Główna Poczekalnia Soft (3) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Postaw kawę Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: 48 minut temu
Avatar
minions 2023-10-13, 11:05 2
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
Andrzejas 2023-10-13, 11:42
Czy wy, debile, nie rozumiecie, że manewr wyprzedzania zwala całą winę zawsze na wyprzedzającego? To on wtedy znajduje się w miejscu, w którym być nie powinien, bo jazda pod prąd nie jest nigdzie dozwolona. To on ma w tym momencie uważać na wszystko! To on w tym momencie nie jest ani na swoim pasie, ani nie porusza się zgodnie z jego kierunkiem! Każda kolizja, do jakiej w tym momencie doprowadzi jest jego winą, choćby się zesrał!
To, że manewr wyprzedzania został rozpoczęty, nie daje żadnych praw ani przywilejów. Wyprzedzający ma uważać na wszystko, co ma przed sobą, jak każdy inny kierowca. A przy skręcie w lewo, skręcający ma obowiązek upewnić się, że z naprzeciwka nic nie jedzie. I tylko z tego kierunku. Nie po to pasy są dwa, aby trzeba było patrzeć non stop, czy ktoś pod prąd nie jeździ! Miał typ swój pas i mógł się go trzymać. Postanowił pojechać pod prąd i dlatego jest wszystkiemu winny.
Zgłoś
Avatar
darek1234 2023-10-13, 12:46
Andrzejas napisał/a:

Każda kolizja, do jakiej w tym momencie doprowadzi jest jego winą, choćby się zesrał!



Nie, nie każda, o czym przypomina film z zajechaniem drogi przez policję
Zgłoś
Avatar
rizo_pl 2023-10-13, 13:19 3
Kłania się znajomość przepisów. Mam nadzieję, że osoby twierdzące że winny jest wyprzedzający nie prowadzą pojazdów mechanicznych.

Wyprzedzający miał prawo wykonać taki manewr, na drodze nie było znaków które by tego zabraniały, manewr nie odbywał się na skrzyżowaniu, wyprzedzany nie był pojazdem uprzywilejowanym.
Zgłoś
Avatar
Konradus5 2023-10-13, 13:27 1
Oczywiście, że wina kierującego passatem, przeciął jego tor jazdy, czyli wymusił pierwszeństwo, oczywiście mandat dostaną dwie osoby, ale za szkody będzie musiał zapłacić kierowca passata, tata mi kiedyś o tym mówił, bo dużo osób tak kiedyś robiło na wałkach z ubezpieczalniami.
Zgłoś
Avatar
Darkwaterfall 2023-10-13, 15:34
Nazhir napisał/a:

oczywiście, że jego. Nie wolno wyprzedzać z lewej strony pojazdu sygnalizującego zamiar skrętu w lewo. Jest na to paragraf i sądy korzystają z niego, przypisując całą winę artyście wyprzedzającemu.
Co innego, gdyby tego kierunkowskazu nie było. Ale był.



Ta, paragraf. Ciekawe jaki. Może nas oświecisz? W miejscu, które widać na filmiku można wyprzedzać, wina leży bezspornie po stronie kierowcy pojazdu skręcającego w prawo.
Zgłoś
Avatar
darek1234 2023-10-13, 15:58
rizo_pl napisał/a:

Kłania się znajomość przepisów. Mam nadzieję, że osoby twierdzące że winny jest wyprzedzający nie prowadzą pojazdów mechanicznych.
Wyprzedzający miał prawo wykonać taki manewr, na drodze nie było znaków które by tego zabraniały, manewr nie odbywał się na skrzyżowaniu, wyprzedzany nie był pojazdem uprzywilejowanym.



Konradus5 napisał/a:

Oczywiście, że wina kierującego passatem, przeciął jego tor jazdy, czyli wymusił pierwszeństwo, oczywiście mandat dostaną dwie osoby, ale za szkody będzie musiał zapłacić kierowca passata, tata mi kiedyś o tym mówił, bo dużo osób tak kiedyś robiło na wałkach z ubezpieczalniami.



Weźcie i się nie kompromitujcie, macie w ogóle uprawnienia do kierowania pojazdami innymi niż rower?

Darkwaterfall napisał/a:

Ta, paragraf. Ciekawe jaki. Może nas oświecisz? W miejscu, które widać na filmiku można wyprzedzać, wina leży bezspornie po stronie kierowcy pojazdu skręcającego w prawo.



Następny fachman od 7 boleści. Nie chodzi o winę tego co jedzie do tyłu?
Zgłoś
Avatar
Sentemen 2023-10-13, 18:11 2
miałem w życiu dwie takie sytuacje w obu przypadkach winny kolizji był skręcający. Kierunkowskaz to tylko informacja dla innych którą w dupę można sobie włożyć, tak naprawdę liczy się to kto zmienia pas i kto komu wymusił nawet jak jechał niezgodnie z przepisami
Zgłoś
Avatar
SuchyX 2023-10-13, 22:09 1
Nazhir napisał/a:

oczywiście, że jego. Nie wolno wyprzedzać z lewej strony pojazdu sygnalizującego zamiar skrętu w lewo. Jest na to paragraf i sądy korzystają z niego, przypisując całą winę artyście wyprzedzającemu.
Co innego, gdyby tego kierunkowskazu nie było. Ale był.



wyrok Sądu Najwyższego z 15 lutego 2023 r. (II KK 602/22)
Żaden z przepisów ustawy prawo o ruchu drogowym nie zobowiązuje kierującego, który zamierza wykonać skręt w lewo, do upewnienia się, czy nie jest wyprzedzany.
Zgłoś
Avatar
darek1234 2023-10-14, 0:37
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
vass 2023-10-14, 1:11
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
Tymonek 2023-10-15, 12:22
Nazhir napisał/a:

oczywiście, że jego. Nie wolno wyprzedzać z lewej strony pojazdu sygnalizującego zamiar skrętu w lewo. Jest na to paragraf i sądy korzystają z niego, przypisując całą winę artyście wyprzedzającemu.
Co innego, gdyby tego kierunkowskazu nie było. Ale był.



to zależy bo skrecający nie zpojrzał w lusterko i nie zorientował się czy może skręcic. Pytanie kto zaczął pierwszy manewr? ten co wyprzedzał czy skręcał.
Zgłoś
Avatar
=CAMEL= 2023-10-16, 18:07
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 6 miesięcy. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem