Główna Poczekalnia (3) Soft (4) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
👾 Zmiana domeny serwisu - ostatnia aktualizacja: 2025-07-22, 21:51
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: 25 minut temu
Cześć,

Materiał własny, jeszcze ciepły - nagranie z wczoraj (tj. 14.09.2016 r.).



Rzecz się dzieje na kartodromie w Bydgoszczy.
Byłem pierwszy raz na torze w ogóle, w dodatku swoim dość świeżym Duke'iem (690 IV). Wyprzedziłem R1 i owa R1 chyba poczuła się aż za bardzo wyprzedzona - okrążenie później opóźnia hamowanie, panikuje no i... leci w opony jak dzika kuna w agrest.
Kierownik zdrowy (ucierpiała jedynie jego duma), Yamaha poza drobnymi otarciami praktycznie też zdrowa.

Pozdro
MotoOlo

PS Przy kręceniu filmu nie ucierpiała żadna kuna
Zgłoś
Witaj użytkowniku Sadol.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
Robcio1207 2016-09-17, 11:20 1
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
MotoOlo 2016-09-17, 12:01
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2016-09-17, 12:37
Nie umiesz wogóle jeździc ani ty ani ten gościu filmik żenada , po co wogóle to dodawałeś , chciałeś sie popisać ze jeździsz , może i gimbusom się spodoba , żalll
Zgłoś
Avatar
Krmtzzz 2016-09-17, 13:13
Powiem tak, gość nie potrafi kompletnie jeździć. Wystarczy spojrzeć na jego linie przejazdu. Także sam prosił się o kuku. Zresztą on w ogóle użył przodu (patrząc na ugięcie lag to nie bardzo) ? Bo sory ale przy takiej małej predkości to on powinien prawie w miejscu sie zatrzymać, albo wystarczająco zwolnić i bez problemu skręcić....
Zgłoś
Avatar
MotoOlo 2016-09-17, 13:33
Krmtzzz, Ja tam hamowałem z ponad stówy (~115 km/h), a pierwszy zakręt po prostej był dość ciasny (jak większość na tym torze - to tor gokartowy). Z nagrania widzę tyle, że zanim zblokował tył, to hamował przodem (widać po kompresji przedniego zawieszenia). Ale gdy blokuje tył, odpuszcza przód. Jego największym błędem było opóźnienie hamowania (nie jechał wcześniej szybciej ode mnie), a potem już panika + brak pomysłu jak wyjść z tej sytuacji = efekt jak na filmie.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2016-09-17, 13:59
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
Mindfuck 2016-09-17, 15:23
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
tranzystor 2016-09-17, 15:38
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
nobas 2016-09-17, 17:14
TruckR napisał/a:


Nazwij mnie ignorantem, ale...

"Ciekawa" ta twoja teoria... możesz mi wytłumaczyć zasadę działania tej magii?

Bo jak dla mnie na "prostą chłopską logikę" otwarcie przepustnicy i hamowanie tyłem to czynności, które wzajemnie przeciwdziałają sobie jeszcze na poziomie tylnego wahacza (a właściwie to układzie przeniesienia napędu/układzie hamulcowym).

Owszem, mogą wpływać na lekkie przysiadnięcie tylnego wahacza (ale nie zawsze, zależne od konstrukcji moto i jak już to tylko łańcuch/pas wchodzi w grę, kardan odpada...), ale bardziej by to mogło spowodować zachwianie równowagi w złożeniu niż realnie coś pomóc.

Jak dla mnie kolejna "miejska legenda".

Odbiegając od moto bo raczej mało kto ma turbo w moto, ale...
Zrozumiałbym gdyby to miało być w celu utrzymania doładowania turbo w silniku bez anti-lag'a, ale w celu pomocy pokonania zakrętu... "seems legit".

Co do samego filmiku to jak dla mnie panika i blokada tyłu.
W sportach 90% hamowania to przód, a tył jako "wspomaganie".
Ale, to moja prywatna opinia i wiadomo jak to z opiniami...

Pozdro.



jesl iw zakrecie cisniesz przedni hebel to pozdro 600 wroc lepiej do jakiejs szkoly gdzie czegos ucza

w zakrecie nie powinno sie hamowac tylko dodawac gazu dlatego zeby ciezar przeniesc na tylne kolo a skoro jedziesz na gazie i ciezar masz przeniesiony na tylne kolo to dohamowywujesz tylnym hamulcem co przeciwdziala rowneiz prostowaniu motocykla jak ma to miejsce w przypadku cisniecia przedniego hebla
Zgłoś
Avatar
jehehej 2016-09-17, 19:19
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
MotoOlo 2016-09-17, 19:36
nobas, TruckR, a któryś z Was jeździ, czy sobie radośnie teoretyzujecie?
Nie ma sytuacji idealnej. Nie można zaplanować każdego hamowania (choć na torze akurat nie jest to takie bardzo trudne). Tego co może się wydarzyć na drodze, w zakręcie jest bez liku. Zdarzy się, że trzeba przyhamować (tak przodem jak i tyłem), trzeba pamiętać o momencie prostującym i bardziej położyć moto. Zdarza się przyhamować tyłem na otwartej przepustnicy (nie takie bez sensu jak się może wydawać). Żaden ze mnie ścigant... Ale próbuję różnych technik, jedne leżą mi bardziej, inne mniej. A dobrze jest opanować jak największą kontrolę nad moto, bo może uratować nam życie.

jehehej, pedalska to jest twoja rodzina, bo lubicie sobie z tatą wkładać siusiaki w pupę.
A to są po prostu motocykle. Nie ma w nich nic homoseksualnego.
Rozumiem, że się frustrujesz bo sam nie umiesz pewnie nawet odpalić motocykla. Ale zamiast hejtować, idź się powieś
Zgłoś
Avatar
InnyName 2016-09-18, 10:35
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
MotoOlo 2016-09-18, 11:15
MotoGdynia napisał/a:


(...)
napisz mi który zawodowiec używa do hamowania tylnego hamulca, nawet dohamowania.


Yyyy... Każdy?
Od crossa po MotoGP i SuperBike'i. Oczywiście, że hamują przodem i tyłem. Nie wiem skąd Twój pomysł na hamowanie tylko przodem.

Sami specjaliści kuźwa...
Zgłoś
Avatar
TruckR 2016-09-18, 19:36
nobas napisał/a:

jesl iw zakrecie cisniesz przedni hebel to pozdro 600 wroc lepiej do jakiejs szkoly gdzie czegos ucza

w zakrecie nie powinno sie hamowac tylko dodawac gazu dlatego zeby ciezar przeniesc na tylne kolo a skoro jedziesz na gazie i ciezar masz przeniesiony na tylne kolo to dohamowywujesz tylnym hamulcem co przeciwdziala rowneiz prostowaniu motocykla jak ma to miejsce w przypadku cisniecia przedniego hebla


A, gdzie ja pisałem, że dobrym pomysłem jest hamowanie w zakręcie?
Prędkość powinno się dopasować do warunków przed rozpoczęciem manewru i pokonywać zakręt tak jak mówisz - z lekkim gazem, płynnie przyśpieszając na wyjściu (ale bez przesady bo można złapać w najlepszym wypadku power-slide'a, a w najgorszym glebę).

Lekko dohamowywać w zakręcie można o ile się nie przesadza i uwzględni się to w poprawce złożenia w zakręt, ale raczej powinno się unikać hamowania w złożeniu.

Hamowanie tyłem i tak przeniesie masę na przód więc zacznie Cię wynosić z zakrętu.

MotoOlo napisał/a:

nobas, TruckR, a któryś z Was jeździ, czy sobie radośnie teoretyzujecie?
Nie ma sytuacji idealnej. Nie można zaplanować każdego hamowania (choć na torze akurat nie jest to takie bardzo trudne). Tego co może się wydarzyć na drodze, w zakręcie jest bez liku. Zdarzy się, że trzeba przyhamować (tak przodem jak i tyłem), trzeba pamiętać o momencie prostującym i bardziej położyć moto. Zdarza się przyhamować tyłem na otwartej przepustnicy (nie takie bez sensu jak się może wydawać). Żaden ze mnie ścigant... Ale próbuję różnych technik, jedne leżą mi bardziej, inne mniej. A dobrze jest opanować jak największą kontrolę nad moto, bo może uratować nam życie.


Tak, jeżdżę na moto i co z tego? Może zaczniemy się licytować kto od jak dawna posiada PJ jak to potrafią stare dziadki, które nie ogarniają już jazdy?
Owszem nie można przewidzieć każdej sytuacji na drodze (chociaż bohatera tego filmiku to i konieczność pokonywania zakrętów trochę zaskoczyła).

Na drodze publicznej często spotykają nas zaskakujące sytuacje dlatego trzeba zostawiać sobie trochę marginesu błędu na różne okoliczności.
Ja staram się zazwyczaj stosować oba hamulce ale jeśli chodzi o proporcje siły hamowania to zdecydowaną większość przeznaczam na przód bo cała masa jest na to koło przenoszona, z resztą chyba nie trzeba tłumaczyć takich "oczywistych oczywistości" same proporcje powierzchni tarczy hamulcowych przód/tył obrazuje wszystko.
Przy mocnych heblach często czuję moment lekkiego odrywania się tyłu od nawierzchni więc tył i tak nie ma wielkiego znaczenia w hamowaniu sportem.

Pozdro.
Zgłoś
Avatar
MotoOlo 2016-09-18, 20:37
TruckR, nie czas posiadania PJ świadczy o kierowcy. Więcej mówi ilość przelatanych km, ale i to nie zawsze jest jednoznacznym wykładnikiem. Zatem nie ma to sensu.

Praktycznie z większością tego co napisałeś w ostatnim poście się zgadzam, prócz tego ostatniego. Wprawdzie obecnie nie jeżdżę na sporcie, ale moja poprzednia maszyna to gixxer k1 600. Hamowanie tyłem ma olbrzymie znaczenie dla całego procesu hamowania. Ale nie będę Ci prawił wykładów, sam zapewne masz niejakie pojęcie o nurkowaniu przodu, o łatwiejszym uślizgu jeśli nie zdejmiesz obciążenia przedniego koła itp. A można tego uniknąć używając tylnego hebla (wespół z przednim oczywiście). O pracy klamką nie musisz mi pisać, wiem że można odpuścić by zmniejszyć wstępną kompresję. Tylko po co ujmować sobie siły hamowania, gdy możemy jej dodać?
Należy też wziąć pod uwagę, że hamowanie na moto jest wieloetapowe i złożone.
Że o rodzajach hamowania nie wspomnę.
A jeszcze z ABS czy bez ABSu.
Swoją drogą są układy hamulcowe ze sprzężonymi hamulcami - przypadek?
Dlatego właśnie rzadko opowiadam się za jedną jedyną słuszną metodą. Nie można tego procesu traktować zero-jedynkowo, a sytuacja sytuacji nierówna.

LwG
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 5,00 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 3 miesiące. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem