

podpis użytkownika
Hava, hava nagila þú ekki skíla farðu í rassgat helvitis gamli pungur þúPragnąc przekazać Ci nieco wiedzy z zakresu techniki operowania pojazdem transportu bliskiego, a konkretnie wózkiem jezdniowym podnośnikowym (popularnie zwanym „wózkiem widłowym”), uprzejmie informuję, że wybór kierunku jazdy — to jest przodem bądź tyłem — powinien być dokonywany w oparciu o nadrzędną zasadę zapewnienia maksymalnej widoczności pola manewrowego oraz niezachwianego bezpieczeństwa osób i mienia znajdujących się w otoczeniu pojazdu.
I. Jazda przodem (widłami do kierunku jazdy):
Zaleca się poruszanie przodem w sytuacjach, gdy:
Ładunek nie ogranicza pola widzenia operatora, tj. nie przekracza znacznie wysokości masztu, nie jest szeroki ani nie przesłania bezpośredniego toru jazdy.
Operator ma możliwość bezpośredniej obserwacji przeszkód, pieszych i innych pojazdów znajdujących się na drodze przejazdu.
Istnieje konieczność precyzyjnego manewrowania przy podjeżdżaniu do regału, rampy lub innego punktu załadunku/rozładunku – jazda przodem umożliwia dokładne ustawienie wideł względem ładunku.
II. Jazda tyłem (widłami do tyłu):
Zdecydowanie rekomenduje się jazdę tyłem, gdy:
Ładunek transportowany zasłania pole widzenia, uniemożliwiając operatorowi pełną obserwację drogi przed pojazdem.
Zachodzi konieczność zachowania szczególnej ostrożności w przestrzeniach wąskich, ograniczonych lub z intensywnym ruchem pieszych, gdzie niekontrolowane przesunięcie ładunku mogłoby prowadzić do zagrożenia.
Panują warunki ograniczonej widoczności (np. przy zjeżdżaniu z rampy, w magazynach z wysokimi regałami), a jazda tyłem umożliwia lepszy ogląd przestrzeni za pojazdem, zapewniając tym samym bezpieczniejsze przemieszczanie się.
III. Uzupełniające uwagi eksploatacyjne:
Pod żadnym pozorem nie należy poruszać się przodem, jeśli ładunek ogranicza widoczność operatora, albowiem jest to sprzeczne z zasadami bezpiecznej eksploatacji i może skutkować poważnym zagrożeniem.
Zaleca się każdorazowe użycie lusterek bocznych, a w przypadku ograniczonej widoczności – rozważenie zatrudnienia sygnalisty.
Należy zawsze przestrzegać przepisów BHP, zaleceń producenta wózka oraz wewnętrznych procedur zakładu pracy.
Zakładasz ze ten co jedzie rozumie te zasady. Dla takiego operatora ważne że wózek robi brum,brum, za myślenie mu nie płacą (a szkoda) bo gosc by zdechł z głodu.
podpis użytkownika
Robić,albo nie robić.Nie próbować.Pragnąc przekazać Ci nieco wiedzy z zakresu techniki operowania pojazdem transportu bliskiego, a konkretnie wózkiem jezdniowym podnośnikowym (popularnie zwanym „wózkiem widłowym”), uprzejmie informuję, że wybór kierunku jazdy — to jest przodem bądź tyłem — powinien być dokonywany w oparciu o nadrzędną zasadę zapewnienia maksymalnej widoczności pola manewrowego oraz niezachwianego bezpieczeństwa osób i mienia znajdujących się w otoczeniu pojazdu.
I. Jazda przodem (widłami do kierunku jazdy):
Zaleca się poruszanie przodem w sytuacjach, gdy:
Ładunek nie ogranicza pola widzenia operatora, tj. nie przekracza znacznie wysokości masztu, nie jest szeroki ani nie przesłania bezpośredniego toru jazdy.
Operator ma możliwość bezpośredniej obserwacji przeszkód, pieszych i innych pojazdów znajdujących się na drodze przejazdu.
Istnieje konieczność precyzyjnego manewrowania przy podjeżdżaniu do regału, rampy lub innego punktu załadunku/rozładunku – jazda przodem umożliwia dokładne ustawienie wideł względem ładunku.
II. Jazda tyłem (widłami do tyłu):
Zdecydowanie rekomenduje się jazdę tyłem, gdy:
Ładunek transportowany zasłania pole widzenia, uniemożliwiając operatorowi pełną obserwację drogi przed pojazdem.
Zachodzi konieczność zachowania szczególnej ostrożności w przestrzeniach wąskich, ograniczonych lub z intensywnym ruchem pieszych, gdzie niekontrolowane przesunięcie ładunku mogłoby prowadzić do zagrożenia.
