

czekam na genialne odpowiedzi najmądrzejszych użytkowników portalu. Oczywiście istnieje najprostsza logiczna odpowiedź, która (o dziwo!

PS. I cóż, że ze kwejka?
hahaha, jednak buraków taka sama masa jak na kwejku
![]()
Dzięki takiemu prostemu tematowi można odrożnić gimbusa od normalnego użytkownika.
Nie pamiętam, czy jest to w podstawówce jeszcze, ale w gimnazjum na pewno wyjaśniali wzory skróconego mnożenia i wedle tego zapisu tak należy to zadanie rozwiązać. Zapis mówi to jednoznacznie.
Tak na marginesie... Ja się nie dziwię wcale, że wciąż zmniejszają poziom matur, skoro nawet takie coś sprawia, że połowa ludzi potrafi się wyłożyć. Może wystarczy przed przystąpieniem do matury jebnąć każdemu indywidualnie tego pokroju zadanie i zweryfikować:
Poprawnie - możesz pisać maturę.
Niepoprawnie - czyścić szamba.
Ot, prosta selekcja.
#include <stdio.h>
int main(int argc, char **argv) {
int wynik1 = 48 / 2 * (9+3);
int wynik2 = 48 / (2 * (9 + 3));
printf("Wynik1 = %i, Wynik2 = %i", wynik1, wynik2);
return 1;
}
W zależności od naszego punktu widzenia i interpretacji zapisu 48/2(9+3) otrzymujemy różne wyniki.