"Homo videns – zjawisko, zdefiniowane przez Giovanni Sartoriego, które polega na zmianie myślenia ludzi spowodowanej współczesnymi mediami, kultem obrazu a także wpajanie oceny poprzez wartość widoczną, czyli takie cechy jak: wygląd, stan posiadania. Autor tego pojęcia podkreśla powolne tracenie zdolności użytkowania pojęć abstrakcyjnych, czyli spłycanie refleksyjności, przekazu, myślenia. "Homo videns" nie posiada umiejętności używania pojęć abstrakcyjnych i tworzenia symboli. Następuje redukcja kompetencji językowych i reflekcji myślowej. Język staje się tylko narzędziem do porozumiewania się. Głównym powodem przekształcania się ludzi w istoty, które autor określa mianem homo videns, są media: telewizja, internet, prasa. Jak pisze Sartori "telewizja osłabia naszą zdolność myślenia abstrakcyjnego i wraz z nią całą naszą zdolność rozumienia. Dawny Homo sapiens staje się Homo videns" " Niestety często też widzimy jak mainstreamowe media ( głównie telewizyjne stacje) potrafią zakłamywać rzeczywistość poprzez podawanie informacji które mijają się z prawdą. Dzięki czemu mogą one manipulować głupimi ludźmi.
📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 20:15
🔥
Podróż w III klasie
- teraz popularne
Racja, podczas przeglądania internetu czy oglądania telewizji, zawsze dopada mnie uczucie odmóżdżania się i tracenia cennego czasu.
Za sprawą "homo videns" mamy takie a nie inne wyniki sondaży wyborczych. Korwin napisał świetny tekst na ten temat "ONYM robi się gorąco".
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie