
👾
Zmiana domeny serwisu
- ostatnia aktualizacja:
2025-07-22, 21:51
📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
3 minuty temu

Witaj użytkowniku Sadol.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Nie byłbym sobą, gdybym nie wypowiedział się w temacie militariów
Tak pokrótce, to:
StuG III (Sturmgeschutz III) był niemieckim działem pancernym z okresu II wojny światowej. Pierwsze prototypy pojazdu powstały w 1937 roku, a produkcja seryjna trwała w okresie 1940-1945, kończąc się wytworzeniem ok. 10.300 wozów. StuG III w wersji E był napędzany pojedynczym silnikiem Maybach HL 120 TRM o mocy 300 KM. Jego uzbrojenie (wersja E) stanowiła krótko lufowa armata kal. 75 mm. oraz 1 karabin maszynowy MG34 kal. 7,92 mm.
Na zdjęciu poniżej: Stug III z długą armatą 7.5cm:
A tutaj z krótką armatą 7.5cm:
Na pewno nie jest to Sturmhaubitze 42 (SdKfz 142/2)

Tak pokrótce, to:
StuG III (Sturmgeschutz III) był niemieckim działem pancernym z okresu II wojny światowej. Pierwsze prototypy pojazdu powstały w 1937 roku, a produkcja seryjna trwała w okresie 1940-1945, kończąc się wytworzeniem ok. 10.300 wozów. StuG III w wersji E był napędzany pojedynczym silnikiem Maybach HL 120 TRM o mocy 300 KM. Jego uzbrojenie (wersja E) stanowiła krótko lufowa armata kal. 75 mm. oraz 1 karabin maszynowy MG34 kal. 7,92 mm.
Na zdjęciu poniżej: Stug III z długą armatą 7.5cm:

A tutaj z krótką armatą 7.5cm:

Na pewno nie jest to Sturmhaubitze 42 (SdKfz 142/2)

W pierwszej fazie myślałem że to któryś z radzieckich SU, ale zgadzam się z Salieri16000. To jest STUG. Zajebista zabawka


Oni najpierw rozpędzają koło zamachowe, żeby potem sprzęgnąć je z wałem i w ten sposób odpalić silnik? Dobre.
Tu pan ziomek odpala wiekszego dziada w pojedynke. A z całym szacunkiem polscy chłopcy sie podniecają ze w dwójke odpalają cos co teoretycznie miala odpalac jedna osoba.


Ja kiedyś tak korbką Żuka odpalałem i jak odbiło to o mało rąk mi nie połamało

Nie ma to jak super nowoczesna, najlepsza na świecie Polska Armia
Najnowsze technologie to standard. Jakby ktoś wkroczył to, pewnie co drugi by nie odpalił.

Najnowsze technologie to standard. Jakby ktoś wkroczył to, pewnie co drugi by nie odpalił.
panta_rhei napisał/a:
Liczyłem na to, że pourywa im ręce
w tym rozwiazaniu nie ma takiej mozliwosci bo koło zamachowe jest zazebiane z wałem silnika dopiero po "nakręceniu" koła zamachowego które jest nakrecane wlasnie korbą..
W trakcie zimy, przy potężnych mrozach, do rozruchu silników czołgowych wykorzystywano samochody Volkswagen Kubelwagen. VW mając włączony silnik na jałowym biegu, przekazywał moment obrotowy do odpalanego czołgu za pomocą przegubowego wału transmisyjnego.
Ze względu na brak oryginalnych zdjęć z tej operacji, załączam rysunek poglądowy:
Ze względu na brak oryginalnych zdjęć z tej operacji, załączam rysunek poglądowy:

Salieri16000 napisał/a:
Nie byłbym sobą, gdybym nie wypowiedział się w temacie militariów
Tak pokrótce, to:
StuG III (Sturmgeschutz III) był niemieckim działem pancernym z okresu II wojny światowej. Pierwsze prototypy pojazdu powstały w 1937 roku, a produkcja seryjna trwała w okresie 1940-1945, kończąc się wytworzeniem ok. 10.300 wozów. StuG III w wersji E był napędzany pojedynczym silnikiem Maybach HL 120 TRM o mocy 300 KM. Jego uzbrojenie (wersja E) stanowiła krótko lufowa armata kal. 75 mm. oraz 1 karabin maszynowy MG34 kal. 7,92 mm.
Na zdjęciu poniżej: Stug III z długą armatą 7.5cm:
A tutaj z krótką armatą 7.5cm:
Na pewno nie jest to Sturmhaubitze 42 (SdKfz 142/2)
Na razie się niczym nie wypowiedziałeś tylko wkleiłeś czyjąś wypowiedź. Więc jest się sobą kopiując innych?
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie