Główna Poczekalnia (2) Soft (2) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: 2 minuty temu
Avatar
BigLebovsky 2025-10-27, 9:55
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
pSTANLEY 2025-10-28, 1:58
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
Bul_od_bytu 2025-10-28, 2:05
Zamiast Alcantary niech dadzą więcej wełny mineralnej do tapicerki żeby pasażerowie mieli czas opuścić komorę spalania i będzie ok bo w tym modelu może być ciężko wyciągnąć bombelka z fotelika na tylnym siedzeniu
Zgłoś
Avatar
BigLebovsky 2025-10-28, 5:36
pSTANLEY napisał/a:

Nie snuję żadnych opowieści tylko przytaczam ci statystyki brytyjskich ubezpieczycieli. Po mocnym dzwonię żaden samochód nie kwalifikuje się do naprawy, zarówno elektryk jak i spalinowy i do szkody całkowitej kwalifikowane są podobne uszkodzenia niezależnie od napędu.
Co do liczebności pożarów, to zanim skończysz podstawówkę powinieneś dowiedzieć się co to jest statystyka i wtedy zrozumiesz gdzie się mylisz.



Dziękuję za tę garść cennych rad, rozświetliłeś mrok... Coś jak Kim Ir Sen. Zresztą to muszą być twoje klimaty...
Zgłoś
Avatar
WąsatyZbój 2025-10-28, 7:56 1
TwójCzarnyPan napisał/a:

Nikt nie napisze, źe to niemiecka propaganda? Dziwne.
Z chińskimi statystykami bym uważał, tam za bardzo we wszystko wtyka łapy państwo.
A mnie bardziej interesuje ile jest ofiar śmiertelnych takich pożarów i jak to wygląda w porównaniu do pożarów spalinówek. Nigdzie nie mogę znaleźć takich danych. A to bardzo ważne, bo elektryki palą się jak na filmie, w parę sekund masz piekło i na ucieczkę może kolejne kilka sekund.
Inne statystyki, których szukam, to ilość kolizji, które kończą się pożarem, czy całkowitym zniszczeniem auta w wyniku pożaru. Też nigdzie nie ma, a mogłyby być bardzo ciekawe.



Nasza PSP, nie przytacza dokładnych danych, ale wg niej, zdecydowana większość pożarów wybucha podczas ładowania. Podobno, wypadki, to tylko kilka procent, a samozapłon podczas jazdy, to promil.
Jestem skłonny uwierzyć w chińskie dane (właśnie, jak najbardziej państwowe, tj. Ministerstwa Zarządzania Kryzysowego, któremu od 2018 roku podlega Straż Pożarna i Ratownicza) , bo z racji wykonywanej pracy, miałem okazję porównać baterie trakcyjne Boscha dla VW, z chińskimi bateriami dla BYD - krótko mówiąc, teraz, to Niemcy muszą popracować nad jakością. Trzeba też wziąć pod uwagę, że na rynku chińskim, w przeciwieństwie do Europy, znacznie więcej jest elektryków, niż hybryd, a to właśnie hybrydy palą się częściej.
Zgadzam się z Tobą, że dane, o śmiertelnych pożarach, na pewno byłyby interesujące. Cóz..., Xiaomi, tymi klamkami, strzeliło sobie gola, ale nie tylko oni, za bardzo stawiają na elektroniczne bajery - Tesla, jeśli mnie pamięć nie myli, z modelem 3, zaliczyła kilka lat temu, podobną wpadkę. Niedawno, widziałem też reklamę, któregoś z modeli Huawei, gdzie auto otwierało się bezdotykowo - gestem dłoni, z odległości kilku metrów. W każdym razie, w przeciwieństwie do Unii Europejskiej i USA (tam jest tylko rekomendacja NTSB), w Chinach, przynajmniej pracują właśnie nad przepisami, które od 2027 roku, zmuszą producentów do stosowania awaryjnych, mechanicznych sposobów otwarcia pojazdu, zarówno z wewnątrz, jak i z zewnątrz. Widocznie, skoro projektantom brakuje zdrowego rozsądku, trzeba im nałożyć kaganiec prawny.
Zgłoś
Avatar
pSTANLEY 2025-10-28, 8:06 1
WąsatyZbój napisał/a:

Nasza PSP, nie przytacza dokładnych danych, ale wg niej, zdecydowana większość pożarów wybucha podczas ładowania. Podobno, wypadki, to tylko kilka procent, a samozapłon podczas jazdy, to promil.
Jestem skłonny uwierzyć w chińskie dane (właśnie, jak najbardziej państwowe, tj. Ministerstwa Zarządzania Kryzysowego, któremu od 2018 roku podlega Straż Pożarna i Ratownicza) , bo z racji wykonywanej pracy, miałem okazję porównać baterie trakcyjne Boscha dla VW, z chińskimi bateriami dla BYD - krótko mówiąc, teraz, to Niemcy muszą popracować nad jakością. Trzeba też wziąć pod uwagę, że na rynku chińskim, w przeciwieństwie do Europy, znacznie więcej jest elektryków, niż hybryd, a to właśnie hybrydy palą się częściej.
Zgadzam się z Tobą, że dane, o śmiertelnych pożarach, na pewno byłyby interesujące. Cóz..., Xiaomi, tymi klamkami, strzeliło sobie gola, ale nie tylko oni, za bardzo stawiają na elektroniczne bajery - Tesla, jeśli mnie pamięć nie myli, z modelem 3, zaliczyła kilka lat temu, podobną wpadkę. Niedawno, widziałem też reklamę, któregoś z modeli Huawei, gdzie auto otwierało się bezdotykowo - gestem dłoni, z odległości kilku metrów. W każdym razie, w przeciwieństwie do Unii Europejskiej i USA (tam jest tylko rekomendacja NTSB), w Chinach, przynajmniej pracują właśnie nad przepisami, które od 2027 roku, zmuszą producentów do stosowania awaryjnych, mechanicznych sposobów otwarcia pojazdu, zarówno z wewnątrz, jak i z zewnątrz. Widocznie, skoro projektantom brakuje zdrowego rozsądku, trzeba im nałożyć kaganiec prawny.



Tesla miała elektroniczne klamki w modelu S oraz X. Trójka i Y mają fizyczne klamki które tylko przypominają te chowane. Wszystkie modele mają wewnątrz awaryjne fizyczne klamki, chociaż w Y te z tyłu są na tyle mało intuicyjne że powinni je przeprojektować, ale być może chodziło im o bezpieczeństwo dzieci, żaby nie otworzyły sobie drzwi bo te awaryjne klamki pomijają blokadę. Właściwie z otwarciem awaryjnym drzwi od wewnętrz nie ma problemów żaden producent, gorzej robi się jeśli ktoś z zewnątrz chciałby pomóc osobom uwięzionym w samochodzie, wtedy te wysówane klamki nie zawsze działają, ale to nie problem tylko samochodów elektrycznych bo nie tylko one korzystają z takich rozwiązań.

[ Dodano 2025-10-28, 08:08 ]
BigLebovsky napisał/a:

Dziękuję za tę garść cennych rad, rozświetliłeś mrok... Coś jak Kim Ir Sen. Zresztą to muszą być twoje klimaty...



Bardzo merytoryczne podejście do sprawy. Musi z ciebie być prawdziwy autorytet wśród rodziny i znajomych.
Zgłoś
Avatar
WąsatyZbój 2025-10-28, 8:28
pSTANLEY napisał/a:

Tesla miała elektroniczne klamki w modelu S oraz X. Trójka i Y mają fizyczne klamki które tylko przypominają te chowane. Wszystkie modele mają wewnątrz awaryjne fizyczne klamki, chociaż w Y te z tyłu są na tyle mało intuicyjne że powinni je przeprojektować, ale być może chodziło im o bezpieczeństwo dzieci, żaby nie otworzyły sobie drzwi bo te awaryjne klamki pomijają blokadę. Właściwie z otwarciem awaryjnym drzwi od wewnętrz nie ma problemów żaden producent, gorzej robi się jeśli ktoś z zewnątrz chciałby pomóc osobom uwięzionym w samochodzie, wtedy te wysówane klamki nie zawsze działają, ale to nie problem tylko samochodów elektrycznych bo nie tylko one korzystają z takich rozwiązań.



To chyba była 3 po liftingu, ale to szczegół...
Na YT jest ciekawy filmik, o awaryjnym otwieraniu Tesli - trudno te nieintuicyjne rozwiązania skomentować w cywilizowany sposób (niestety, inni producenci, także spalinówek z "bajerami", też miewają podobne pomysły na otwieranie awaryjne):

Zgłoś
Avatar
pSTANLEY 2025-10-28, 9:52 1
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
blokershk Wczoraj 20:33
To guwno elektryczne powinno być zakazane
Zgłoś

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 6 miesięcy. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem