Trzeba byc na prawde kretynem lub zyciowym nieudacznikiem, zeby nie umiec zmienic biegu na N a w manualu wcisac sprzegla. Typowy amerykanski trep i heroiczna amerykanska propaganda policji wystepujaca w roli "amerykanskich naukowcow".
W kazdym razie jesli nie glupota to propaganda przeciwko Toyocie.
Konto usunięte
2010-03-11, 10:53
dzwignia selektora w priusie, tak samo jak gaz połączony jest wyłącznie elektronicznie, więc może być to trudne, gdy komuter uzna, że podczas jazdy N się nie ustawia. Prius nie wychodzi z manualną skrzynią. a zgasić się też nie da, bo gaz wciśnięty, więc przycisk start/stop jest nieaktywny. zostają tylko hamulce, i jak coś to tarcie o bandę. pozdrawiam
zaa napisał/a:
dzwignia selektora w priusie, tak samo jak gaz połączony jest wyłącznie elektronicznie, więc może być to trudne, gdy komuter uzna, że podczas jazdy N się nie ustawia. Prius nie wychodzi z manualną skrzynią. a zgasić się też nie da, bo gaz wciśnięty, więc przycisk start/stop jest nieaktywny. zostają tylko hamulce, i jak coś to tarcie o bandę. pozdrawiam
Nie ma lewarka przy kierownicy

To po jaka cholere ten policjant sie wymadrza, zeby odlaczyc bieg?
Cos ci sie chyba pomylilo, koles sam opowiedzial, ze zgasil silnik.
Pozatym kazde auto ma mozliwosc przelaczenia napedu na luz (D na N) podczas jazdy, wlasnie na takie przypadki. Jezdzilem nowszymi autami i w kazdym nie bylo problemu. Dodam, ze przelaczenie z D na N powinno odbywac sie w sposob niezalezny, najlepiej mechaniczny.
Inna sprawa - rozumiem jesli w srodku siedzialaby kobieta, ktora nie wiedzialaby co robic, bo sie na tym nie zna. Ale facet?
@up ne wymądrzaj sie. Jeździłes kiedykolwiek toyotą prius? zapewne nie. I jestem pewny że srodka nawet nie widziales.
Prius ma bezstopniową skrzynię biegow...
a co do lewarka masz tu ladne zdjecie
Konto usunięte
2010-03-11, 14:02
@mcmt - sam wyskakujesz z pedałem sprzęgłem, kiedy mowa o priusie, co świadczy o tym, że do końca tematu nie ogarniasz. co do przełączania pomiędzy D a N - nie twierdzę, że to niemożliwe, tylko że selektor nie ma połączenia mechanicznego ze skrzynią. Nie wiem jak wygląda sprawa zależności softowej, ale często skrzynie/silniki są chronione przed głupotą kierowcy - vide kontrola obrotów i prędkości w tiptronic i podobnych. Jeżeli masz pojęcie jak zbudowany jest automat, to nie muszę Ci tłumaczyć czym skutkuje wbicie N podczas jazdy, szczególnie z wyższymi prędkościami. No chyba, że wydaje Ci się, że to tak jak w manualu, można się toczyć na N. A co do problemów - to z czym nie było? Włączałeś N w jadącym automacie? inna sprawa - lepiej skasować napęd niż siebie.
Jeżeli prawdą jest że:
- skrzynia jest sterowana elektronicznie i w przypadku awarii tejże elektroniki lub po prostu podczas jazdy nie ma możliwości wrzucenia na luz
- nie ma możliwości wyłączenia zapłonu gdy samochód jedzie,
- pedał gazu ma priorytet nad pedałem hamulców
.. to to najbardziej popier****ny samochód na ziemi..
Jedno mnie tylko zastanawia - hamulec ręczny też jest elektroniczny? Rozumiem, że ma znacznie mniejszą skuteczność od hamulców głównych ale powinien to być osobny obwód mechaniczny który z pewnością zwolniłby priusa..
Wciąż w tym wszystkim są bardzo duże rozbieżności - silnik podobno kierowca wyłączył czyli się da.. hamulce było czuć więc też działały.. I co nie zwolnił? Po zatym gość w pewnym momencie jechał 160km/h - to wydaje mi się że gdyby tak było to nie jechałby tak spokojnie między samochodami jak na tym filmie tylko przyspieszał maksymalnie jak się da czyli zależnie od motoru jaki tam był osiągnął by tą prędkość po powiedzmy 20-30 sekundach.. Nie wiem ile idzie ten prius ale też wydaje mi się że więcej.. Cała masa dziwnych nieścisłości..
czy wy nie słyszeliście o tej akcji, że toyota wypuściła na rynek w c🤬j samochodów właśnie z tą "usterką" polegającą na tym, że blokował się pedał gazu..
podpis użytkownika
Ludzie kochają się okrutnie, tylko czasem ktoś komuś głowę rozp🤬oli..
i znow wszystko kreci sie dookola pedalow...
@byrrt w większości nowych samochodów ręczny jest już elektroniczny.
A tutaj kolesiowi skończyly sie hamulce i darł metalem o metal..
Pedał gazu nie zablokował sie w max. połozeniu tylko na prędkosci 160km/h potem zwolnił ( co widać na filmiku).
Konto usunięte
2010-03-11, 15:28
@byrrt ręczny jest bębnowy na tył, połączenie mechaniczne. masz rację, że to trochę mało - łatwo spalić okładziny, gdy się jedzie z zaciągniętym (przy okazji - z okazji minionego dnia kobiet, raz jeszcze najlepsze życzenia;) ). ale normlane hamulce dadzą radę, tyle, że "chwilkę" dłużej im to zajmie. w nowym sofcie Toyota daje priorytet dla hamulca - pewnie będzie tak jak w vw tdi - naciśnięcie hamulca odcina wtryski, przez to trochę kiepsko się prowadzi je "lewą nogą". z wyłączeniem zapłonu - jest procedura awaryjna, ale uzależniona od położenia pedału gazu, więc trochę zamknięte koło.
@papa_Smerff - dokładnie to ponad 8 mln, plus problemy z przekładnią w corolli, no i hamulcami w hybrydach. tyle, że z tym gazem to sami nie wiedzą co jest problemem. na początku było, że to wina dywaników, a teraz już nie mają pojęcia.
@zaa dzięki. teraz wiem ile to jest "w c🤬j"
podpis użytkownika
Ludzie kochają się okrutnie, tylko czasem ktoś komuś głowę rozp🤬oli..
@wszyscy up wy już się k🤬a nie macie o co kłócić?!
to nie kłótnia tylko otwarta dyskusja. możesz się przyłączyć jak masz coś ciekawego do powiedzenia
podpis użytkownika
Ludzie kochają się okrutnie, tylko czasem ktoś komuś głowę rozp🤬oli..
Konto usunięte
2010-03-11, 15:47
Kto wziął tego świszczącego kolesia na lektora?
nie wiem, czy ktos wie, ale jakis czas temu bylo glosno o toyotach, ktore maja problemy z pedalem gazu, z tego co pamietam chodzi o samochody 2004-2007. moze to jakies wytlumaczenie. pzdr