

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Pragnąc przekazać Ci nieco wiedzy z zakresu techniki operowania pojazdem transportu bliskiego, a konkretnie wózkiem jezdniowym podnośnikowym (popularnie zwanym „wózkiem widłowym”), uprzejmie informuję, że wybór kierunku jazdy — to jest przodem bądź tyłem — powinien być dokonywany w oparciu o nadrzędną zasadę zapewnienia maksymalnej widoczności pola manewrowego oraz niezachwianego bezpieczeństwa osób i mienia znajdujących się w otoczeniu pojazdu.
I. Jazda przodem (widłami do kierunku jazdy):
Zaleca się poruszanie przodem w sytuacjach, gdy:
Ładunek nie ogranicza pola widzenia operatora, tj. nie przekracza znacznie wysokości masztu, nie jest szeroki ani nie przesłania bezpośredniego toru jazdy.
Operator ma możliwość bezpośredniej obserwacji przeszkód, pieszych i innych pojazdów znajdujących się na drodze przejazdu.
Istnieje konieczność precyzyjnego manewrowania przy podjeżdżaniu do regału, rampy lub innego punktu załadunku/rozładunku – jazda przodem umożliwia dokładne ustawienie wideł względem ładunku.
II. Jazda tyłem (widłami do tyłu):
Zdecydowanie rekomenduje się jazdę tyłem, gdy:
Ładunek transportowany zasłania pole widzenia, uniemożliwiając operatorowi pełną obserwację drogi przed pojazdem.
Zachodzi konieczność zachowania szczególnej ostrożności w przestrzeniach wąskich, ograniczonych lub z intensywnym ruchem pieszych, gdzie niekontrolowane przesunięcie ładunku mogłoby prowadzić do zagrożenia.
Panują warunki ograniczonej widoczności (np. przy zjeżdżaniu z rampy, w magazynach z wysokimi regałami), a jazda tyłem umożliwia lepszy ogląd przestrzeni za pojazdem, zapewniając tym samym bezpieczniejsze przemieszczanie się.
III. Uzupełniające uwagi eksploatacyjne:
Pod żadnym pozorem nie należy poruszać się przodem, jeśli ładunek ogranicza widoczność operatora, albowiem jest to sprzeczne z zasadami bezpiecznej eksploatacji i może skutkować poważnym zagrożeniem.
Zaleca się każdorazowe użycie lusterek bocznych, a w przypadku ograniczonej widoczności – rozważenie zatrudnienia sygnalisty.
Należy zawsze przestrzegać przepisów BHP, zaleceń producenta wózka oraz wewnętrznych procedur zakładu pracy.
Gdyby wszyscy operatorzy takich wózków stosowali się do powyższych przepisów to pewnie h🤬ja byśmy tu zobaczyli i pewnie ten twój "kopiuj wklej" k🤬a regulamin nigdy by się tu nie pojawił, tak że cieszmy się ze na świecie są ludzie co za nic mają jakie poj🤬e przepisy bhp czy inny h🤬j, dzięki materiałom na tej stronie zwracam szczególną uwagę poruszając się po placu gdzie jeżdżą widlaki
Żeby tak zap🤬lać widlakiem do przodu bez widoczności to trzeba być mocno jebniętym.
Tak się jedzie
dlatego w takich sytuacjach jeździ się tyłem
Nie e. Ja tu nie widzę już problemu.
Piszecie, że jadąc przodem nie ma widoczności... a jadąc tyłem - byłaby? :O
Idjotka:)
Idjotka:)
W kwestii obsługi wózków widłowych? Jak najbardziej!

Pragnąc przekazać Ci nieco wiedzy z zakresu techniki operowania pojazdem transportu bliskiego, a konkretnie wózkiem jezdniowym podnośnikowym (popularnie zwanym „wózkiem widłowym”), uprzejmie informuję, że wybór kierunku jazdy — to jest przodem bądź tyłem — powinien być dokonywany w oparciu o nadrzędną zasadę zapewnienia maksymalnej widoczności pola manewrowego oraz niezachwianego bezpieczeństwa osób i mienia znajdujących się w otoczeniu pojazdu.
I. Jazda przodem (widłami do kierunku jazdy):
Zaleca się poruszanie przodem w sytuacjach, gdy:
Ładunek nie ogranicza pola widzenia operatora, tj. nie przekracza znacznie wysokości masztu, nie jest szeroki ani nie przesłania bezpośredniego toru jazdy.
Operator ma możliwość bezpośredniej obserwacji przeszkód, pieszych i innych pojazdów znajdujących się na drodze przejazdu.
Istnieje konieczność precyzyjnego manewrowania przy podjeżdżaniu do regału, rampy lub innego punktu załadunku/rozładunku – jazda przodem umożliwia dokładne ustawienie wideł względem ładunku.
II. Jazda tyłem (widłami do tyłu):
Zdecydowanie rekomenduje się jazdę tyłem, gdy:
Ładunek transportowany zasłania pole widzenia, uniemożliwiając operatorowi pełną obserwację drogi przed pojazdem.
Zachodzi konieczność zachowania szczególnej ostrożności w przestrzeniach wąskich, ograniczonych lub z intensywnym ruchem pieszych, gdzie niekontrolowane przesunięcie ładunku mogłoby prowadzić do zagrożenia.
Panują warunki ograniczonej widoczności (np. przy zjeżdżaniu z rampy, w magazynach z wysokimi regałami), a jazda tyłem umożliwia lepszy ogląd przestrzeni za pojazdem, zapewniając tym samym bezpieczniejsze przemieszczanie się.
III. Uzupełniające uwagi eksploatacyjne:
Pod żadnym pozorem nie należy poruszać się przodem, jeśli ładunek ogranicza widoczność operatora, albowiem jest to sprzeczne z zasadami bezpiecznej eksploatacji i może skutkować poważnym zagrożeniem.
Zaleca się każdorazowe użycie lusterek bocznych, a w przypadku ograniczonej widoczności – rozważenie zatrudnienia sygnalisty.
Należy zawsze przestrzegać przepisów BHP, zaleceń producenta wózka oraz wewnętrznych procedur zakładu pracy.
"Czekoladowy_książe" dzięki.
Nic mnie tak nie wk🤬ia jak określanie wózka jezdniowego podnośnikowego jako "widlak", "rak", "sztaplarka".
Pamiętam, że jak miałem szkolenie BHP z wózków to gościu nam filmik z crazyshita pokazywał xD
Papier na wózki widłowe mam od około pół roku, firma mnie wysłała na kurs (mieszkam w UK). Koleś który prowadził kurs, anglik, pokazywał nam podobne filmiki. Parę było które widziałem wcześniej tutaj, powiedziałem mu że wcześniej widziałem je na takim polskim forum z poj🤬ymi filmikami.
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie