Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia Dodaj Obrazki Dowcipy Soft Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
Avatar
bleblebator1 2016-10-28, 20:37
igorektgk napisał/a:

@up Nie uraj tak cwaniaczku.Nie znamy prawdy wiec nie wyklinaj tragicznie zamordowanej.K🤬a szacunku troche.


podpis użytkownika

Doskonały i nieomylny inżynier to taki, który unika drobnych błędów na drodze do wielkiej katastrofy.
Zgłoś
Avatar
kokos_123 2016-10-28, 20:59
sadolomans napisał/a:



Odwołując się do 3 zasady dynamiki siła uderzenia była gdzieś pomiędzy 150km/h a 230km/h.


bezpieczne założenie, nikt tego raczej nie podważy i można skończyć dyskusję

podpis użytkownika

:oneko:
Zgłoś
Avatar
f................x 2016-10-29, 0:42 1
IOI napisał/a:


zachowaj lepiej takie idotyzmy dla siebie i sie nie kompromituj w internecie.



Ty j🤬y tępaku , na tym portalu same niedojeby intelektualne (świadczy to po ilości piw jakie dostałeś za swoje niedoj🤬ie) , gość ci prawdę napisał
Zgłoś
Avatar
wujekbaniu 2016-10-29, 1:29
A to nie zależy od punktu odniesienia ? Ciężarówka względem osobówki poruszała się z prędkością 230 km/h i na odwrót.
Skala zniszczeń jest wynikiem energii jaka została uwolniona na skutek utraty prędkości, a energia koreluje z masą i prędkością.
Gdyby ciężarówka jechała 10 na godzinę a osobówka 220 na godzinę to zniszczenia byłyby inne, niż
gdyby ciężarówka jechała 220 na godzinę a osobówka 10 na godzinę, co nie zmienia faktu, że
w jednym i drugim przypadku samochody zbliżały się do siebie z prędkością 230 na godzinę

Na kursach na prawko, jak były pogadanki z policjantem to ci z drogówki używali takich porównań " jak jedziecie 90 w trasie i ktoś z naprzeciwka 90 jedzie to tak jakbyście 180 uderzyli w ścianę. Jest to baaaardzo duże uproszczenie, ale wystarczy żeby dać jakiś tam obraz tego co się stanie. Oczywiście strefy zgniotu, pęd, bezwładność itp. ale kogo to k🤬a obchodzi?
Zgłoś
Avatar
leber1234 2016-10-29, 9:07
Zderzenie 2 samochodów jadących z naprzeciwka porównane do zderzenie jednego samochodu ze ścianą jest bez sensu (strefy zgniotu itp).
Lepiej zrobić porównanie takie:
Sytuacja A - 2 samochody o masie m, jadą na 'czołowe' z prędkością v każdy
Sytuacja B - 1 samochód o masie m jedzie z prędkością 2v i uderza w stojący samochód

Porównanie energii układów:

A: E1=E2=(m*v^2)/2 ; Ec=E1+E2= mv^2

B: E1=(m*(2v)^2)/2=(m*4*v^2)/2=2*m*v^2 E2=0 ; Ec=E1+E2= 2 * mv^2

Suma energii w sytuacji A jest dwukrotnie mniejsza, niż w sytuacji B.
Zgłoś
Avatar
bleblebator1 2016-10-29, 10:20
sadolomans napisał/a:


Zatankowany ciągnik razem z pustą naczepą waży około 15 ton.
Na nagraniu widać że oba pojazdy są blisko siebie więc któryś z pojazdów musiał mocno zahamować (pewnie TIR)


Są blisko siebie, bo ciągnik siodłowy przepchał do przodu osobówkę, zanim wpadł w rów

podpis użytkownika

Doskonały i nieomylny inżynier to taki, który unika drobnych błędów na drodze do wielkiej katastrofy.
Zgłoś
Avatar
dashadow 2016-10-29, 13:09
@2up, czyli stojący samochód nie ma energii. rozumiem że o potencjalnej nie słyszałeś. będziesz to jeszcze miał na zajęciach.
Zgłoś
Avatar
Freeman 2016-10-29, 14:03 1
@up stojący samochód nie ma energii potencjalnej. Energię potencjalną mają np sprężyny w tym samochodzie.
Chyba chodziło ci o bezwładność?
Zgłoś