Panują warunki ograniczonej widoczności (np. przy zjeżdżaniu z rampy, w magazynach z wysokimi regałami), a jazda tyłem umożliwia lepszy ogląd przestrzeni za pojazdem, zapewniając tym samym bezpieczniejsze przemieszczanie się.
III. Uzupełniające uwagi eksploatacyjne:
Pod żadnym pozorem nie należy poruszać się przodem, jeśli ładunek ogranicza widoczność operatora, albowiem jest to sprzeczne z zasadami bezpiecznej eksploatacji i może skutkować poważnym zagrożeniem.
Zaleca się każdorazowe użycie lusterek bocznych, a w przypadku ograniczonej widoczności – rozważenie zatrudnienia sygnalisty.
Należy zawsze przestrzegać przepisów BHP, zaleceń producenta wózka oraz wewnętrznych procedur zakładu pracy.
Gdyby wszyscy operatorzy takich wózków stosowali się do powyższych przepisów to pewnie h🤬ja byśmy tu zobaczyli i pewnie ten twój "kopiuj wklej" k🤬a regulamin nigdy by się tu nie pojawił, tak że cieszmy się ze na świecie są ludzie co za nic mają jakie poj🤬e przepisy bhp czy inny h🤬j, dzięki materiałom na tej stronie zwracam szczególną uwagę poruszając się po placu gdzie jeżdżą widlaki
Żeby tak zap🤬lać widlakiem do przodu bez widoczności to trzeba być mocno jebniętym.
Tak się jedzie
dlatego w takich sytuacjach jeździ się tyłem
Nie e. Ja tu nie widzę już problemu.
Piszecie, że jadąc przodem nie ma widoczności... a jadąc tyłem - byłaby? :O
Idjotka:)
Idjotka:)
W kwestii obsługi wózków widłowych? Jak najbardziej!

Pragnąc przekazać Ci nieco wiedzy z zakresu techniki operowania pojazdem transportu bliskiego, a konkretnie wózkiem jezdniowym podnośnikowym (popularnie zwanym „wózkiem widłowym”), uprzejmie informuję, że wybór kierunku jazdy — to jest przodem bądź tyłem — powinien być dokonywany w oparciu o nadrzędną zasadę zapewnienia maksymalnej widoczności pola manewrowego oraz niezachwianego bezpieczeństwa osób i mienia znajdujących się w otoczeniu pojazdu.
I. Jazda przodem (widłami do kierunku jazdy):
Zaleca się poruszanie przodem w sytuacjach, gdy:
Ładunek nie ogranicza pola widzenia operatora, tj. nie przekracza znacznie wysokości masztu, nie jest szeroki ani nie przesłania bezpośredniego toru jazdy.
Operator ma możliwość bezpośredniej obserwacji przeszkód, pieszych i innych pojazdów znajdujących się na drodze przejazdu.
Istnieje konieczność precyzyjnego manewrowania przy podjeżdżaniu do regału, rampy lub innego punktu załadunku/rozładunku – jazda przodem umożliwia dokładne ustawienie wideł względem ładunku.
II. Jazda tyłem (widłami do tyłu):
Zdecydowanie rekomenduje się jazdę tyłem, gdy:
Ładunek transportowany zasłania pole widzenia, uniemożliwiając operatorowi pełną obserwację drogi przed pojazdem.
Zachodzi konieczność zachowania szczególnej ostrożności w przestrzeniach wąskich, ograniczonych lub z intensywnym ruchem pieszych, gdzie niekontrolowane przesunięcie ładunku mogłoby prowadzić do zagrożenia.
Panują warunki ograniczonej widoczności (np. przy zjeżdżaniu z rampy, w magazynach z wysokimi regałami), a jazda tyłem umożliwia lepszy ogląd przestrzeni za pojazdem, zapewniając tym samym bezpieczniejsze przemieszczanie się.
III. Uzupełniające uwagi eksploatacyjne:
Pod żadnym pozorem nie należy poruszać się przodem, jeśli ładunek ogranicza widoczność operatora, albowiem jest to sprzeczne z zasadami bezpiecznej eksploatacji i może skutkować poważnym zagrożeniem.
Zaleca się każdorazowe użycie lusterek bocznych, a w przypadku ograniczonej widoczności – rozważenie zatrudnienia sygnalisty.
Należy zawsze przestrzegać przepisów BHP, zaleceń producenta wózka oraz wewnętrznych procedur zakładu pracy.
"Czekoladowy_książe" dzięki.
Nic mnie tak nie wk🤬ia jak określanie wózka jezdniowego podnośnikowego jako "widlak", "rak", "sztaplarka".