Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia Dodaj Obrazki Dowcipy Soft Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
Avatar
mamurra 2015-11-09, 1:31
Silniki parowe są b. malownicze, ale, jak powiedział @up, chodzi o sprawność, w przypadku silnika parowego to kilkanaście procent, podczas gdy głupi diesel ma chyba ok. 45% sprawności, a silnik elektryczny około 90.

Poza tym kłopot jest ze startem na zimno czas potrzebny na rozgrzanie kotła i uzyskanie potrzebnego ciśnienia to w porywach do kilku godzin.
Zgłoś
Avatar
Wayas 2015-11-09, 8:45
Szacun! Wielki szacun!
Zgłoś
Avatar
apollo.83 2015-11-09, 9:43
Nie wiem czy w Polsce były takie bajery ale tartaki wodne były na pewno i niestety wszystko p🤬lnęło...
Zgłoś
Avatar
W................. 2015-11-09, 12:36
Świetna sprawa. Dzięki temu filmikowi dowiedziałem się, co oznacza nazwisko Sawyer.

I nie tylko. Film jest bardzo dobrze opracowany pod kątem językowym. Widać, że autorzy mają rozległą wiedzę na temat przemysłu drzewnego.
Zgłoś
Avatar
srylag 2015-11-09, 14:12
W sumie miałem olać, ale jednak dorzucę swoje trzy grosze. Dużo prawdy mówicie, ale też nie do końca.
Dlaczego zrezygnowano?

Nie dlatego, że sama energia droga, bo droga nie była, przecież mieli od c🤬ja odpadów w postaci trocin, które zapewne brali do domów do kominka bo było tego za dużo.
Też nie dlatego, że zanieczyszczenia, bo przecież opał można suszyć i dopiero wtedy palić, a nawet jak to nie wystarczy, to się robi filtry, katalizatory i inne duperele jak w elektrowniach i problemu nie ma.
I nie przez niską sprawność, bo jak mówiłem mieli wystarczająco odpadów, żeby ją zrekompensować. Poza tym, pomimo ok 90% sprawności silnika elektrycznego, energia pochodząca z elektrociepłowni również wytwarzana jest przy 35% sprawności, co daje nam trochę ponad 30%.

Największymi poblemami, przez które odeszło się od tartaków parowych, to m.in. tak jak zostało powiedziane wyżej, dużo pracy przy konserwacji, długi czas rozruchu i trzeba było biegać do kotła i machać łopatą. Do tego były też niebezpieczne. Stare konstrukcje były wystarczająco duże, że nie było miejsca na bezpieczeństwo. Wiele razy ktoś, kto pracował w tartaku tracił kończyny, wystarczyło się raz potknąć i głowa odpada.

Silniki elektryczne wystarczy włączyć i po chwili wszystko jest gotowe do pracy, nie są duże, można obudować, zautomatyzować. Mniejszy personel, mniej czasu na prace poboczne i większa zdolność wytwórcza -> profit.
+ Sam silnik elektryczny jest tańszy, niż cały zestaw z kotłem parowym.
Trociny ładuje się do worków i sprzedaje dla chomików.

BTW, @Spinaczel.. mesjasz19 w ogóle nie pytał o to, na co Ty odpowiedziałeś...
Zgłoś
Avatar
korinogaro 2015-11-09, 16:32
Gość na początku wygląda jak by praca nie tylko zaczynała się często przed wschodem słońca ale nawet przed odzyskaniem pełni przytomności
Zgłoś
Avatar
gumi86 2015-11-09, 17:11
w dzisiejszych czasach BHP by na zawal zszedł
Zgłoś