

jak widać dowód osobisty nie wystarcza żeby być dobrym skuterzystą. trzeba mieć jeszcze kartę pływacką żeby ogarniać na mokrej nawierzchni

BMWswap napisał/a:
jak widać dowód osobisty nie wystarcza żeby być dobrym skuterzystą. trzeba mieć jeszcze kartę pływacką żeby ogarniać na mokrej nawierzchni
![]()
Ale cos mi się wydaje, że mają zmienić te sk🤬iałe przepisy i trzeba będzie robić prawko. Przynajmniej jakiś mędrzec takiego miał pomysła.
najpierw niech płyty betonowe które nie są wylane asfaltem zmienią, bo to jest c🤬jstwo śliskie w p🤬du
Dzimi
beton ma lepszą przyczepność niż asfalt, za to na torach tramwajowych można się dobrze wyp🤬olić, tym bardziej jak jedziesz wzdłuż nich
beton ma lepszą przyczepność niż asfalt, za to na torach tramwajowych można się dobrze wyp🤬olić, tym bardziej jak jedziesz wzdłuż nich



@ up Dokładnie tak jest z betonem.
Kiedyś jak szukałem odpowiednich opon do mojego zap🤬lacza, natknąłem się na taką tabelkę:
[Tabela zawiera mi0 i mi1 dla nowej opony na podanych nawierzchniach na
sucho i mokro.]
Nawierzchnia / mi0 sucho / mi0 mokro / mi1 sucho / mi1 mokro
czysty szorstki beton
0.9-1.0 / 0.8-0.9 / 0.6-0.7 / 0.5-0.6
asfalt, gladki beton, klinkier, kostka
0.8-0.9 / 0.5-0.6 / 0.5-0.6 - 0.3-0.4
droga tluczniowa
0.6-0.8 / 0.4-0.6 / 0.5-0.7 / 0.3-0.5
droga gruntowa
0.4-0.6 / 0.3-0.5 / 0.3-0.5 / 0.2-0.4
glina
0.4-0.6 / 0.2-0.3 / 0.3-0.5 / 0.1-0.2
piasek
0.3-0.5 / 0.3-0.5 / 0.3-0.5 / 0.3-0.5
snieg
0.2-0.4 / 0.2-0.4 / 0.2-0.4 / 0.2-0.4
lod
0.2-0.3 / 0.1-0.2 / 0.1-0.2 / 0.0-0.1
The winner is beton
Kiedyś jak szukałem odpowiednich opon do mojego zap🤬lacza, natknąłem się na taką tabelkę:
[Tabela zawiera mi0 i mi1 dla nowej opony na podanych nawierzchniach na
sucho i mokro.]
Nawierzchnia / mi0 sucho / mi0 mokro / mi1 sucho / mi1 mokro
czysty szorstki beton
0.9-1.0 / 0.8-0.9 / 0.6-0.7 / 0.5-0.6
asfalt, gladki beton, klinkier, kostka
0.8-0.9 / 0.5-0.6 / 0.5-0.6 - 0.3-0.4
droga tluczniowa
0.6-0.8 / 0.4-0.6 / 0.5-0.7 / 0.3-0.5
droga gruntowa
0.4-0.6 / 0.3-0.5 / 0.3-0.5 / 0.2-0.4
glina
0.4-0.6 / 0.2-0.3 / 0.3-0.5 / 0.1-0.2
piasek
0.3-0.5 / 0.3-0.5 / 0.3-0.5 / 0.3-0.5
snieg
0.2-0.4 / 0.2-0.4 / 0.2-0.4 / 0.2-0.4
lod
0.2-0.3 / 0.1-0.2 / 0.1-0.2 / 0.0-0.1
The winner is beton

miał pecha bo hamował na torach. Inaczej może by się wywinał, ale na torach to gleba murowana :p
ale jakoś mi się nie podoba z tym betonem, autostrady niemieckie (betonówki) mają ograniczenie a asfaltowe już nie
Jeszcze sobie gimnastykę odj🤬 na środku skrzyżowania
zamiast w chacie to zrobić, leniwy rusek..

łysa_pała napisał/a:
Ale cos mi się wydaje, że mają zmienić te sk🤬iałe przepisy i trzeba będzie robić prawko. Przynajmniej jakiś mędrzec takiego miał pomysła.
Już drugi rok zmieniają, i nie mogą się jakoś do tego zebrać. Zresztą nawet jak zmienią, to dziadki bez prawka i tak będą mogli jeździć na tych piździkach z tesco, bo prawo nie działa wstecz. Tyle dobrego że dzieciaki będą musiały przejść pełne szkolenie co do ruchu drogowego, i zdać egzamin w wordzie, a nie na boisku za szkołą...

Jak dla mnie to mógłby nie hamować, tylko wp🤬lić się w tą ciotę co mu drogę zajechała...

@ up
słownik języka polskiego / Słowa podstawowe / wykładka
sprawdź sobie ...
słownik języka polskiego / Słowa podstawowe / wykładka
sprawdź sobie ...
K🤬a na jakim asfalcie? Każdy uczący się na kartę motorowerowa, A1 lub A wie ze podczas przejezdzania przez METALOWE elementy jak np. TORY TRAMWAJOWE sie nie hamuje, tylko przejezdza powoli i pod kątem prostym, przyczepnosc kola z mokrym metalem jest porownywalna do przyczepnosci z lodem, bo jak widać na załączonym filmiku nawet przy małej prędkości hamowanie prowadzi do wyj🤬ia się.