

Najlepsza skrzynia biegów na świecie to DSG z koncernu VAG . 2-sprzęgłowa skrzynia w której 1 sprzęgło jest na bieg parzysty a drugie na nieparzysty . gdy jedno sprzęgło wysprzęgla skrzynie celem zmiany przełożenia drugie już " myśli " nad następnym przełożeniem , skutkuje to o wiele szybszą zmianą przełożen , skrzynie tego typu montowane są np w Porsche , Lambo , Bentleyach , posiada taką również Bugatti Veyron Supersport , najszybszy samochód świata . Posiada tryb do normalnej jazdy , np po mieście i jazdy sportowej , który pozwała na wykorzystanie 100% osiągów mimo że zmiana biegów następuje automatycznie , wiele osób myśli że o wiele szybciej zmienić można bieg skrzynią maunalną i po części to prawda jeśli do czynienia mamy ze zwykłym najprostszym " automatem " gdzie "kierownica " ( chodzi o podzespół skrzyni ) ma dość późną reakcje taka jest prawda , lecz w DSG zmiana biegów następuje wyjątkowo szybko , w bardziej sportowych odmianach srzyń 2-sprzęgłowych tego typu zmiana biegów jest któtsza niż 0.01 sekundy więc raczej nikt nie zmieni biegu szybciej " manualem " ; )
Wow, umiesz czytać broszurki


First of all jak się nie znasz to nie zajmuj stanowiska. Taka dobra rada na przyszłość- żeby się nie zbłaźnić.
"Praktycznie dwie skrzynie biegów" ?! Widzę że nie masz pojęcia jak działa dwu sprzęgłowa skrzynia biegów... Ma tyle samo przełożeń co zwykła, różni się jak sama nazwa wskazuje tym że ma... dwa sprzęgła. Jedno obsługuje parzyste przełożenia, drugie zaś nieparzyste. Nie chce mi się tłumaczyć zasady działania, poczytaj sobie na Wikipedii.
Co do drugiej części twojego wywodu, to właśnie tak jest. Skrzynia biegów w bolidzie F1 działa na tej samej zasadzie co DSG zamontowana w VW Touranie za 25k.
Manual rulez powiadasz? Może i tak... skoro tak twierdzisz. Spróbuj zmienić przełożenie w 0.01s to pogadamy. Cheers
Wy czujecie się lepiej, jak automat zmieni bieg w 0,000001s? Po co to na drodze?
Ja jestem z tych, co nie lubi, gdy we wszystkim wyręcza mnie komputer.
7,0 litrowa Corvette z manualem, Gallardo Balboni z napędem na tył i ręczną skrzynią. Fajnie, że są jeszcze takie wozy.


posiada taką również Bugatti Veyron Supersport , najszybszy samochód świata
Nie wiem, czym tu się jarać. Po pierwsze, to najszybszy SERYJNIE produkowany samochód świata i na pewno jest gdzieś na świecie prznajmniej kilkadziesiąt szybszych aut. Po drugie jest to zwyczajna, przepłacona krowa na 4 krzywych kołach i poza długimi prostymi nie ma pola do popisu - na torze Top Gear zdjął go Caterham. Co do samej skrzyni automatycznej (jedno-, dwu-, milionosprzęgłowej) to zwyczajny syf, pedalstwo i ułatwianie kobietom oraz amerykanom prowadzenia pojazdów, co zwiększa statystyki wypadków

To nie jest zadne kilka skrzyn i wajchy nie słuza do wzucania biegów tylko do wyrzucania ich. 3 dzwignie do góry to wszystkie przełozenia włączone, odciagając dzwignie zmiejsza sie przełozenie, tak ze na koncu po wyłaczeniu 3 dzwigni obroty i moc silnika płyna bezpośrednio na koło. To rodzaj skrzyni kłowej a nie kilka skrzyn w jednej.
Może źle się wyraziłem. Chodziło mi o to, że taka skrzynia składa się z segmentów działających "jeden przez drugi" i każdy taki segment ma własną obudowę.
A z tym wrzucaniem to się zwyczajnie czepiasz słówek. Wyłączając przełożenie wchodzisz na wyższy bieg jakby na to nie patrzeć, czyli po prostu wrzucasz wyższy bieg, czyż nie? Po prostu się czepiasz.
Skrzynie biegów przenoszą moment obrotowy, nie moc.
Obiecuję poprawę, Panie Inżynierze





Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie