Główna Poczekalnia (1) Soft (1) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
👾 Zmiana domeny serwisu - ostatnia aktualizacja: 2025-07-22, 21:51
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 10:59
Agnostyk, liberał i dziennikarz Arnold Jacobs opowiada jak starał się przez rok żyć zgodnie ze wszystkimi zaleceniami Biblii. Okazało się to bardzo trudne lub wręcz niemożliwe. Ale eksperyment przyniósł też zaskakujące rezultaty.

Cz.1


Cz.2
Zgłoś
Witaj użytkowniku Sadol.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
ArioN 2013-03-20, 9:19 1
@wiesiors4 a co byśmy w takiej sytuacji na sadistic wrzucali ?
Zgłoś
Avatar
MorymOO 2013-03-20, 9:40
Ż__zi nie mają biblii Mają Torę, biblia to zbiór Nowego i Starego testamentu:) Kurde nawet ja będąc Agnostykiem to wiem bez żadnych eksperymentów.
Zgłoś
Avatar
korinogaro 2013-03-20, 9:41 2
@wiesiors4, no właśnie na tym polega problem, skąd wiesz, że o ile istnieje Bóg to nie ma bzika na punkcie kamienowania cudzołożników, mordowania pedałów(dodałem od siebie, a też jest w bilbli) i chodzeniu w ubraniach z niemieszanego materiału? Nie wiesz tego bo on jest Bogiem (bytem z zasady niepojętym) a ty człowiekiem.
Zgłoś
Avatar
KillQ8 2013-03-20, 10:39 1
wiesiors4 napisał/a:

PS. Przeczytajcie sobie Apokalipsę św. Jana. Jej słowa ciekawie wiążą się z obecną sytuacją polityczną na świecie.



Nie będziesz mi mówić (pisać) co mam robić
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-03-20, 10:51 1
@lukasz207
a nie mógł zapłodnić swojej żony np po 6 miesiącach eksperymentu? co ma do tego "9 miesięcy" eksperyment miał rok i równie dobrze swoją żonę mógł zapłodnić w 364 dniu eksperymentu a dzieci które urodziły się 9 miesięcy po eksperymencie dalej bedą miały przyczynę swojego poczęcia w eksperymencie...
Zgłoś
Avatar
sidian 2013-03-20, 11:02 5
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-03-20, 11:49
biblia biblią a katolicy katolikami. Z własnej obserwacji widzę że ateiści mają bliżej do biblijnych nauk niż żarliwy katolik. Fajnie by było gdyby każdy deklarujący się jako katolik postępował zgodnie z bibilą, to naprawdę spoko książka prawiąca o tolerancji i pomocy innym.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-03-20, 11:50 1
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
marekjot 2013-03-20, 12:58
Strasznie pociskacie jeden drugiego. Ja tam myślę, że obojętne czy ktoś jest ateistą czy katolikiem praktykującym to jak się nie przegina, ani w jedna ani w drugą stronę, to można być dobrym człowiekiem.
Zgłoś
Avatar
fazzie 2013-03-20, 19:38
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-03-21, 1:39
@wiesiors4
Popieram Cie, Tylko gimbusy Cisna na religie, niby tacy ateisci, nie wierzą w zadna religie ale jak co do czeego przyjdzie to np. trzymanie kciukow, czarne koty, czteroliste koniczynki itp to odrazu sa dla nich swiete;)

@CAŁA GIMBAZA
Religia jest dla kazdego nie wierzysz to sie nie wypowiadaj, a jezeli juz bardzo musisz to uszanuj cudze poglady;) Teraz czekam na bluzgi
Zgłoś
Avatar
sidian 2013-03-21, 12:20 2
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-03-22, 20:35
Zgadzam się z kolegą wyżej. Ateizm i agnostycyzm są bardzo podobne. Wydaje mi się, że większośc osób deklarujących się jako ateiści tak naprawdę nie są na 100% pewni, że boga nie ma, tylko, że jest to bardzo mało prawdopodobne. Mam na myśli boga w sensie ogólnym, nie bogów powszechnie czczonych przez ludzi. Myślę, że ateizm agnostyczny dominuje wśród ateistów.

@mgoboe91
Czyli jak ktoś wyrazi swoją opinię która nie zgadza się z twoją opinią to automatycznie jest gimbusem? Brawo. Btw. fajny podpis "xD" nie-gimbusie
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2013-03-23, 18:42
Twoje słowa względem Biblii faktycznie źle zinterpretowałem. Już je zrozumiałem i przepraszam za pomyłkę. Również przepraszam za niepotrzebne dygresje względem Twojego sufitu i za bezpodstawny zarzut jakobyś gówno widział, słyszał i czytał. Poniosło mnie i pragnę zwrócić honor. Za bardzo chyba jestem przewrażliwiony na punkcie Ateizmu.

Następnie chciałbym sprostować „płyciznę”, którą zarzuciłem Ateistom. W żadnym wypadku nie miałem na myśli ani „płycizny” intelektualnej ani moralnej. Pisząc o „płyciźnie” miałem na myśli pewne podobieństwo pomiędzy zachowaniem Deistów, a zachowaniem Ateistów. Otóż Ateiści często okazują swój zapał w promowaniu idei Ateizmu, tak jak Deiści okazują często swój zapał w promowaniu swojego systemu. A może po prostu jestem uczulony na zamknięte schematy jakie oferują zarówno Deiści ze swoimi dogmatami, jak i Ateizm ze swoim całkowitym odrzuceniem jakichkolwiek możliwych rozwiązań stanu rzeczy, i dlatego określam je mianem „płycizny”.

Stwierdziłeś, że różnica pomiędzy Ateistami i Agnostykami jest znikoma, w gruncie rzeczy pomijalna. Stwierdziłeś, że zarówno Ateiści i Agnostycy zgadzają się w kwestii, że istnienia boga nie można założyć, dopóki nie będzie na to przekonujących dowodów. W moim przekonaniu jest to bzdura na kółkach. To tak jakbyś stwierdził, że różnica pomiędzy kwadratem, a prostokątem jest znikoma, bo przecież obie figury mają i 4 kąty i 4 boki, więc można śmiało sklasyfikować prostokąty jako kwadraty. Ateiści jasno zakładają, że nie ma dowodów na istnienie Boga, więc Bóg nie istnieje. Reasumując Ateiści nie wierzą. Agnostycy natomiast zakładają, że nie ma dowodów na istnienie bądź nieistnienie Boga, więc nie można stwierdzić czy istnieje bądź nie istnieje. Reasumując Agnostycy mogą wierzyć lub nie wierzyć. I tutaj w zasadzie, mógłbyś mi zarzucić, że strzelam sobie sam w stopę udowadniając, postawa którego nurtu jest wygodniejsza. Jednak za parę chwil pokażę na przykładzie co jest wyznacznikiem lenistwa i wygody w moim przekonaniu odnośnie Ateizmu.

Następnie przytoczyłeś definicje Ateisty i Agnostyka oraz pokazałeś ich faktyczną część wspólną jaką jest pochodzenie obu postaw z jednej postawy pod nazwą sceptycyzm. I w tym momencie powiem Ci szczerze, że pogubiłem się w Twoim rozumowaniu, zważając jak wyartykułowałeś akapit wcześniej swoje rozumowanie względem Ateizmu i Agnostycyzmu. Skomentuję tylko to zdanie, w którym teoretyczną konkluzje wysunąłeś jakoby z dwóch światopoglądów, które wyewoluowały ze sceptycyzmu, to ten pod nazwa Ateizm okazywał się być „kretyństwem”. Mimo to zanegowałeś tą konkluzję nie podając uzasadnienia, dlaczego tak nie jest (lub pokazałeś, a ja nie potrafię tego zobaczyć poprzez pryzmat mojego przewrażliwienia i poglądu na temat Ateizmu). Niemniej jednak masz rację. Ateizm nie jest „kretyństwem”. Myślę jednak, że sprawia wrażenie wygodnego światopoglądu z racji, że teoretycznie nic się nie traci, odrzucając całkowicie wiarę w Boga.

Wracając do wyznacznika lenistwa i wygody. Posłużę się przykładem. Czy łowiąc ryby przy pomocy sieci o oczkach dużej średnicy, możemy stwierdzić, że w jeziorze w którym łowimy, nie ma mniejszych ryb poza tymi, które tą siecią jesteśmy w stanie złowić i je zobaczyć, by przekonać się o ich istnieniu? Według mnie Ateista odpowiedziałby twierdząco, dodając że jeśli nawet mniejsze ryby istnieją, to nie są potrzebne im do szczęścia, zważając że z dużych większy pożytek odżywczy jest, bo wielkość jest najistotniejsza. Nie pokusi się w moim przekonaniu Ateista o rozpatrzenie możliwości, czy może istnieją w jeziorze mniejsze ryby, z których mimo rozmiaru mógłby się okazać większy pożytek odżywczy. Jak w moim przekonaniu podszedłby do sprawy Agnostyk? Odpowiedziałby, że potrzeba dodatkowych narzędzi by móc dopiero konkluzje wyciągnąć, ale warto dążyć do ekspansji doświadczeń poprzez moc poznawczą mimo niepewności, która nam zawsze będzie towarzyszyć.

Zasadnicza różnica dla mnie pomiędzy tymi dwoma postawami sceptycyzmu jest taka, że Agnostycy nie robią w porównaniu do Ateistów z siebie heroldów świata bez religii. Drugą zasadniczą różnicą dla mnie pomiędzy tymi światopoglądami jest to, że Agnostycyzm oscyluje pomiędzy wiarą i "bezwiarą". Głupotą jest dla mnie mówienie o Ateizmie agnostycznym, zważając że Ateizm to określone, stałe i niezmienne stanowisko. Można co najwyżej wyróżnić postawę Agnostycyzmu ateistycznego spośród postaw Agnostycyzmu.

Na samym końcu sprzeczność w moich wypowiedziach zauważasz. W moich wypowiedziach nie ma sprzeczności. Staram się by ich nie było. Natomiast zgodzę się co do sprzeczności w obserwacjach. Dlaczego ludzie przyjmują postawę Ateizmu, jeśli nie są tak naprawdę pewni. Pokazują tą niepewność w chwilach trwogi, chwilach gdy nie potrafią czegoś racjonalnie wyjaśnić i w chwilach totalnej niemocy, która najczęściej przed śmiercią towarzyszy. I jedyny wniosek jaki mi przychodzi na myśl jest taki, że ludzie to gatunek, który ciężko ogarnąć.

Jeszcze o Biblię chciałbym zahaczyć, bo to ona jest motywem przewodnim tego tematu, a jakoś zeszliśmy na tor boczny. Piszesz Sidian, że przeczytałeś Biblię w porównaniu do 90% katolików. Jakie to ma znaczenie? Podziel się lepiej ile i jakich doświadczeń nabyłeś po przeczytaniu Biblii. Niektórzy ludzie studiują Biblię dekadami, a nie potrafią jej rozgryźć. Niektórzy raz przeczytają i uważają się za oświeconych. Jeśli chodzi o mnie to nie zagłębiałem się w nią jeszcze od początku do końca. Raz tylko ambitnie zacząłem próbować analizować Apokalipsę Świętego Jana. Z jakim efektem? Właściwie ostatecznie nijakim, który zasługiwałby na publikację. Choć przyznam, że tekst ma coś w sobie mistycznego i na pewno niesie czyste wizjonerskie przesłanie.
Zgłoś

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 5,00 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 3 miesiące. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem