



Skoro wysoka jest skala
AdrianK17 napisał/a:
to pewnie wysoka też jest skala kolesiarstwa, co?korupstwa

aż nie chce mi się myśleć ile kasy wydaje się na jej remont. W Polsce też są takie maszyny i nikt nie układa podkładów ręcznie. Nawet łączenia są zlikwidowane i nie ma tego stukotu podczas jazdy, był już tu film o tym.
podpis użytkownika
...
Na szybko z googla:
SWIETELSKY RAIL POLSKA SP Z O O to firma, której branża została w Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) sklasyfikowana jako: Roboty związane z budową dróg szynowych i kolei podziemnej. Powstała w 1990 roku. Forma prawna firmy SWIETELSKY RAIL POLSKA SP Z O O to Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Firma posiada numer NIP 6770012048, numer REGON 003914858 i KRS 0000100179, a jej siedziba mieści się pod adresem: Wielicka 250, 30-663 Kraków, województwo maŁopolskie. Z firmą SWIETELSKY RAIL POLSKA SP Z O O skontaktujesz się telefonicznie pod numerem . Odwiedź stronę internetową swietelsky.com
SWIETELSKY RAIL POLSKA SP Z O O to firma, której branża została w Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) sklasyfikowana jako: Roboty związane z budową dróg szynowych i kolei podziemnej. Powstała w 1990 roku. Forma prawna firmy SWIETELSKY RAIL POLSKA SP Z O O to Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Firma posiada numer NIP 6770012048, numer REGON 003914858 i KRS 0000100179, a jej siedziba mieści się pod adresem: Wielicka 250, 30-663 Kraków, województwo maŁopolskie. Z firmą SWIETELSKY RAIL POLSKA SP Z O O skontaktujesz się telefonicznie pod numerem . Odwiedź stronę internetową swietelsky.com
ale to coś jedzie po torach więc tory już są, to jest nielegalny przemyt marichuaninen, znam sie bo tam robilem.

@poranekk - Czemu się przyp🤬@l@sz jak Paulinka z "Mówiąc Inaczej" albo Miodek? Większe kwiatki się tu trafiają


AdrianK17, a i owszem, ale o mowę trzeba dbać. Jak to powiedział pewien człowiek, który zwiedził świat: Co z tego, że ktoś dba o zęby, włosy, ubiór, chodzi na wykwintne obiady do restauracji, a nie potrafi się w podstawowy sposób wysłowić? Robi sobie wtedy wiochę.
Byłem miły. Poza tym, jeśli już klniesz, to k🤬a klnij, a nie dodajesz jakieś dziwne znaczki jak słodka trzynastoletnia dziewczynka. Wiesz co napisałeś? Przyp🤬małpalmałpasz.

AdrianK17 napisał/a:
przyp🤬@l@sz
Byłem miły. Poza tym, jeśli już klniesz, to k🤬a klnij, a nie dodajesz jakieś dziwne znaczki jak słodka trzynastoletnia dziewczynka. Wiesz co napisałeś? Przyp🤬małpalmałpasz.


AdrianK17 napisał/a:
Od siebie dodam, że układane w Polsce szyny od dawien dawna nie mają i nie będą miały dozwolonej prędkości maksymalnej z którą mogłoby się po nich poruszać p🤬lino... Jak kraść to tylko miliony...
Maksymalna prędkość szlakowa nie zależy od szyn

Zależy od geometrii (promienie łuków) i od standardu urządzeń sterujących (przy 160 km/h- albo 180, nie pamiętam dokładnie - konieczne jest automatyczne przekazywanie sygnałów z semaforów do kabiny lokomotywy, przy tej prędkości tracona jest pewność wzrokowego odczytu sygnału z semaforów; generalnie jest to wielomilionowe podrożenie systemu), wot taka ciekawostka. Dlatego właściwie tylko na CMK i kilku innych liniach jeździ się ++180 km/h, i właśnie tam jeździ p🤬lino.
Technologia kontsrukcji torowiska jest drugorzędna. Ponieważ linie kolejowe w Polsce były trasowane +++30-100+++ lat temu, kiedy nikt nie marzył o ++200 km/h, to tak na oko na 60% linii NIE DA SIĘ jechać tak szybko jak może p🤬lino.... jeden z powodów istnienia projektu KDP.
ja41vv napisał/a:
tak tylko że w Polsce to pozostałe czynności są obłożone takimi kosztami że wyłożenie u nas torów kosztuje 2X więcej. autostrady to samo, jedne z droższych w europie i jedne z gorszych. a to dlatego że każdy za wydanie głupiego papieru żąda sporej kasy i drugie tyle czasu.
Nie mieszaj zacuchłego bagna "inwestycji" drogowych z mokradłem inwestycji kolejowych. Co do kolei są firmy lepsze i gorsze, jedne mają przyzwoity park maszyn, ludzi i podwykonawców i nie martwią się o pracę, drugim wyginają się tory i powodują wielomiesięczne opóźnienia w remontach przez rozwiązywanie umów... kolejowe projekty, jesli są wykonywane zgodnie z harmonogramem, nie są studnią bez dna... a kolejowe projekty są drogie z definicji.
I podwozie też było złe
Maszyna do wymiany tego co złe
Czasami mam mózg rozj🤬y i zaczynam się zastanawiać jak to k🤬a wszystko działa.
Maszyna do wymiany tego co złe
Czasami mam mózg rozj🤬y i zaczynam się zastanawiać jak to k🤬a wszystko działa.