konto usunięte
2013-01-25, 2:09
c-30 też jest podobnej konstrukcji bez ramy i skrzynia do silnika na paru śrubach jest skręcona tak mi się wydaje.
konto usunięte
2013-01-25, 7:41
Tak to jest, jak się bierze do takiej roboty kirowca.
jak by odpiać ta beczkę z tyłu to było by łatwiej ;p
konto usunięte
2013-01-25, 14:11
to sie nazywa połowiczny sukces ;p
konto usunięte
2013-01-25, 14:16
Po prostu pod kabiną ma reduktor, pompy oleju, pompy tuz, mechanizm różnicowy, i to wszystko połączone jest z osłoną sprzęgła tylko na kilka/kilkanaście śrub. A te przy takich obciążeniach bardzo łatwo zerwać czego tutaj mamy przykład. Nowe ciągniki są konstruowane na nieco innej zasadzie, gdyż są nabudowywane na ramę, więc rozerwanie nowego ciągnika jest niemożliwe. Natomiast częścią nośną ciągników starszych, typu C-330, C-360, C-380 i każdego innego polskiego, rosyjskiego, amerykańskiego ciągnika historią sięgającego lat 80 nawet, był blok silnika osłona sprzęgła i skrzynia biegów, połączone ze sobą śrubami. Wymuszone to było tym, że dostęp do takich części musiał być łatwy. W takim C360 wymienić sprzęgło można na polu, wystarczyło rozpiąć te śruby i rozpołowić ciągnik, natomiast w nowych maszynach to nie jest już wymagane. Mało kto wie, że żeby wymienić koło w nowoczesnym traktorze trzeba wzywać serwis. Więc prostota konstrukcji nie ma już żadnego znaczenia.
dlatego tez kiedy traktorek uczestniczy w wypadku to najczęściej kończy w dwóch częściach
konto usunięte
2013-01-25, 14:48
@Proximate
Ja rolnik z dziada pradziada jestem
Tego sie nie spodziewałem