Główna Poczekalnia (7) Soft (4) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
👾 Zmiana domeny serwisu - ostatnia aktualizacja: 2025-07-22, 21:51
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: 10 minut temu
Cytat:



Wprowadźmy w Polsce powszechny dostęp do broni! Kilka milionów uzbrojonych Polaków bardziej odstraszy potencjalnego agresora niż armia, która może zmieścić się na jednym stadionie – pisze Marek Migalski w "Rzeczpospolitej".

Dodatkowo, armia pochłania ogromne koszty. 130 miliardów złotych przeznaczonych w najbliższych latach na zakup sprzętu dla wojska, można by wybudować trzy autostrady z północy na południe Polski i trzy ze wschodu na zachód. Gdybyśmy przeznaczyli te pieniądze na służbę zdrowia, mogłyby powstać 433 szpitale wojewódzkie lub 1300 szpitali miejskich.

Co ważne, większość tych miliardów nie zasili polskiej gospodarki, ponieważ drogie sprzęty wojskowe mają pochodzić głównie z zagranicy, np. Francji czy Izraela.

Powszechny dostęp do broni to kontrowersyjna propozycja, ale poza argumentem, że każdy może mieć prawo do obrony siebie i swoich bliskich, na korzyść tej propozycji przemawia też hipoteza, że w razie ataku na nasz kraj, państwa ościenne musiałyby walczyć nie tylko z kilkudziesięcioma tysiącami zawodowych żołnierzy, ale także z milionami polskich patriotów, którzy – uzbrojeni w prywatne pistolety i karabiny – mogą stanąć im na drodze.



Źródło: wp.pl

W komentarzach niżej znajdziemy pacyfistów lewaczków, którzy sądzą, że jesteśmy tak głupi, że zaraz się wszyscy nawzajem wybijemy. Tak ta strona polityczna już ma, że za grajmnicą lepiej (przeważnie na zmywakach). Nie jesteśmy głupsi od c🤬tych, ż__ów czy innych jankesów.
Zgłoś
Witaj użytkowniku Sadol.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
Dymekx 2013-10-03, 13:03
Uzbrojony naród na pewno odstrasza, tylko wiecie, takie pospolite ruszenie bez wyszkolenia bojowego, będzie się składać z ludzi którzy co najwyżej wiedzą jak strzelać. Zapleczem logistycznym/strategią/taktyką zajmą się generałowie, którzy zeszli do podziemia, a teraz wcielmy się w tęgosz generała, który ma dowodzić ludźmi bez doświadczenia bojowego i rygoru, nieciekawie. Dać obywatelom broń w celu zwiększenia obronności kraju!? Tak!! Ale wszyscy którzy zdecydują się na posiadanie broni winni przechodzić szkolenia, albo pozwolić na zakup broni osobom, które były w wojsku, oraz stworzenie osobnego systemu zarządzania taką masą. Nie chcemy przecież rzezi własnych obywateli, zginie miliony ludzi z pospolitego ruszenia cóż to za wygrana.
Zgłoś
Avatar
konios 2013-10-03, 13:03
znaczy sie ze na sadola lukam
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-10-03, 13:06 1
etris napisał/a:

Prosta sprawa....

Powszechny dostęp do broni + wprowadzenie kary śmierci = PROFIT

Przestępczość zniknęła by momentalnie, a społeczeństwo stało się o wiele silniejsze i wydajniejsze (bo cały "element" by zginał albo od kuli albo na krześle.

Niestety póki mamy demokracje nie ma najmniejszej szansy na sukces takiego planu, bo społeczeństwa przesiąkniętego lewacką myślą nie da się przekonać do takiego rozwiązania.



Tak, tak... I byłby dobrobyt, i bezrobocie sięgnęłoby 0,01 %, i PKB nabrałoby rozpędu rzędu 380%...

Behawioralnie obalili mit, jakoby kara śmierci miała wpływ na obniżenie przestępczości. A teraz wracaj do spisywania swojej koncepcji utopijnej.
Zgłoś
Avatar
xinoqe 2013-10-03, 13:20
Nie można zakazywać zabijania i jednocześnie zabijać (kara śmierci) to po pierwsze. Dostęp do broni w Polsce istnieje. Wystarczy się zapisać do koła strzeleckiego i wystarać o pozwolenie to po drugie. W sytuacjach ekstremalnych występuje agresor/napastnik vs ofiara/napastowany. Załóżmy, że obaj mają broń palną, z zasady napastnik jest w lepszej pozycji ponieważ inicjatywa jest po jego stronie i to on ma motywację do tego aby ranić/ zabić. Ofierze natomiast łatwiej uciec przed napastnikiem z nożem niż napastnikiem z pistoletem. A argumenty, że poprawiło by to bezpieczeństwo przez wybicie elementu są tak durne i głupie, że szkoda gadać. Powszechny dostęp do broni = zwiększonemu jej użyciu. I jakoś żyje mi się lepiej z myślą, że dresy na ławeczce w najgorszym przypadku mają w majtkach maczety jeżeli jesteśmy w Krakowie albo noże jeżeli w innym miejscu w Polsce niż pistolety kaliber 9mm.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-10-03, 13:26
Małg0rzata napisał/a:



Tak, tak... I byłby dobrobyt, i bezrobocie sięgnęłoby 0,01 %, i PKB nabrałoby rozpędu rzędu 380%...

Behawioralnie obalili mit, jakoby kara śmierci miała wpływ na obniżenie przestępczości. A teraz wracaj do spisywania swojej koncepcji utopijnej.



AHA, czyli według ciebie skazanie Andreasa Breivika na 21lat (warunkowe po 10latach) za zabójstwo łącznie 77osób jest OK!? Jak tak to nie mamy o czym gadać

I podaj jakieś źródła dotyczące "obalenia mitu kary śmierci"

A co do niskiego bezrobocia i wysokiego PKB to na to sposób jest bardzo prosty ---> WOLNY RYNEK ---> prywatyzacja wszystkiego, jak najmniejsza ingerencja państwa w gospodarkę (między innymi , usunięcie płacy minimalnej, zasiłków dla nierobów, ZUSu... i można tak wymieniać)
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-10-03, 13:27
Coś mi mówi, że gdyby w Polsce był powszechny dostęp do broni. To wybory byłyby co miesiąc
Zgłoś
Avatar
KebabRemover 2013-10-03, 13:38 1
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-10-03, 13:50
Pominę sprawę powszechnego dostępu do broni, a zatrzymam się na argumencie jakoby cywile uzbrojeni w broń palną mieli jakąś siłę odstraszającą przed ewentualnym agresorem. Nie wiem czy pan Migalski analizował przebieg współczesnych konfliktów zbrojnych (z jego opini wynoszę, że raczej nie). No więc, z najnowszej historii wynika, że dziś nie liczy się ilość siły żywej, a technika i zdolności manewrowe sił zbrojnych. Czasy barykad się skończyły ;].
Natomiast posiadanie broni w celach obrony osobistej, a umiejętność użycia jej w walce (nie mówiąc już o umiejętności działania w zespole, znajomość podstaw taktyki poruszania się, nacierania, obrony), to dwie zupełnie inne umiejętności, których więcej niż z 10% posiadaczy broni raczej nie zechce rozwijać. Zresztą w przypadku konfliktu zbrojnego i tak WKU zbierze wszystkich zdolnych do walki, da im broń i dowodzenie, a następnie pośle, jako mięso armatnie, na zmielenie przez wroga, by dać zdolność manewru wojsku zawodowemu.
Co do partyzantki, to jest ona domeną państw pokonanych, więc się nie liczy ;P. Lepiej chyba utrzymać państwowość niż walczyć na jej zgliszczach. Już Japończycy chcieli walczyć do ostatniego żołnierza/cywila z bronią, ale po Okinawie, Amerykanie te zapędy rozproszyli (przez fale uderzeniowe małych bombek ). Tak więc dlatego technika i organizacja jest dziś komponentem decydującym o zwycięstwie bądź porażce.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-10-03, 13:55
KebabRemover napisał/a:


Breivik dostał 21 lat za każdego, to znaczy że jak odsiedzi 21 lat to mu przedłużą o kolejne, i tak jeszcze 76 razy XD.
Ale co do kary śmierci, to zgadzam się z Tobą, powinna być. Z tym że nie aby zapobiegać, tylko karać. Bo wielu ludzi argumentuje że kara śmierci nie obniża przestępczości, nie powstrzyma zabójcy, ale ona nie ma go odstraszyć, tylko UKARAĆ. Jak sama nazwa wskazuje.



Nie, on nie dostał 21lat za każdego, on dostał po prostu wyrok 21lat z nieskończoną możliwością przedłużenia jeśli stwierdzą że będzie stanowił zagrożenie + warunkowe po 10

Właśnie chodzi o to co napisał Kebab, KARA ma KARAĆ za coś, i dlatego ludzie nie robią pewnych rzeczy bo wiedza że czeka ich za to kara.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-10-03, 13:59 1
etris napisał/a:



Nie, on nie dostał 21lat za każdego, on dostał po prostu wyrok 21lat z nieskończoną możliwością przedłużenia jeśli stwierdzą że będzie stanowił zagrożenie + warunkowe po 10

Właśnie chodzi o to co napisał Kebab, KARA ma KARAĆ za coś, i dlatego ludzie nie robią pewnych rzeczy bo wiedza że czeka ich za to kara.


Lecz mam takie pytanie czy kara śmierci to kara ?? IMHO nie. To tylko pozbycie się aresztanta. Kara to dożywocie w obozie pracy.
Zgłoś
Avatar
minusator 2013-10-03, 14:05
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
dmnunited 2013-10-03, 14:14
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-10-03, 14:16
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-10-03, 14:28
minusator Serio chcesz debilom polecić czarnoprochową broń ?? Przecież sobie dłonie porozsadzają... Czarny proch jest niestabilny i delikatny. Wystarczy odrobina wilgoci i papa.
Zgłoś
Avatar
konował 2013-10-03, 14:48 4
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 5,00 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 3 miesiące. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem