Główna Poczekalnia (3) Soft (1) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
👾 Zmiana domeny serwisu - ostatnia aktualizacja: 2025-07-22, 21:51
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 1:05
System motywacyjny dla roboli na wolnym rynku
konto usunięte • 2014-09-16, 13:20
system motywacyjny na wolnym rynku

ta puszka coli i czasem pizza przekonuje mnie zeby skladac papiery, gdzie bedzie lepiej

Cytat:

O nowym systemie "motywacyjnym" pracownicy strzeleckiego PearlStreamu dowiedzieli się od kierownictwa. Został on wprowadzony, bo koreańska fabryka, która produkuje obudowy do telewizorów i monitorów, dostała w ostatnim czasie więcej reklamacji od koncernu LG - głównego odbiorcy.

W związku z tym pracodawca postanowił przywołać załogę do porządku. Rozesłał maila i wywiesił plakaty informujące o dobrych i złych stronach nowego systemu motywacyjnego.

Zgodnie z nim pracownicy nie dostaną urlopu przez miesiąc, jeżeli w ciągu miesiąca do zakładu wpłynie chociaż jedna reklamacja. W koreańskiej fabryce taka sytuacja zwana jest "claimem" (co z angielskiego znaczy "roszczenie", "skarga").

Jeszcze gorzej będzie, jeżeli w ciągu miesiąca zdarzą się dwa claimy - wtedy pracownicy mogą zapomnieć o urlopach przez trzy miesiące (zapis ten został następnie złagodzony później do dwóch miesięcy). Za trzy reklamacje grożą już zmiany personalne.

Pracownicy PearlStreamu poinformowali o sprawie nto.

- To niesprawiedliwe, żeby karać wszystkich za to, że ktoś przeoczył coś na taśmie - mówią rozżaleni, prosząc jednocześnie o anonimowość z obawy przed zwolnieniami.

Reklamację może spowodować np. drobna rysa na plastikowym elemencie, a nawet ślady odcisków palców. Pracownicy obawiają się, że jeżeli zwroty zdarzą się kilka miesięcy pod rząd - nawet pojedyncze - to wtedy w ogóle nie dostaną urlopu.

Ale pracodawca przewidział w swoim systemie motywacyjnym także przysłowiową "marchewkę". Jeżeli pracownicy będą wykonywać swoje obowiązki perfekcyjnie i przez miesiąc nie przyjdzie żaden claim, to firma ufunduje im... puszkę coli. Za dwa miesiące bez reklamacji pracodawca postawi im nawet pizzę.

Trzy miesiące oznaczać będą natomiast premie finansowe. Jeszcze w czwartek wynosiły one 50 zł na pracownika, ale ktoś uznał w zakładzie, że to za dużo i obniżył je do 10 zł w miesiącu.

- To urągające ludzkiej godności - dodają pracownicy. - Harujemy ile mamy sił, a obliczyliśmy, że pracodawca wycenił nasz trud na 1,60 zł, bo tyle kosztuje puszka coli. Czujemy się poniżeni, a kierownicy śmieją nam się w twarz.



robole pyszcza bo za duzo swobody maja, trzeba lancuch skrocic to przestana sie pultac, a firma za zaoszczedzone 10 zl na robola odnotuje kolejny rok z zyskiem. oczywiscie centrala, bo filie w babanowych krajach jak Polska musi odnotowac strate

nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=%2F20140916%2FPOWIAT10%2F140919600
Zgłoś
Witaj użytkowniku Sadol.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
Extraordinary_Gentleman 2014-09-17, 13:26
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2014-09-17, 15:05
@up Nie musi, ale jeśli będzie chciał utrzymać przy sobie najlepszych pracowników to będzie im płacił lepiej.
A na tego dodatkowego tira przypadnie jedno, max 2 miejsca pracy tzn. kierowca, przy którymś tirze z kolei drugi logistyk/osoba ładująca/rozładowująca towar.

Co do kwestii zarządzania firmą: w socjalizmie firmą urzędnik rządzi bezpośrednio, a w tej dziwnej hybrydzie rządzi przez przepisy do których pracodawca musi się dostosować. Przykładowo przedsiębiorca chce wybudować na terenie jego firmy halę produkcyjną. Chyba w jego interesie jest zbudowanie takiej hali, żeby się nie zawaliła, ale w Polsce musi najpierw dostać zezwolenie, musi płacić o wiele większe pieniądze architektowi zatwierdzonemu przez państwo niż gdyby tego przymusu nie było. Ogólnie rzecz biorąc jedna wielka papierologia i zapierdzielanie po urzędach.
Zgłoś
Avatar
Extraordinary_Gentleman 2014-09-17, 16:35 1
Gewun napisał/a:

@up Nie musi, ale jeśli będzie chciał utrzymać przy sobie najlepszych pracowników to będzie im płacił lepiej.
A na tego dodatkowego tira przypadnie jedno, max 2 miejsca pracy tzn. kierowca, przy którymś tirze z kolei drugi logistyk/osoba ładująca/rozładowująca towar.



Jakich to jest najlepszych? Albo jest odpowiedni i zostaje albo jest nieodpowiedni i wylatuje. Przecież podczas poszukiwania i zatrudniania określam: obowiązki i prawa pracownika. Ma prawo do swojej wypłaty/pieniędzy jeżeli obowiązki zostały wykonane, jeżeli nie wykonał swoich obowiązków prawidłowo i sumiennie to wtedy spotyka się z karami w postaci np. niecałej wypłaty. Jeżeli to się zdarza nagminnie to szukam innego pracownika który spełnia wszystkie wymagane umową obowiązki.

Stałe dodanie pieniędzy za prace może nastąpić w wypadku gdy pracownik zaczyna wykonywać na stałe więcej obowiązków niż wykonywał dotychczas. Lub jeżeli wykonuje obowiązki za które przysługuje wyższe wynagrodzenie.

Dodać mu mogę pieniędzy w postaci premii/dodatku/nadgodzin jeżeli jego praca przekraczała jego obowiązki i również jest to tylko i wyłącznie moja decyzja uznaniowa, równie dobrze mogę powiedzieć że pracownik obowiązany jest dbać o rozwój firmy który jest obowiązkowy w tym zakładzie i niekoniecznie należą się za to dodatki. Z całą pewnością nie będzie się działo co miesiąc, więc nie wiem dlaczego jego pensja miała by sama z siebie rosnąc skoro dalej wykonuje te same obowiązki? Jeżeli weźmie na siebie więcej - spoko. Tylko każda jednostka ma jakąś granicę od fizycznej przez psychiczną czy normy bezpieczeństwa, tirowiec np. taho - dlatego jeździ się często po dwóch. Dodając logistyków, magazynowych, itd.

Gewun napisał/a:

Co do kwestii zarządzania firmą: w socjalizmie firmą urzędnik rządzi bezpośrednio, a w tej dziwnej hybrydzie rządzi przez przepisy do których pracodawca musi się dostosować. Przykładowo przedsiębiorca chce wybudować na terenie jego firmy halę produkcyjną. Chyba w jego interesie jest zbudowanie takiej hali, żeby się nie zawaliła, ale w Polsce musi najpierw dostać zezwolenie, musi płacić o wiele większe pieniądze architektowi zatwierdzonemu przez państwo niż gdyby tego przymusu nie było. Ogólnie rzecz biorąc jedna wielka papierologia i zapierdzielanie po urzędach.



Brzmi to tak jakby dla jednej konkretnej firmy urzędnik układał przepisy i przez to była źle zarządzana. Czy tak jest? Nie.
Przykład też trochę chybiony. Nie wiem w jakim Ty kraju mieszkasz, ale my tu w Polsce mamy tak że wszystko się robi właśnie jak najmniejszym kosztem (to też jest logiczne w przypadku działalności g. = ciąć koszty -> maksymalizować zyski).
Trochę zmienię Twój przykład:
"Przykładowo przedsiębiorca chce wybudować na terenie jego firmy halę usługową. Chyba w jego interesie jest zbudowanie takiej hali, żeby się nie zawaliła, ale w Polsce musi najpierw dostać zezwolenie, musi płacić o wiele większe pieniądze architektowi zatwierdzonemu przez państwo niż gdyby tego przymusu nie było."
Zakładam że o tym też nie słyszałeś? Tu też było omijanie zezwoleń, architektów.
pl.wikipedia.org/wiki/Mi%C4%99dzynarodowe_Targi_Katowickie
pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_budowlana_na_%C5%9Al%C4%85sku_%282006%29

A przepraszam że zapytam odnośnie papirologi przy zakładaniu i prowadzeniu firmy. Zakładałeś, że wiesz "jedna wielka papierologia i zapierdzielanie po urzędach"? Czy tylko sobie dywagujemy w sferze - siostra ze strony matki koleżanki dziewczyny mojego brata ma znajomą i ta zakładała firmę", bo to brzmi jak "nie kupuj motoru bo wujka Staszka siostrzeńca syn kupił kiedyś motor i się zabił"
Papirologi to jest trochę przy zakładaniu firmy - zgodzę się, reszta tj. wysyłanie dokumentów i kasy do ZUS lub US raz na miesiąc lub raz na kwartał nie jest jakimś strasznie skomplikowanym systemem, jeżeli ktoś był w stanie założyć własną firmę to i z tym sobie powinien poradzić. No chyba że dla kogoś wypełnienie PIT'a czy wystawienie FV to problem, no ale wtedy nie powinien brać się za działalność gospodarczą.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2014-09-17, 18:11
Up@ Masz ciekawe spostrzeżenia, w nie których masz racje albo inaczej, przyznaje ci racje. Ja niekiedy używam skrótów myślowych, wiec można mnie źle zrozumieć. Żeby nie było, że nie chcę odpowiedzieć, odpowiem ale później bo teraz nie mam czasu. Spróbuje jakoś do nocy odpisać, pozdro
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2014-09-17, 21:09
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2014-09-18, 9:59
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2014-09-18, 16:55
Widzę korwiniści znowu atakują, szkoda, że nie załapali się na wybory żeby wspierać wodza, no, ale dowodziku jeszcze nie mieli
Zgłoś
Avatar
Ork.Fajny 2014-09-18, 17:08 1
Skąd pomysł że w Polsce mamy wolny rynek? Od kiedy na wolnym rynku mamy takie rzeczy jak ubezpieczenia przymusowe, płaca minimalna, regulacja dot. tego jak wyglądają umowy o prace i inne takie rzeczy które reguluje rząd i narzuca. Wolny rynek jak nawet sama nazwa wskazuje, polega na tym że ludzie są wolni i podejmują decyzje sami za siebie.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2014-09-18, 17:28
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2014-09-18, 18:40
mare30ks znow na posterunku, kto jak nie on powstrzyma atak anarchokapitalistycznych gimbo KucKorwinistów

Przypadek w tym temacie to po prostu jakiś przykład złego zarządzania, no ale przecież można wrócić do starych metod wujka stalina i nie będzie kierowników, pracowników - wszyscy będą równi
Zgłoś
Avatar
Extraordinary_Gentleman 2014-09-18, 19:18
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2014-09-18, 19:48
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2014-09-18, 21:03
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2014-09-18, 21:59
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
Extraordinary_Gentleman 2014-09-18, 22:39
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 5,00 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 3 miesiące. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem