Nie snuję żadnych opowieści tylko przytaczam ci statystyki brytyjskich ubezpieczycieli. Po mocnym dzwonię żaden samochód nie kwalifikuje się do naprawy, zarówno elektryk jak i spalinowy i do szkody całkowitej kwalifikowane są podobne uszkodzenia niezależnie od napędu.
Co do liczebności pożarów, to zanim skończysz podstawówkę powinieneś dowiedzieć się co to jest statystyka i wtedy zrozumiesz gdzie się mylisz.
Dziękuję za tę garść cennych rad, rozświetliłeś mrok... Coś jak Kim Ir Sen. Zresztą to muszą być twoje klimaty...
Nikt nie napisze, źe to niemiecka propaganda? Dziwne.
Z chińskimi statystykami bym uważał, tam za bardzo we wszystko wtyka łapy państwo.
A mnie bardziej interesuje ile jest ofiar śmiertelnych takich pożarów i jak to wygląda w porównaniu do pożarów spalinówek. Nigdzie nie mogę znaleźć takich danych. A to bardzo ważne, bo elektryki palą się jak na filmie, w parę sekund masz piekło i na ucieczkę może kolejne kilka sekund.
Inne statystyki, których szukam, to ilość kolizji, które kończą się pożarem, czy całkowitym zniszczeniem auta w wyniku pożaru. Też nigdzie nie ma, a mogłyby być bardzo ciekawe.
Nasza PSP, nie przytacza dokładnych danych, ale wg niej, zdecydowana większość pożarów wybucha podczas ładowania. Podobno, wypadki, to tylko kilka procent, a samozapłon podczas jazdy, to promil.
Jestem skłonny uwierzyć w chińskie dane (właśnie, jak najbardziej państwowe, tj. Ministerstwa Zarządzania Kryzysowego, któremu od 2018 roku podlega Straż Pożarna i Ratownicza) , bo z racji wykonywanej pracy, miałem okazję porównać baterie trakcyjne Boscha dla VW, z chińskimi bateriami dla BYD - krótko mówiąc, teraz, to Niemcy muszą popracować nad jakością. Trzeba też wziąć pod uwagę, że na rynku chińskim, w przeciwieństwie do Europy, znacznie więcej jest elektryków, niż hybryd, a to właśnie hybrydy palą się częściej.
Zgadzam się z Tobą, że dane, o śmiertelnych pożarach, na pewno byłyby interesujące. Cóz..., Xiaomi, tymi klamkami, strzeliło sobie gola, ale nie tylko oni, za bardzo stawiają na elektroniczne bajery - Tesla, jeśli mnie pamięć nie myli, z modelem 3, zaliczyła kilka lat temu, podobną wpadkę. Niedawno, widziałem też reklamę, któregoś z modeli Huawei, gdzie auto otwierało się bezdotykowo - gestem dłoni, z odległości kilku metrów. W każdym razie, w przeciwieństwie do Unii Europejskiej i USA (tam jest tylko rekomendacja NTSB), w Chinach, przynajmniej pracują właśnie nad przepisami, które od 2027 roku, zmuszą producentów do stosowania awaryjnych, mechanicznych sposobów otwarcia pojazdu, zarówno z wewnątrz, jak i z zewnątrz. Widocznie, skoro projektantom brakuje zdrowego rozsądku, trzeba im nałożyć kaganiec prawny.
Nasza PSP, nie przytacza dokładnych danych, ale wg niej, zdecydowana większość pożarów wybucha podczas ładowania. Podobno, wypadki, to tylko kilka procent, a samozapłon podczas jazdy, to promil.
Jestem skłonny uwierzyć w chińskie dane (właśnie, jak najbardziej państwowe, tj. Ministerstwa Zarządzania Kryzysowego, któremu od 2018 roku podlega Straż Pożarna i Ratownicza) , bo z racji wykonywanej pracy, miałem okazję porównać baterie trakcyjne Boscha dla VW, z chińskimi bateriami dla BYD - krótko mówiąc, teraz, to Niemcy muszą popracować nad jakością. Trzeba też wziąć pod uwagę, że na rynku chińskim, w przeciwieństwie do Europy, znacznie więcej jest elektryków, niż hybryd, a to właśnie hybrydy palą się częściej.
Zgadzam się z Tobą, że dane, o śmiertelnych pożarach, na pewno byłyby interesujące. Cóz..., Xiaomi, tymi klamkami, strzeliło sobie gola, ale nie tylko oni, za bardzo stawiają na elektroniczne bajery - Tesla, jeśli mnie pamięć nie myli, z modelem 3, zaliczyła kilka lat temu, podobną wpadkę. Niedawno, widziałem też reklamę, któregoś z modeli Huawei, gdzie auto otwierało się bezdotykowo - gestem dłoni, z odległości kilku metrów. W każdym razie, w przeciwieństwie do Unii Europejskiej i USA (tam jest tylko rekomendacja NTSB), w Chinach, przynajmniej pracują właśnie nad przepisami, które od 2027 roku, zmuszą producentów do stosowania awaryjnych, mechanicznych sposobów otwarcia pojazdu, zarówno z wewnątrz, jak i z zewnątrz. Widocznie, skoro projektantom brakuje zdrowego rozsądku, trzeba im nałożyć kaganiec prawny.
Tesla miała elektroniczne klamki w modelu S oraz X. Trójka i Y mają fizyczne klamki które tylko przypominają te chowane. Wszystkie modele mają wewnątrz awaryjne fizyczne klamki, chociaż w Y te z tyłu są na tyle mało intuicyjne że powinni je przeprojektować, ale być może chodziło im o bezpieczeństwo dzieci, żaby nie otworzyły sobie drzwi bo te awaryjne klamki pomijają blokadę. Właściwie z otwarciem awaryjnym drzwi od wewnętrz nie ma problemów żaden producent, gorzej robi się jeśli ktoś z zewnątrz chciałby pomóc osobom uwięzionym w samochodzie, wtedy te wysówane klamki nie zawsze działają, ale to nie problem tylko samochodów elektrycznych bo nie tylko one korzystają z takich rozwiązań.
[ Dodano 2025-10-28, 08:08 ]
Dziękuję za tę garść cennych rad, rozświetliłeś mrok... Coś jak Kim Ir Sen. Zresztą to muszą być twoje klimaty...
Bardzo merytoryczne podejście do sprawy. Musi z ciebie być prawdziwy autorytet wśród rodziny i znajomych.
Tesla miała elektroniczne klamki w modelu S oraz X. Trójka i Y mają fizyczne klamki które tylko przypominają te chowane. Wszystkie modele mają wewnątrz awaryjne fizyczne klamki, chociaż w Y te z tyłu są na tyle mało intuicyjne że powinni je przeprojektować, ale być może chodziło im o bezpieczeństwo dzieci, żaby nie otworzyły sobie drzwi bo te awaryjne klamki pomijają blokadę. Właściwie z otwarciem awaryjnym drzwi od wewnętrz nie ma problemów żaden producent, gorzej robi się jeśli ktoś z zewnątrz chciałby pomóc osobom uwięzionym w samochodzie, wtedy te wysówane klamki nie zawsze działają, ale to nie problem tylko samochodów elektrycznych bo nie tylko one korzystają z takich rozwiązań.
To chyba była 3 po liftingu, ale to szczegół...
Na YT jest ciekawy filmik, o awaryjnym otwieraniu Tesli - trudno te nieintuicyjne rozwiązania skomentować w cywilizowany sposób (niestety, inni producenci, także spalinówek z "bajerami", też miewają podobne pomysły na otwieranie awaryjne):
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie