Główna Poczekalnia (2) Soft (1) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: 30 minut temu
Avatar
Krzywonos 2012-07-23, 1:20
Tanovan napisał/a:


A obywatel Krzywonos skąd takie wnioski wyciąga? Te ciuchy są wyjątkowo historyczne. Wręcz fanatycznie. Wszystko kroje potwierdzone historycznie (chyba poza kaftanami morawskimi), nawet najmniejsze sprzączki czy ozdoby wisiorów muszą mieć potwierdzenie w źródłach materialnych. To samo ze sprzętem. Nie ma nazwy "hełm do walki, fajnie wygląda"... Są "hełm rekonstrukcja Giermund, hełm z jeziora Orchowskiego, hełm z jeziora Lednickiego etc...". Ewentualnie można się kłócić o tarcze, robimy je ze sklejki bo po prostu jest szybciej. Miecze mają inne struktury żeby były bardziej wytrzymałe w walce, poza tym wzory są na podstawie wykopalisk. Co do stylu walki wczesnośredniowiecznej mamy też wiele źródeł pisanych i materialnych. Przykładem jest tu słynna tkanina z Bayeux, która przedstawia bitwę pod Hastings mającą miejsce w roku 1066 - czyli nas interesującym.
wiking.edu.pl/upload/historia/images/bitwa_Hastings.jpg
Na powyższym obrazku wyraźnie widać szyk ściany stworzony przez wojowników z tarczami migdałowymi. Poza tą tkaniną (która
mając 70 metrów długości i 0.5 wysokości zawiera NAPRAWDĘ dużo wskazówek dla rekonstrukcji materialnej) istnieją zapiski z bitew ( kronika Thietmara and so on) potwierdzające ten styl walki. Mam nadzieję że rozwiałem wątpliwości co do władcopierścieności i nieprawdziwości tej imprezy

Libertinus - bo rekonstrukcja wczesnośredniowieczna to wyjątkowo skrajnie prawicowe klimaty, a co do swastyki to było powiedziane wcześniej co i jak.



A więc zaczynając od początku, jeśli potwierdzeniem dla szarawarów szytych maszynowo z kolorowych pasków materiału nazywasz jeden kamień runiczny, na którego schematycznym przedstawieniu nie widać kroju, koloru, rodzaju materiału a tym bardziej szwów to chyba nie powinno ich sięrobić w ten sposob. Nie neguję w tym miejscu szerokich spodni czy też bryczesów,
tylko taki krój i zszywanie ich [pomijam maszynę] z pasków.

Temat przeszywek był wałkowany miliard razy i jak robisz normana z francji [opona z Bayeux] to spoko tylko wtedy wywal hełm z norwegi [z ringerike tgz. "Giermund"]
W filmie sporo też skrajnie niepoprawnych hełmów nie potwierdzonych żadnymi znaleziskami czy ikonografią, np. żebrowe z donitowanym okularem.
Co do tarcz to to ze nie są z desek to podstawa [na tego roczny wilczy trop nie wpuszczano z innymi] ale dochodzą też przeskalowane GIGANTYCZNE umba, naprawde ludzie mamy tyle znalezisk umb że nie ma powodu robić takie. Co do mieczy to rozumiem że arma to nadal 70% bo większość nie umie walczyć przyjmując poprawnie [czyli nie tępo ostrze w ostrze]
Co do samych formacji to się zgodzę, chodziło mi właśnie bardziej o technikę w mikro nie makro skali. Tu tylko odniosłem się do tego co wymieniłeś, daruję sobie opisywanie z dupy wyjętych połączeń nawet poprawnych elementów [hełm polska, szarawary, migdał, pas z birki, i madziarskie okucia kaletek] daruję sobie też proporcje użycia broni. Teraz to będzie jakieś 60% miecze 30% topory wszelakie 10% włócznie. [powinno być włócznia60% topory20% miecz 10%]
Zapomniał bym o lamelkach ze skóry [?!] i karwaszach które da się z powodzeniem zastąpić sportowymi ochraniaczami pod ciuchy.
No i jeszcze stykowe nie nitowane kolczugi...
Ale kurde rozpisałem się a przecież to tylko zależy od podejścia można tak, można i lepiej czego dowodem są "ultraśne" imprezy i szereg grup którym to wychodzi.
Zgłoś
Avatar
Dziadek 2012-07-23, 2:15
Byłem raz na takiej akcji fajna sprawa , naparzanie się umiejętnie bronią średniowieczną
Zgłoś
Avatar
Amol.the.Herbal.Liquor 2012-07-23, 3:21
Do tych co się wybierają,

Do zobaczenia na placu boju, ( ktoś z was tutaj będzie waleczny?)
Zgłoś
Avatar
Niegosław 2012-07-23, 8:37
Solem, ja będę
Zgłoś
Avatar
Endoranimus 2012-07-23, 9:40 2
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-07-23, 11:28
Wall of death.
Zgłoś
Avatar
Tanovan 2012-07-23, 12:02
Krzywonos zwracam honory, dużo racji jest w tym co prawisz
Tak, wszystko zależy od nastawienia, historyczne ściegi też się znajdą jak i znajdą się ludzie którzy będą ich używać. Jeden problem do wszystkiego : cena. Nie każdego stać na nitowańca, ja na swój zbierałem kupę czasu, to samo jest z ciuchami szytymi ręcznie ze ściegami historycznymi = są kurcze o wiele droższe od maszynki! Najwięcej racji masz w stylu walki który będzie ewoluować razem z ultrastwem niektórych drużyn. Będzie kiedyś idealnie, ale jeszcze nie teraz. Umba muszą być duże, duża łapa oznacza duże umbo, oni byli mali więc mieli małe umba do których ja swojej łapy bym nie zmieścił, a to tak ma działać
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-07-23, 14:04 2
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
Krzywonos 2012-07-23, 14:24
Tanovan napisał/a:

Krzywonos zwracam honory, dużo racji jest w tym co prawisz
Tak, wszystko zależy od nastawienia, historyczne ściegi też się znajdą jak i znajdą się ludzie którzy będą ich używać. Jeden problem do wszystkiego : cena. Nie każdego stać na nitowańca, ja na swój zbierałem kupę czasu, to samo jest z ciuchami szytymi ręcznie ze ściegami historycznymi = są kurcze o wiele droższe od maszynki! Najwięcej racji masz w stylu walki który będzie ewoluować razem z ultrastwem niektórych drużyn. Będzie kiedyś idealnie, ale jeszcze nie teraz. Umba muszą być duże, duża łapa oznacza duże umbo, oni byli mali więc mieli małe umba do których ja swojej łapy bym nie zmieścił, a to tak ma działać



Umba z wymiarami znaleziskowymi nie są aż tak małe, nadają się do walki spokojnie. Co do szycia ręcznego to czasem wychodzi nawet taniej, liczy się tylko cenę materiału + własną prace przy tym, no a zawsze można zaprzęgnąć do pracy kobiety "drużynowe". Nitowana kolczuga fakt jest droga [850] ale czasami stykówki są w podobnych cenach, trzeba dobrze trafić.
Zgłoś
Avatar
Tanovan 2012-07-23, 20:52
Hmmm, czy ta liczba w nawiasie to cena kolczugi nitowanej na ten moment? nitowańce wahają się w granicach 2000 zł - i to te robione przez indyjskie dzieci, nie wspominając o cenach wyrobów swojskich. a stykowe już wychodzą z użycia, coraz więcej drużyn zakazuje ich używania jako "mroków"
Zgłoś
Avatar
Niegosław 2012-07-23, 21:25
ja kupiłem nitowanke swojską, krótki rękaw, do kolana za 1400zł więc nie jest tak źle
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-07-24, 0:42
Browar za muzykę i sam temat. Zapowiada się epickie combo - 3-5 sierpnia festiwal na Wolinie, 7-go Amon Amarth w Warszawie...
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-07-24, 12:43 1
No tak, Ci którzy sprowadzają sobie nitowańce z Indii i potem sprzedają je innym, dorabiają sobie własną marżę. A fakty są takie że jakbyś sam miał sobie ściągać taką kolczugę - to dowolny rozmiar z ogniwami z ocynku stoi 850, a z oksydowanymi ogniwami, bodajże 1200 zł.
Zgłoś

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 6 miesięcy. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem