Choroba szalonych diesli w samochodach BMW
Co jest przyczyną?
Awaria jest skutkiem uszkodzenia uszczelnienia turbosprężarki. Olej wydobywający się z obiegu przedostaje się do kolektora dolotowego i dalej do cylindrów. Tam (tak samo jak "zwykły" olej napędowy) ulega samozapłonowi i spaleniu. Głównym czynnikiem sprzyjającym kataklizmowi jest tu skłonność do rozbiegania silnika z zapłonem samoczynnym. Jest ona naturalna dla tego typu silników, ale gdy spalane jest paliwo podawane przez układ paliwowy to jego ilość jest ograniczana przez regulator obrotów (lub elektronikę).
W przypadku wycieku z turbosprężarki, gdy prędkość obrotowa silnika rośnie to również wyciek się zwiększa. A dalej, większy wyciek to więcej "paliwa" a więc jeszcze większe obroty - i tak się tworzy błędne koło...
Witaj użytkowniku Sadol.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników.
Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (
więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
UWAGA UWAGA wyłączyć głos gdyż o to filmik zawiera duża dawkę j. niemieckiego
Hehe panowie, jest sposób na zgaszenie silnika, na drugim filmiku gość to własnie uczynił.
Wyskoczył w 0:30 z fiaciaka niczym Borewicz, ale w miarę wcześnie zaczął go gasić i zgasił. Czyli się da.
Silnik z dwójki jeszcze się nie zebrał co prawda na obroty tak jak silnik z jedynki, więc nie wiadomo czy ten przypadek z jedynki dało by się zgasić tą metodą też.
konto usunięte
2013-04-08, 2:07
jesli olej ( w tym wypadku jako paliwo ) idzie rurą od turbiny to wystarczy zdjąć te rurę pomiędzy itercoolerem a kolektorem i auto samo ucichnie bo nie bedzie mialo paliwa. zeby to zrobic nawet pokrywy silnika w tym e46 nie trzeba za bardzo zdejmowac ale jak ktos nie zna podstaw budowy swojego samochodu to go to duzo kosztuje. MI ostatnio rozerwało te rure ( oryginał 200 zł + ) wiec kupiłem rure od powietrza w sklepie traktorowym do MF za 30 zł i bede ją miał na 3 razy taka długa. Pozdrawiam tych ktorych stać na nowe sprzęgła
konto usunięte
2013-04-08, 2:21
@ A ty co właśnie robisz, hipokryto?
konto usunięte
2013-04-08, 3:19
konto usunięte
2013-04-08, 3:24
BMW w dieslu = Alfa Romeo
Co do przyczyny awarii turbosprężarki, powodem jest to, iż przy zatrzymywaniu silnika po długiej i często szybkiej jeździe, kierowcy nie dają czasu aby turbina wychamowała na biegu jałowym. Wystarczy 20-40 sekund i turbina zdąży się odrobine wystudzić i znacznie wychamować. Jeśli tak się nie dzieje, co często ma miejsce, to po zatrzymaniu silnika turbina nie jest smarowana, uszczelki, które defacto są z silikonu ulegają uszkodzeniu, a to prowadzi do wycieków. Amen
konto usunięte
2013-04-08, 10:27
ahahah rurka od dolotu i specjalne kombinerki

jebnij sie w czajnik, jest zwykly zacisk jak na wężu ogrodowym tylko grubszy. bynajmniej w samochodzie z pierwszego filmiku. a w Twoim golfie to chyba olej ten co się spali będzie droższy od całego silnika.
konto usunięte
2013-04-08, 10:33
Cytat:
ahahah rurka od dolotu i specjalne kombinerki
jebnij sie w czajnik, jest zwykly zacisk jak na wężu ogrodowym tylko grubszy. bynajmniej w samochodzie z pierwszego filmiku. a w Twoim golfie to chyba olej ten co się spali będzie droższy od całego silnika.
Szkoda z takimi osobami jak Ty rozmawiać.
Jak masz zacisk jak do węża ogrodowego na rurze od IC to powodzenia. Ciekawe który producent stosuje zwykłe opaski skręcane do zabezpieczenia węży. Bo ja nawet takich patentów w polonezie nie widziałem