
👾
Zmiana domeny serwisu
- ostatnia aktualizacja:
2025-07-22, 21:51
📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 19:25

Witaj użytkowniku Sadol.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
@Wuja Stalin
Wszystko zgoda, tylko ciśnienie się zmniejsza. To wysokie ciśnienie utrzymuje hamulce w pozycji umożliwiającej jadę. Kiedy ciśnienia zabraknie np. samoczynne oderwanie się wagonu...to szczęki się zaciskają i wagon sam wyhamowuje.
Wszystko zgoda, tylko ciśnienie się zmniejsza. To wysokie ciśnienie utrzymuje hamulce w pozycji umożliwiającej jadę. Kiedy ciśnienia zabraknie np. samoczynne oderwanie się wagonu...to szczęki się zaciskają i wagon sam wyhamowuje.

132qwe napisał/a:
A skąd wiesz że nie hamował? Przy 100 km/h masz prawie kilometr drogi hamowania dla pociągu towarowego.
Optymista. Pociąg towarowy jadący 40 na godzinę potrafi hamować przez ponad pół kilometra. Jadący 80~ już więcej niż kilometr. W pełni załadowany i rozpędzony do 100 na godzinę ma drogę hamowania około 1,5km (oczywiście mowa o hamowaniu awaryjnym). Piszę o realiach w PL. Teraz spójrz na te amerykańskie - składy z paroma lokomotywami, o długości kilku kilometrów. Tamtejsze pociągi wcale nie mają się zatrzymywać - one jadą przez całe stany z gigantycznym ładunkiem z dość sporą prędkością po liniach przeznaczonych wyłącznie dla ruchu towarowego. To że nie słychać pisku klocków hamulcowych to nie znaczy że nie hamował. Zrobił to pewnie jeszcze daleko od przejazdu, a konkretne przyhamowanie zobaczyłeś dopiero jak prędkość spadła do kilkunastu km/h.
4hitch,
jeżeli jest jakaś dziedzina w której nie jesteś eksperte to wyjdź z sadola
jeżeli jest jakaś dziedzina w której nie jesteś eksperte to wyjdź z sadola



@maniunio
Dlaczego tam stał. Chyba dlatego, że miał specjalistyczną naczepę typu tiefbett, która jest niska.
Na moje to zablokował się na tych torach jak widać jest tam mała "górka".
Dlaczego tam stał. Chyba dlatego, że miał specjalistyczną naczepę typu tiefbett, która jest niska.
Na moje to zablokował się na tych torach jak widać jest tam mała "górka".

4hitch napisał/a:
Już wielu tu mówiło kim jestem, jeden nawet hejtuje nadal że się wypowiem gdzieś, proszę załóżcie sobie funclub
![]()
O patrz! Jednak jest coś na czym sie nie znasz


Koleś z ciężarówki wyskoczył i nic mu się nie stało, maszynista z poważnymi obrażeniami trafił do szpitala. FOX news
@4hitch
Nie wiem jakim cudem na video tej jakości i przy kołach monoblokowych jesteś w stanie stwierdzić, czy się kręcą czy nie
Równie dobrze osie wagonów w tym składzie mogły być wyposażone w hamulce tarczowe, wtedy pracują one dużo ciszej. Przypominam także, że zblokowanie kół jest w przypadku hamowania niepożądane. Ciekawa teoria z tym trąbieniem zamiast hamowania... Ciekawe jak bardzo jankeski musiałby być maszynista, żeby nie użyć hamowania nagłego? Takie wypadki biorą się właśnie z tego, że ten hamburger prowadzący skład stojący na przejeździe też myślał, że pociąg się zatrzyma, cofnie i pojedzie objazdem
Byłeś na pokazach? Świetnie! Tylko, że ja nie widziałem jeszcze żadnych pokazów, w których lokomotywa miałaby z 3000+ ton na haku i jechała jakieś 80-100 km/h. Czemu? Zwyczajnie, E=(mc^2)/2, a co za tym idzie taki skład ma siłę większą od pocisku i widzowie by gówno zobaczyli. Do tego jeszcze kwestia bezpieczeństwa. Wyhamowanie samej lokomotywy z 50km/h na pokazie i wyhamowanie takiego składu może porównywać tylko mądrala internetowy
Nie wiem jakim cudem na video tej jakości i przy kołach monoblokowych jesteś w stanie stwierdzić, czy się kręcą czy nie

Równie dobrze osie wagonów w tym składzie mogły być wyposażone w hamulce tarczowe, wtedy pracują one dużo ciszej. Przypominam także, że zblokowanie kół jest w przypadku hamowania niepożądane. Ciekawa teoria z tym trąbieniem zamiast hamowania... Ciekawe jak bardzo jankeski musiałby być maszynista, żeby nie użyć hamowania nagłego? Takie wypadki biorą się właśnie z tego, że ten hamburger prowadzący skład stojący na przejeździe też myślał, że pociąg się zatrzyma, cofnie i pojedzie objazdem

Byłeś na pokazach? Świetnie! Tylko, że ja nie widziałem jeszcze żadnych pokazów, w których lokomotywa miałaby z 3000+ ton na haku i jechała jakieś 80-100 km/h. Czemu? Zwyczajnie, E=(mc^2)/2, a co za tym idzie taki skład ma siłę większą od pocisku i widzowie by gówno zobaczyli. Do tego jeszcze kwestia bezpieczeństwa. Wyhamowanie samej lokomotywy z 50km/h na pokazie i wyhamowanie takiego składu może porównywać tylko mądrala internetowy

o, ilu speców od wypadków kolejowych. komisja Macierewicza czeka.
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie