Główna Poczekalnia (4) Soft Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: 59 minut temu
Unlimited detail - Przyszłość grafiki 3d.
konto usunięte • 2013-06-08, 21:07
Technologia Unlimited Detail, autorstwa australijskiej firmy Euclideon, ma być receptą na bolączki trapiące obecny rynek gier. Szef projektu, Bruce Dell, twierdzi, że jest ona 100 tysiecy razy lepsza niż tradycyjne metody generowania grafiki trójwymiarowej.

Bruce Dell, szef firmy Euclideon, po roku milczenia postanowił powrócić i przypomnieć światu o autorskiej technologii generowania grafiki nazwanej Unlimited Detail. Według zapewnień Della, to rewolucyjne rozwiązanie pozwoli osiągnąć 100 tysięcy razy lepsze efekty niż w przypadku obecnie stosowanych metod.
Unlimited Detail opiera się na renderowaniu sceny przy pomocy niezliczonej ilości małych „atomów”, w przeciwieństwie do grafiki opartej na klasycznych wielokątach, gdzie obraz jest generowany za pomocą trójwymiarowych modeli pokrytych teksturami. Podobny system był dotychczas wykorzystywany w medycynie i nauce. Pozwala on na wygenerowanie bardzo dokładnych modeli, jednak ich liczba jest ograniczana przez moc komputera. W przypadku Unlimited Detail ten problem znika.



Aby zaprezentować swoje osiągnięcia, firma Euclideon stworzyła specjalną wyspę o powierzchni kilometra kwadratowego. Pierwotnie składała się ona z około 21 trylionów poligonów. Następnie, australijski zespół skonwertował ją z dokładnością do 64 atomów na jeden milimetr sześcienny. Dzięki takiemu zabiegowi możemy dojrzeć poszczególne kamyczki znajdujące się na ziemi.
Unlimited Detail ma zakończyć erę niedoskonałości graficznych, które mamy teraz okazję oglądać (wyskakujące obiekty lub zmiana modeli „w locie”). Dell zaznaczył jednak, że obecna prezentacja nie oddaje w pełni możliwości nowej technologii. W następnych filmach mają się pojawić m.in. dużo dokładniejsze cienie, a za kilka miesięcy SDK (zestaw narzędzi dla programistów) autorstwa Euclideon ma być dostępny dla twórców gier.
Pierwsze prezentacje australijskiego zespołu wzbudziły nadzieje, ale i pewne obawy. Niektórzy specjaliści od grafiki trójwymiarowej uważali technologię Unlimited Detail za „zbyt dobrą, by była prawdziwa”. Aby przekonać się o tym czy Euclideon rzeczywiście posiada rewolucyjne rozwiązanie, będziemy musieli poczekać jeszcze kilka miesięcy.

gryonline

EuclideonOfficial
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-06-08, 21:18 2
Gdyby tak połączyć wszystkie silniki graficzne złożyć to w jedno kupę dodać zarąbistą fabułe i dodać tą technologie Ja bym z komputera nie schodził w ogóle
Zgłoś
Avatar
masaq 2013-06-08, 21:19
I komputer od nasa, który to wszystko uciągnie na max detalach w zestawie do każdej gry ;]
Zgłoś
Avatar
thbrgftvwqe 2013-06-08, 21:29 1
masaq napisał/a:

I komputer od nasa, który to wszystko uciągnie na max detalach w zestawie do każdej gry ;]



Co za dno, jesteś aż tak tępy, że nie przeczytałeś tego zdania? Aż tak trudno te kilka linijek przeczytać młocie?

Goker napisał/a:

Pozwala on na wygenerowanie bardzo dokładnych modeli, jednak ich liczba jest ograniczana przez moc komputera. W przypadku Unlimited Detail ten problem znika.



Nie mam pojęcia jak to ma działać, ale to zdanie informuje nas, że moc obliczeniowa komputera tutaj nie będzie wadzić (ciekawe jak to chcą zrobić).
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-06-08, 21:32 8
karolo4life napisał/a:

Gdyby tak połączyć wszystkie silniki graficzne złożyć to w jedno kupę dodać zarąbistą fabułe i dodać tą technologie Ja bym z komputera nie schodził w ogóle



Mało wiesz o silnikach graficznych. Dzisiejsze silniki są bardzo do siebie podobne. Np. Na silniku Unreal Engine 3 można uzyskać taką samą grafikę jak w Crysisie 3. Dlaczego się developerzy nie pchają by mieć jak najlepszą grafikę? A to właśnie przez pobierające ogromną moc obliczeniową polygony, by daną grę mogli pograć nawet posiadacze starszych komputerów. Efekty z dx 11 są stare jak świat i wykorzystywane w filmach od ponad 20 lat. Efekty lensflares z bf3 to słoneczko, zwykła tekstura na pół ekranu imitująca smugi na szkle ta technologia była już wcześniej chociażby w Serious Sam 1. Wszystkie te nowe efekty to mydlenie oczu na niedoskonałości gry. Czym się różni dx11 od opengl 4 ? niczym. biblioteki dx są zrobione z open gl. Bardzo łątwo jest przeportować grę na linuxa. Dlaczego się tego nie robi? odpowiedź jest prosta, kasa. Valve jako jedyni chyba poszli na rękę posiadaczom linuxa i wypuścili Steam na Ubuntu, oraz przeportowali niektóre swoje gry.
Zgłoś
Avatar
forest1600 2013-06-08, 21:38
jesli to wejdzie w zycie i ludzie od produkcji gier beda to wykorzystywac, to producenci kart graficznych zbankrutuja, bo nie beda mieli po co robic nowszych i mocniejszych kart graficznych wedlug tego co jest w tekscie napisane
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-06-08, 21:41
forest1600 napisał/a:

jesli to wejdzie w zycie i ludzie od produkcji gier beda to wykorzystywac, to producenci kart graficznych zbankrutuja, bo nie beda mieli po co robic nowszych i mocniejszych kart graficznych wedlug tego co jest w tekscie napisane



Dokładnie, wszędzie i zawsze liczy się tylko kasa. W naszych rękach jest czy dajemy się dymać czy nie. Monopol Intela, Nvidi i microsoftu już niedługo przeminie.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-06-08, 22:13 9
@Goker
nie przeminie. Po prostu microsoft, intel lub nvidia ten patent wykupi, Wsadzi do sejfu i zakopie. Robili to od lat podobnie jak z paliwem wodoroym i generatorem freeenergy
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-06-08, 23:15
Nie przejdzie to nigdy a nawet jeśli to producenci kart graficznych w swoich sterownikach do kart już odpowiednio zadbają aby osiągi tego silnika były odpowiednio przycięte.

Już teraz gry są tak robione aby wymieniać podzespoły komputera co 3-5 lat max i nikt nie pozwoli sobie aby jedna karta graficzna wystarczała do płynnej gry w najnowsze tytuły przez 10 albo więcej lat.
Zgłoś
Avatar
adris 2013-06-08, 23:19
Podejrzewam że przebieg będzie taki. Jakaś firma i owszem wykupi to, np Nvidia, i pokażą to jako ,,Kup nową nvidie 780gts a zyskasz TAKIE EFEKTY GRAFICZNE.

Albo druga opcja. Owszem zastosują tą technologie, ale wymieszają ją z obecnymi tak żeby obciążenie nadal istniało

Lub, przystosują ją pod procesor kart graficznych skamienin ( takich jak były w komputerach z 1998 roku ) żeby mieli pewność że na 100% nikt już takiej nie posiada nawet na stychu a przyblokują na ,,super wydajnych kilku strumieniowych procesorach'' prezentując nową kartę graficzną reklamą typu:

''4 Strumienie przepływu, to tak jakby podzielić rzekę na 4 części i przy każdej dać wiatrak generujący moc, będzie jej niewiele prawda ? a teraz zobaczmy jak wygląda przepływ mocy na naszej jednostrumieniowej karcie graficznej, o wiele więcej mocy prawda ?''
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-06-08, 23:44
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-06-08, 23:48 3
tak będzie wyglądać karta graficzna po zastosowaniu w/w technologii

Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-06-08, 23:59
andrewerty napisał/a:

tak będzie wyglądać karta graficzna po zastosowaniu w/w technologii



Własnie nie, ta wyspa o powierzchni 1km została uruchomiona na gamingowym laptopie. Proszę yt /watch?v=JVB1ayT6Fdc 22 minuta
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-06-09, 0:14
Może jestem już zmęczony, ale powiedzieli jak zamierzają to osiągnąć? Jakiś zarys chociaż, bo ciężko mi jest to sobie wyobrazić. W gruncie rzeczy to wszystko trzeba jakoś reprezentować w pamięci, a przy takiej liczbie elementów będzie tego raczej dużo. Dodatkowo, jeśli ma to być wykorzystane do gry, to część z tych przedmiotów musi się poruszać.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-06-09, 0:32
Od kilku lat co roku słyszę o tej technologii, co roku nic się w tej kwestii nie rusza. Przypadek? Nie sądzę!

Cytat:

A to właśnie przez pobierające ogromną moc obliczeniową polygony, by daną grę mogli pograć nawet posiadacze starszych komputerów


Od dawna używamy shaderów, problem obliczania dokładnych modeli został nimi dość skutecznie rozwiązany.

EDIT: Cholera, dałeś news z 2011 roku. Nie "co roku słyszę o tej technologii", ale najwidoczniej co roku ktoś coś o niej powtarza.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 6 miesięcy. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem