Interesujący pomysł na zmodyfikowanie jezdni
Witaj użytkowniku Sadol.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników.
Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (
więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Ściema do wyłudzania kasy, wystarczy poczytać ich stronę.
Wytrzymałość: 250 000lb = 113 398kg 83.337g czyli 113 ton tylko że nie podane na jaką powierzchnię.
Moc? 5200W zgadnijcie z jakiej powierzchni
.
.
.
mila kwadratowa (btw też nie podali ale da się wyliczyć) przez GODZINĘ
Koszt panelu? nieznany. Od 2006 nie zdążyli policzyć. Zdążyli jednak policzyć że jest do zabudowy w sumie 31 250 mil kwadratowych dróg, parkingów, itp.
konto usunięte
2014-05-22, 15:09
@mp0011
Jakiego darmowego?
Myślisz, że ogromny hajs na instalację tego badziewia weźmie się z powietrza? Przy hurraoptymistycznych założeniach, że to wytrzyma powiedzmy 20 lat, cena prądu z najnowocześniejszych paneli fotowoltanicznych mniej więcej osiąga pułap źródeł konwencjonalnych w obszarze podzwrotnikowym. Niestety u nas już zdecydowanie nie.
To, że kabonę trzeba wyłożyć tu i teraz, a nie kupować ciągle paliwo, to tym gorzej.
No to szacujemy.
Kilometr jednopasmowej drogi o szerokości 5m będzie miał powierzchnie 5000m2. Załóżmy, że 1m2 paneli słonecznych kosztuje 1000zł. Tak więc Kilometr paneli będzie kosztował 5 milionów zł. Dodajmy do tego ceny reszty elementów tworzących takie moduły (w szczególności bardzo drogie baterie) i wyjdzie, że kilometr takiej autostrady będzie kosztował 15mln zł. Dodatkowo autostrada nie wybuduje się sama. Za robociznę można spokojnie dodać kolejne 5mln i już mamy 20mln zł za kilometr autostrady.
Wyszło dwa razy drożej niż płacimy teraz za 1 km zwykłej autostrady. W sumie nie tak drogo jak na zupełnie bezsensowny bajer. Nasz rząd miewa często głupsze pomysły.
No ale... jest jeszcze jedna wada. Żywotność baterii i paneli to góra 30 lat. (nie mówiąc już o elementach mechanicznych tej drogi). Wychodzi na to, że musielibyśmy przebudowywać całe autostrady cyklicznie a dodatkowo płacić sporą kasę na recykling.
PS. Jeszcze jeden błąd w filmie. Nie można na duże odległości przesyłać energii elektrycznej kablem zakopanym pod autostradą. Nie da się (fizyka, nie będę tłumaczył dlaczego). Chyba, że będzie ona konwertowana na DC co wiąże się z kolejnymi kosztami...
Już widzę jak to wytrzyma co najmniej miesiąc na autostradzie. Ba! Żeby to dzień wytrzymało gdzie przejeżdża tysiące samochodów i 40 tonowych ciężarówek dziennie. To jest może dobre na chodniki, ale nie na drogi. A cena pewnie za kilometr takiej drogi będzie równa 10 km drogi konwencjonalnej. Niech też pokażą zachowanie nawierzchni przy hamowaniu i przyczepność, a także ekonomiczność, bo taka chropowatość nie wróży dobrego spalania.
Lepiej niech już wyłożą kasę na opracowanie elektrowni termojądrowych, to będzie bardziej opłacalne i mniej szkodliwe źródło energii, bo nie będzie odpadów radioaktywnych, a paliwo do takiej elektrowni to najczęściej występujący pierwiastek we wszechświecie.
@halibut Dolicz jeszcze drugą jezdnię, bo droga o szerokości 5m to jedna jezdnia tylko i do tego jeszcze pozwolenia na budowę, wiadukty itp. I na autostradzie pasy są szersze, 5 m to będzie około jeden pas i pobocze.
Czyli wychodzi 20 mln za połowę drogi ekspresowej jedno jezdniowej co najwyżej.
@up ludzie, nie wiem jak wy tego słuchacie ale mniejsza... wejdźcie na FAQ projektu i są tam odpowiedzi dotyczące wytrzymałości itd. Np. temperatura panelu będzie zaledwie kilka stopni wyższa od temperatury zamarzania więc nie będzie mgły.
@Halibut... panele produkują prąd DC... wszystkie jakie znam.
Dodatkowo panele kładzione byłyby na istniejących drogach, a ich twórcy planują że instalacja byłaby pokrywana z funduszu remontowego, wynajmu tunelu technologicznego np. przez kablówki oraz z opłat za deszczówkę która mogłaby byc odprowadzana do gospodarstw rolnych. Jako źródła zarobków wyobrażają sobie dodatkowo zyski ze sprzedaży energii elektrycznej, wykupu reklam wyświetlanych na parkingach, opłat pobieranych za ładowanie aut elektrycznych.
Poza tym na stronie napisali że ich podjazd, a nie mila kwadratowa, generowałby 5200W gdyby pokrywała go ilośc paneli jaka będzie w finalnym produkcie.
konto usunięte
2014-05-22, 16:33
@up, nie wszystkie technologie się wszędzie nadają. Nie przypadkiem jest że największa elektrownia słoneczna jest na pustyni w Nevadzie a nie w europie...
korinogaro napisał/a:
Poza tym na stronie napisali że ich podjazd, a nie mila kwadratowa, generowałby 5200W gdyby pokrywała go ilośc paneli jaka będzie w finalnym produkcie.
O ile masz podjazd o pow. 2590 m2
Z działu numbers na ich stronie:
"((31,250.86 mi²) x (5280 ft / mi)²) / (13.4ft²/230W) =
((31,250.86 mi²) x (27,878,400 ft² / mi²)) / (13.4ft²/230W) =
(871,223,975,424 ft²) / (13.4ft²/230W) = 14,953,844,354,292 Watts or over 14.95 Billion Kilowatts"
Jest jedna zasadnicza kwestia, która eliminuje tą nawierzchnię. Współczynnik tarcia. Przecież jazda po tej szklanej nawierzchni będzie przypominać raczej jazdę po lodowisku, niż po drodze!
konto usunięte
2014-05-22, 19:50
konto usunięte
2014-05-22, 21:31
konto usunięte
2014-05-22, 22:26