Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia Dodaj Obrazki Dowcipy Soft Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
Avatar
KrolSzczurow 2025-04-15, 18:59 7
dlatego w takich sytuacjach jeździ się tyłem
Zgłoś
Avatar
elim 2025-04-15, 19:50 40
Żeby tak zap🤬lać widlakiem do przodu bez widoczności to trzeba być mocno jebniętym.
Zgłoś
Avatar
JoSeed 2025-04-15, 19:55 1
Piszecie, że jadąc przodem nie ma widoczności... a jadąc tyłem - byłaby? :O
Zgłoś
Avatar
esa 2025-04-15, 20:13 6
JoSeed napisał/a:

Piszecie, że jadąc przodem nie ma widoczności... a jadąc tyłem - byłaby? :O



oczywiście bo tak się powinno jechać z takim ładunkiem
Zgłoś
Avatar
Czekoladowy_książe 2025-04-15, 20:18 12
JoSeed napisał/a:

Piszecie, że jadąc przodem nie ma widoczności... a jadąc tyłem - byłaby? :O



Pragnąc przekazać Ci nieco wiedzy z zakresu techniki operowania pojazdem transportu bliskiego, a konkretnie wózkiem jezdniowym podnośnikowym (popularnie zwanym „wózkiem widłowym”), uprzejmie informuję, że wybór kierunku jazdy — to jest przodem bądź tyłem — powinien być dokonywany w oparciu o nadrzędną zasadę zapewnienia maksymalnej widoczności pola manewrowego oraz niezachwianego bezpieczeństwa osób i mienia znajdujących się w otoczeniu pojazdu.

I. Jazda przodem (widłami do kierunku jazdy):
Zaleca się poruszanie przodem w sytuacjach, gdy:

Ładunek nie ogranicza pola widzenia operatora, tj. nie przekracza znacznie wysokości masztu, nie jest szeroki ani nie przesłania bezpośredniego toru jazdy.

Operator ma możliwość bezpośredniej obserwacji przeszkód, pieszych i innych pojazdów znajdujących się na drodze przejazdu.

Istnieje konieczność precyzyjnego manewrowania przy podjeżdżaniu do regału, rampy lub innego punktu załadunku/rozładunku – jazda przodem umożliwia dokładne ustawienie wideł względem ładunku.

II. Jazda tyłem (widłami do tyłu):
Zdecydowanie rekomenduje się jazdę tyłem, gdy:

Ładunek transportowany zasłania pole widzenia, uniemożliwiając operatorowi pełną obserwację drogi przed pojazdem.

Zachodzi konieczność zachowania szczególnej ostrożności w przestrzeniach wąskich, ograniczonych lub z intensywnym ruchem pieszych, gdzie niekontrolowane przesunięcie ładunku mogłoby prowadzić do zagrożenia.

Panują warunki ograniczonej widoczności (np. przy zjeżdżaniu z rampy, w magazynach z wysokimi regałami), a jazda tyłem umożliwia lepszy ogląd przestrzeni za pojazdem, zapewniając tym samym bezpieczniejsze przemieszczanie się.

III. Uzupełniające uwagi eksploatacyjne:
Pod żadnym pozorem nie należy poruszać się przodem, jeśli ładunek ogranicza widoczność operatora, albowiem jest to sprzeczne z zasadami bezpiecznej eksploatacji i może skutkować poważnym zagrożeniem.

Zaleca się każdorazowe użycie lusterek bocznych, a w przypadku ograniczonej widoczności – rozważenie zatrudnienia sygnalisty.

Należy zawsze przestrzegać przepisów BHP, zaleceń producenta wózka oraz wewnętrznych procedur zakładu pracy.

Zgłoś
Avatar
JoSeed 2025-04-15, 20:21
Czekoladowy_książe napisał/a:

Pragnąc przekazać Ci nieco wiedzy z zakresu techniki operowania pojazdem transportu bliskiego, a konkretnie wózkiem jezdniowym podnośnikowym (popularnie zwanym „wózkiem widłowym”), uprzejmie informuję, że wybór kierunku jazdy — to jest przodem bądź tyłem — powinien być dokonywany w oparciu o nadrzędną zasadę zapewnienia maksymalnej widoczności pola manewrowego oraz niezachwianego bezpieczeństwa osób i mienia znajdujących się w otoczeniu pojazdu.
I. Jazda przodem (widłami do kierunku jazdy):
Zaleca się poruszanie przodem w sytuacjach, gdy:
Ładunek nie ogranicza pola widzenia operatora, tj. nie przekracza znacznie wysokości masztu, nie jest szeroki ani nie przesłania bezpośredniego toru jazdy.
Operator ma możliwość bezpośredniej obserwacji przeszkód, pieszych i innych pojazdów znajdujących się na drodze przejazdu.
Istnieje konieczność precyzyjnego manewrowania przy podjeżdżaniu do regału, rampy lub innego punktu załadunku/rozładunku – jazda przodem umożliwia dokładne ustawienie wideł względem ładunku.
II. Jazda tyłem (widłami do tyłu):
Zdecydowanie rekomenduje się jazdę tyłem, gdy:
Ładunek transportowany zasłania pole widzenia, uniemożliwiając operatorowi pełną obserwację drogi przed pojazdem.
Zachodzi konieczność zachowania szczególnej ostrożności w przestrzeniach wąskich, ograniczonych lub z intensywnym ruchem pieszych, gdzie niekontrolowane przesunięcie ładunku mogłoby prowadzić do zagrożenia.
Panują warunki ograniczonej widoczności (np. przy zjeżdżaniu z rampy, w magazynach z wysokimi regałami), a jazda tyłem umożliwia lepszy ogląd przestrzeni za pojazdem, zapewniając tym samym bezpieczniejsze przemieszczanie się.
III. Uzupełniające uwagi eksploatacyjne:
Pod żadnym pozorem nie należy poruszać się przodem, jeśli ładunek ogranicza widoczność operatora, albowiem jest to sprzeczne z zasadami bezpiecznej eksploatacji i może skutkować poważnym zagrożeniem.
Zaleca się każdorazowe użycie lusterek bocznych, a w przypadku ograniczonej widoczności – rozważenie zatrudnienia sygnalisty.
Należy zawsze przestrzegać przepisów BHP, zaleceń producenta wózka oraz wewnętrznych procedur zakładu pracy.



Oooo, dziękuję Ci teraz wiem zdecydowanie więcej na ten temat!
Zgłoś
Avatar
Frank_Lopez 2025-04-15, 20:23
elim napisał/a:

Żeby tak zap🤬lać widlakiem do przodu bez widoczności to trzeba być mocno jebniętym.


Niby tak, ale też nie wygląda, żeby poszkodowany poruszał się wzdłuż wyznaczonego tak zwanego walkwaya. Możliwe, że nie miał prawa tam być.

[ Dodano: 2025-04-15, 20:26 ]
Czekoladowy_książe napisał/a:

Pragnąc przekazać Ci nieco wiedzy z zakresu techniki operowania pojazdem transportu bliskiego, a konkretnie wózkiem jezdniowym podnośnikowym (popularnie zwanym „wózkiem widłowym”), uprzejmie informuję, że wybór kierunku jazdy — to jest przodem bądź tyłem — powinien być dokonywany w oparciu o nadrzędną zasadę zapewnienia maksymalnej widoczności pola manewrowego oraz niezachwianego bezpieczeństwa osób i mienia znajdujących się w otoczeniu pojazdu.
I. Jazda przodem (widłami do kierunku jazdy):
Zaleca się poruszanie przodem w sytuacjach, gdy:
Ładunek nie ogranicza pola widzenia operatora, tj. nie przekracza znacznie wysokości masztu, nie jest szeroki ani nie przesłania bezpośredniego toru jazdy.
Operator ma możliwość bezpośredniej obserwacji przeszkód, pieszych i innych pojazdów znajdujących się na drodze przejazdu.
Istnieje konieczność precyzyjnego manewrowania przy podjeżdżaniu do regału, rampy lub innego punktu załadunku/rozładunku – jazda przodem umożliwia dokładne ustawienie wideł względem ładunku.
II. Jazda tyłem (widłami do tyłu):
Zdecydowanie rekomenduje się jazdę tyłem, gdy:
Ładunek transportowany zasłania pole widzenia, uniemożliwiając operatorowi pełną obserwację drogi przed pojazdem.
Zachodzi konieczność zachowania szczególnej ostrożności w przestrzeniach wąskich, ograniczonych lub z intensywnym ruchem pieszych, gdzie niekontrolowane przesunięcie ładunku mogłoby prowadzić do zagrożenia.
Panują warunki ograniczonej widoczności (np. przy zjeżdżaniu z rampy, w magazynach z wysokimi regałami), a jazda tyłem umożliwia lepszy ogląd przestrzeni za pojazdem, zapewniając tym samym bezpieczniejsze przemieszczanie się.
III. Uzupełniające uwagi eksploatacyjne:
Pod żadnym pozorem nie należy poruszać się przodem, jeśli ładunek ogranicza widoczność operatora, albowiem jest to sprzeczne z zasadami bezpiecznej eksploatacji i może skutkować poważnym zagrożeniem.
Zaleca się każdorazowe użycie lusterek bocznych, a w przypadku ograniczonej widoczności – rozważenie zatrudnienia sygnalisty.
Należy zawsze przestrzegać przepisów BHP, zaleceń producenta wózka oraz wewnętrznych procedur zakładu pracy.


W normalnych krajach są spotterzy, którzy pilotują trasę przejazdu wózkow a nawet sprzętów dużo wolniejszych takich jak scissor lifty, cherry pickery.
Zgłoś
Avatar
guliusz 2025-04-15, 20:27
On się tam tego chłopa nie spodziewał, dodatkowo chłop szed równolegle do kierunku jazdy! . Jestem ekspertem nie dziękujcie za wyjaśnienie
Zgłoś
Avatar
shoggoth 2025-04-15, 20:44
,, jazda przodem z załadunkiem z maksymalną prędkością poszła dobrze" gówno a nie dobrze, brak informacji czy odwalił kitę, może się okazać, że tylko kaleką został
Zgłoś
Avatar
szubiennica2 2025-04-15, 21:01
shoggoth napisał/a:

,, jazda przodem z załadunkiem z maksymalną prędkością poszła dobrze" gówno a nie dobrze, brak informacji czy odwalił kitę, może się okazać, że tylko kaleką został



Tak czy inaczej winny operator
Zgłoś
Avatar
shoggoth 2025-04-15, 21:11 1
szubiennica2 napisał/a:

Tak czy inaczej winny operator



Ale czy ja pisałem o tym kto winny? Tą kwestię mam w dupie. Interesuje mnie wyłącznie efekt końcowy tej jazdy.
Zgłoś
Avatar
Anonimowyja 2025-04-15, 21:15 1
guliusz napisał/a:

On się tam tego chłopa nie spodziewał, dodatkowo chłop szed równolegle do kierunku jazdy! . Jestem ekspertem nie dziękujcie za wyjaśnienie



I c🤬j, że się nie spodziewał? Nie widzi gdzie zap🤬la wózkiem to niech teraz gnije w pierdlu. Niestety na magazyny często idą największe debile, troszkę sprytniejsi od innych bo zrobili kurs na wózki widłowe.
Zgłoś
Avatar
tottenham19907 2025-04-15, 21:18 1
JoSeed napisał/a:

Piszecie, że jadąc przodem nie ma widoczności... a jadąc tyłem - byłaby? :O



Oczywiście, jak pracowałem na magazynie, to z towarem tylko na wstecznym się jeździło.
Zgłoś
Avatar
Sadol88 2025-04-15, 21:20
Zajebisty materiał szkoleniowy, wie Ktoś gdzie znaleźć ten materiał w lepszej jakości?
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie