowie nie przyziemił, do tego zap🤬lał za szybko grubo. A na końcu pasa zamiast murek mogliby nasadzić kilkaset metrów jakiś krzaków.



Albo twoją Starą. Ona wyhamuje wszystko.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie