Jak tam sąsiedzie się zamarza w aucie w kolejce po wiadro prądu?
Jak tam sąsiedzie się zamarza w aucie w kolejce po wiadro prądu?
Podstawowym problemem wodoru nie jest sposób jego wytwarzania tylko jego beznadziejna gęstość energii w przeliczeniu na objętość. Żeby uzyskać jakiekolwiek zadawalające rezultaty należy go sprężyć do dużych ciśnień, w zasadzie upłynnić, a tego nie da się zrobić w temperaturze pokojowej. To raczej poroniony pomysł.
Tu masz dużo racji z gęstością energii, ale że to poroniony pomysł, no nie wiem, jakoś naukowcy i inżynierowie z Japonii są dla mnie bardziej wiarygodni w tym temacie niż ty. A oni uznali że ta technologia ma przyszłość i ją rozwijają w dość ciekawym tempie.
natomiast 1 litr amoniaku to 13 MJ
Najpopularniejszą metodą produkcji amoniaku jest wykorzystanie szarego wodoru (produkowanego z metanu) do połączenia go z oczyszczonym azotem w wysokiej temperaturze. Także trochę bez sensu, w zasadzie bardzo bez sensu. Lepiej rozwijać technologie pozyskiwania wodoru zielonego (mikrostacje z własnym zasilaniem czy to fotowoltaicznym, czy wiatrowym czy hybryda tych rozwiązań).
Tu masz dużo racji z gęstością energii, ale że to poroniony pomysł, no nie wiem, jakoś naukowcy i inżynierowie z Japonii są dla mnie bardziej wiarygodni w tym temacie niż ty. A oni uznali że ta technologia ma przyszłość i ją rozwijają w dość ciekawym tempie.
Jesteś osobą, która ma wpojone posłuszeństwo wobec autorytetów i nawet w obliczu sprzecznych faktów deprecjonujesz własną opinie na rzecz cudzej.
"Nowe szaty króla" Hans Christian Andersen
Najpopularniejszą metodą produkcji amoniaku jest wykorzystanie szarego wodoru (produkowanego z metanu) do połączenia go z oczyszczonym azotem w wysokiej temperaturze. Także trochę bez sensu, w zasadzie bardzo bez sensu. Lepiej rozwijać technologie pozyskiwania wodoru zielonego (mikrostacje z własnym zasilaniem czy to fotowoltaicznym, czy wiatrowym czy hybryda tych rozwiązań).
Ten proces nazywa się procesem Habera-Boscha a wodór może pochodzić z dowolnego źródła w szczególności z elektrolizy wody. Jednocześnie to nie jedyna metoda syntezy. Jest popularna bo jest dopracowana i oferuje przemysłową wydajność. Przykładowo są prowadzone badania nad procesem wodorkowym (elektrochemicznym), który przebiega bezpośrednio w trakcie elektrolizy wody gdzie w odpowiednich warunkach w obecności azotu dostajemy od razu gotowy amoniak.
Jesteś osobą, która ma wpojone posłuszeństwo wobec autorytetów i nawet w obliczu sprzecznych faktów deprecjonujesz własną opinie na rzecz cudzej.
Niestety nie trafiłeś. po prostu znacznie bardziej cenię japońską myśl technologiczną z prostej przyczyny, ci ludzie mają inną mentalność. Znacznie częściej myślą o przyszłości, o ogóle niż o sobie i o tym żeby się nachapać. ale to temat na dłuższą rozmowę.
wodór może pochodzić z dowolnego źródła w szczególności z elektrolizy wody. Jednocześnie to nie jedyna metoda syntezy. Jest popularna bo jest dopracowana i oferuje przemysłową wydajność. Przykładowo są prowadzone badania nad procesem wodorkowym (elektrochemicznym), który przebiega bezpośrednio w trakcie elektrolizy wody gdzie w odpowiednich warunkach w obecności azotu dostajemy od razu gotowy amoniak.
Może pochodzić , ale na chwilę obecną nie pochodzi. Poza tym nic nie stoi na przeszkodzie żeby amoniak również był wykorzystywany jako paliwo, jednak moim zdaniem sprawdzi się w większych środkach transportu, tirach, statkach, lokomotywach (choć i te już bywają napędzane wodorem).
W momencie kiedy w 2,3 minuty zatankujesz auto i na takim tankowaniu przejedziesz 200 - 300 km, to dla dużej ilości ludzi to nie byłby problem o ile sieć do tankowania, była by odpowiednio zaprojektowana przez co dostępna. A że wodór tak na prawdę jest znacznie łatwiejszy do pozyskania w takich samowystarczalnych mikroinstalacjach to czyni go całkiem niezłą alternatywą dla paliw ropopochodnych.
A że wodór tak na prawdę jest znacznie łatwiejszy do pozyskania w takich samowystarczalnych mikroinstalacjach to czyni go całkiem niezłą alternatywą dla paliw ropopochodnych.
Poczytaj może o tym jakie wyzwania technologiczne stawia sprężanie wodoru do 700 barów jakie stosuje się w samochodach osobowych. Wtedy porozmawiamy o tych "samowystarczalnych mikroinstalacjach". Niektórzy nawet twierdzą, że technologie wodorowe są rozwijane właśnie z powodu takich trudności, dzięki czemu łatwiej jest kontrolować dystrybucję i opodatkowanie takiego paliwa, bo żaden Kowalski nie będzie sobie tankował samemu takiego samochodu. Dodam jeszcze, że 1L wodoru przy 700 barach ma 4,5 MJ energii, czyli prawie 5x mniej niż 1L metanu, którego łatwo się przechowuje i można nim zasilać generatory oraz ogrzewać wode czy po prostu dom. Jego synteza nie jest dużo trudniejsza od syntezy amoniaku, w zasadzie to bardzo podobny proces. Nie liczę już nawet naturalnych procesów związanych z rozkładem biomasy w których też łatwo pozyskuje się metan. To robią nawet murzynki w Afryce. Skroplenie metanu stawia już pewne wyzwania ale wciąż dużo mniejsze niż kompresja wodoru do 700 barów.
Metan to CH4. Syntetyzujesz go np z tlenku węgla CO, więc w procesie syntezy pochłaniasz węgiel i wytwarzasz tlen, a potem w procesie spalania proces jest odwrotny, więc całość jest zeroemisyjna. Rzeczywiście jest gazem cieplarnianym, ale bez oszacowania jak duże zagrożenie stanowi niekontrolowany wyciek to nie sposób powiedzieć jakie to stanowi zagrożenie. Poza tym, można syntetyzować też inne związki węgla w szczególności metanol, który będzie niebezpieczny co najwyżej dla pijaczków.
OK, jeżeli jesteś w stanie zaproponować jakieś rozwiązanie, jakąś technologię a w zasadzie całą linię technologii dla poszczególnych etapów wykorzystania metanu w motoryzacji, czyli:
- proces syntezy, przechowywania, dystrybucji do stacji tankowania
- proces tankowania, opis stacji tankowania , czy mogą być jednocześnie stacjami syntezy
- opis potrzebnych przeróbek w silniku tak aby proces spalania był istotnie zeroemisyjny
To to zrób, opisz, lub wskaż technogie które należy rozwijać, idź z takim projektem do tych debili z ostatniego pokolenia, lub do innych ekoświrów i im powiedz że masz tu rozwiązanie części ich problemów, niech zamiast blokować ulice wykorzystają pełnię swoich środków do nagłośnienia tego oraz lobbowania w UE żeby wprowadzono dofinansowanie na rozwój proponowanych technologii.
Zgłoś projekt obywatelski na stworzenie dotowanego przez rząd startupu który te technologie będzie rozwijał przy współpracy każdej chętniej polskiej firmy oraz każdego chętnego koncernu motoryzacyjnego, pod warunkiem uwolnienia wszelkich patentów.
Czemu piszesz o takich rzeczach tutaj, zamiast zacząć działać? Dopóki ktoś nie zacznie działać, ktoś kto ma wiedzę o tego typu technologiach, nawet jedynie o ich istnieniu, wszyscy inni będą "skazani" na te technologie które są rozwijane przez innych ludzi którzy zaczęli działać. Tak jak na chwilę obecną jesteśmy skazywani na elektryki do których propagacji przyczynił się ten d.bil Musk i jego Tesle.
Przecież tu się chwalisz ta wiedzą, dlaczego więc nie działasz na rzecz rozwiązań o których piszesz że są lepsze, tańsze, wygodniejsze, bardziej wydajne itp itd?
@: a jaka jest skuteczność zasięgu baterii na -10🤣
Jeżdżę 20% utraty pojemności . Wliczając że spalinowy zimą też spali więcej nie jest źle .
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie