Główna Poczekalnia (7) Soft (1) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
👾 Zmiana domeny serwisu - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 21:51
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 2:13
Witaj użytkowniku Sadol.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
siewie 2025-04-15, 23:04
Czekoladowy_książe napisał/a:

Pragnąc przekazać Ci nieco wiedzy z zakresu techniki operowania pojazdem transportu bliskiego, a konkretnie wózkiem jezdniowym podnośnikowym (popularnie zwanym „wózkiem widłowym”), uprzejmie informuję, że wybór kierunku jazdy — to jest przodem bądź tyłem — powinien być dokonywany w oparciu o nadrzędną zasadę zapewnienia maksymalnej widoczności pola manewrowego oraz niezachwianego bezpieczeństwa osób i mienia znajdujących się w otoczeniu pojazdu.
I. Jazda przodem (widłami do kierunku jazdy):
Zaleca się poruszanie przodem w sytuacjach, gdy:
Ładunek nie ogranicza pola widzenia operatora, tj. nie przekracza znacznie wysokości masztu, nie jest szeroki ani nie przesłania bezpośredniego toru jazdy.
Operator ma możliwość bezpośredniej obserwacji przeszkód, pieszych i innych pojazdów znajdujących się na drodze przejazdu.
Istnieje konieczność precyzyjnego manewrowania przy podjeżdżaniu do regału, rampy lub innego punktu załadunku/rozładunku – jazda przodem umożliwia dokładne ustawienie wideł względem ładunku.
II. Jazda tyłem (widłami do tyłu):
Zdecydowanie rekomenduje się jazdę tyłem, gdy:
Ładunek transportowany zasłania pole widzenia, uniemożliwiając operatorowi pełną obserwację drogi przed pojazdem.
Zachodzi konieczność zachowania szczególnej ostrożności w przestrzeniach wąskich, ograniczonych lub z intensywnym ruchem pieszych, gdzie niekontrolowane przesunięcie ładunku mogłoby prowadzić do zagrożenia.
Panują warunki ograniczonej widoczności (np. przy zjeżdżaniu z rampy, w magazynach z wysokimi regałami), a jazda tyłem umożliwia lepszy ogląd przestrzeni za pojazdem, zapewniając tym samym bezpieczniejsze przemieszczanie się.
III. Uzupełniające uwagi eksploatacyjne:
Pod żadnym pozorem nie należy poruszać się przodem, jeśli ładunek ogranicza widoczność operatora, albowiem jest to sprzeczne z zasadami bezpiecznej eksploatacji i może skutkować poważnym zagrożeniem.
Zaleca się każdorazowe użycie lusterek bocznych, a w przypadku ograniczonej widoczności – rozważenie zatrudnienia sygnalisty.
Należy zawsze przestrzegać przepisów BHP, zaleceń producenta wózka oraz wewnętrznych procedur zakładu pracy.



Gdyby wszyscy operatorzy takich wózków stosowali się do powyższych przepisów to pewnie h🤬ja byśmy tu zobaczyli i pewnie ten twój "kopiuj wklej" k🤬a regulamin nigdy by się tu nie pojawił, tak że cieszmy się ze na świecie są ludzie co za nic mają jakie poj🤬e przepisy bhp czy inny h🤬j, dzięki materiałom na tej stronie zwracam szczególną uwagę poruszając się po placu gdzie jeżdżą widlaki
Zgłoś
Avatar
Opwd 2025-04-16, 3:29
elim napisał/a:

Żeby tak zap🤬lać widlakiem do przodu bez widoczności to trzeba być mocno jebniętym.



Tak się jedzie
Zgłoś
Avatar
zbigniewz 2025-04-16, 10:06
KrolSzczurow napisał/a:

dlatego w takich sytuacjach jeździ się tyłem



Nie e. Ja tu nie widzę już problemu.
Zgłoś
Avatar
szubiennica2 2025-04-16, 15:47
Pamiętam, że jak miałem szkolenie BHP z wózków to gościu nam filmik z crazyshita pokazywał xD
Zgłoś
Avatar
Qdłaty 2025-04-16, 22:46
JoSeed napisał/a:

Piszecie, że jadąc przodem nie ma widoczności... a jadąc tyłem - byłaby? :O



Idjotka:)
Zgłoś
Avatar
JoSeed 2025-04-17, 5:47
Qdłaty napisał/a:

Idjotka:)



W kwestii obsługi wózków widłowych? Jak najbardziej!
Zgłoś
Avatar
sanchezon 2025-04-17, 14:05
Czekoladowy_książe napisał/a:

Pragnąc przekazać Ci nieco wiedzy z zakresu techniki operowania pojazdem transportu bliskiego, a konkretnie wózkiem jezdniowym podnośnikowym (popularnie zwanym „wózkiem widłowym”), uprzejmie informuję, że wybór kierunku jazdy — to jest przodem bądź tyłem — powinien być dokonywany w oparciu o nadrzędną zasadę zapewnienia maksymalnej widoczności pola manewrowego oraz niezachwianego bezpieczeństwa osób i mienia znajdujących się w otoczeniu pojazdu.
I. Jazda przodem (widłami do kierunku jazdy):
Zaleca się poruszanie przodem w sytuacjach, gdy:
Ładunek nie ogranicza pola widzenia operatora, tj. nie przekracza znacznie wysokości masztu, nie jest szeroki ani nie przesłania bezpośredniego toru jazdy.
Operator ma możliwość bezpośredniej obserwacji przeszkód, pieszych i innych pojazdów znajdujących się na drodze przejazdu.
Istnieje konieczność precyzyjnego manewrowania przy podjeżdżaniu do regału, rampy lub innego punktu załadunku/rozładunku – jazda przodem umożliwia dokładne ustawienie wideł względem ładunku.
II. Jazda tyłem (widłami do tyłu):
Zdecydowanie rekomenduje się jazdę tyłem, gdy:
Ładunek transportowany zasłania pole widzenia, uniemożliwiając operatorowi pełną obserwację drogi przed pojazdem.
Zachodzi konieczność zachowania szczególnej ostrożności w przestrzeniach wąskich, ograniczonych lub z intensywnym ruchem pieszych, gdzie niekontrolowane przesunięcie ładunku mogłoby prowadzić do zagrożenia.
Panują warunki ograniczonej widoczności (np. przy zjeżdżaniu z rampy, w magazynach z wysokimi regałami), a jazda tyłem umożliwia lepszy ogląd przestrzeni za pojazdem, zapewniając tym samym bezpieczniejsze przemieszczanie się.
III. Uzupełniające uwagi eksploatacyjne:
Pod żadnym pozorem nie należy poruszać się przodem, jeśli ładunek ogranicza widoczność operatora, albowiem jest to sprzeczne z zasadami bezpiecznej eksploatacji i może skutkować poważnym zagrożeniem.
Zaleca się każdorazowe użycie lusterek bocznych, a w przypadku ograniczonej widoczności – rozważenie zatrudnienia sygnalisty.
Należy zawsze przestrzegać przepisów BHP, zaleceń producenta wózka oraz wewnętrznych procedur zakładu pracy.



"Czekoladowy_książe" dzięki.
Nic mnie tak nie wk🤬ia jak określanie wózka jezdniowego podnośnikowego jako "widlak", "rak", "sztaplarka".
Zgłoś
Avatar
angel_punx 2025-04-20, 16:50
szubiennica2 napisał/a:

Pamiętam, że jak miałem szkolenie BHP z wózków to gościu nam filmik z crazyshita pokazywał xD



Papier na wózki widłowe mam od około pół roku, firma mnie wysłała na kurs (mieszkam w UK). Koleś który prowadził kurs, anglik, pokazywał nam podobne filmiki. Parę było które widziałem wcześniej tutaj, powiedziałem mu że wcześniej widziałem je na takim polskim forum z poj🤬ymi filmikami.
Zgłoś

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 5,00 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 3 miesiące. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem