

Ujemna wysokość metacentryczna wpłynęła na brak stateczności (pływalności).
Ma na to wpływ kształt kadłuba (przede wszystkim szerokość mająca związek z poprzecznym momentem bezwładności wodnicy), ciężar statku (objętość podwodnej cz. kadłuba i zanurzenie) i wzniesienie środka ciężkości (z uwzględnieniem swobodnych powierzchni cieczy)
Heweliusz tez wyp🤬alał się w porcie i skończył jak skończył dlatego życzę powodzenia załodze statku
Ma na to wpływ kształt kadłuba (przede wszystkim szerokość mająca związek z poprzecznym momentem bezwładności wodnicy), ciężar statku (objętość podwodnej cz. kadłuba i zanurzenie) i wzniesienie środka ciężkości (z uwzględnieniem swobodnych powierzchni cieczy)
Heweliusz tez wyp🤬alał się w porcie i skończył jak skończył dlatego życzę powodzenia załodze statku



Statek jest prawdopodobnie kutrem rybackim a takie posiadają komory balastowe wypełnione wodą które znajdują się w ładowni aby obniżyć środek ciężkości łodzi, woda jest wypompowywana wraz z pobieraniem ładunku (ryb najczęściej) -masa wody zastępowana jest masą ryb przez co kuter dalej ma środek ciężkości we właściwym miejscu co powoduje że się nie wywraca. Zastosowanie takich komór balastowych pozwala zwiększyć ładowność statków. A co do wodowania to prawdopodobnie komory były puste przez co środek ciężkości był znalazł się za wysoko i statek się przewrócił.