Choroba szalonych diesli w samochodach BMW
Co jest przyczyną?
Awaria jest skutkiem uszkodzenia uszczelnienia turbosprężarki. Olej wydobywający się z obiegu przedostaje się do kolektora dolotowego i dalej do cylindrów. Tam (tak samo jak "zwykły" olej napędowy) ulega samozapłonowi i spaleniu. Głównym czynnikiem sprzyjającym kataklizmowi jest tu skłonność do rozbiegania silnika z zapłonem samoczynnym. Jest ona naturalna dla tego typu silników, ale gdy spalane jest paliwo podawane przez układ paliwowy to jego ilość jest ograniczana przez regulator obrotów (lub elektronikę).
W przypadku wycieku z turbosprężarki, gdy prędkość obrotowa silnika rośnie to również wyciek się zwiększa. A dalej, większy wyciek to więcej "paliwa" a więc jeszcze większe obroty - i tak się tworzy błędne koło...
Witaj użytkowniku Sadol.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników.
Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (
więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
konto usunięte
2013-04-06, 11:41
a teraz niech sie wypowiedza specowie jak to zatrzymac
kolega miał tak w mazdzie 6.Udało mu się schmowac motor na 5 biegu i hebel w podłoge,ale sprzęgło umarło
Zatrzymuje się to tak że trzeba urwać jakimś kluczem albo brechą przewody paliwowe. W starszych dieslach występował podobny problem jak sprężynka od regulatora obrotów się urywała i silnik zaczynał się "rozbiegać" Wtedy właśnie wyrywało się przewody paliwowe i silnik się dusił nim zdążył się zatrzeć.
jedynie 5 bieg i hamulce na maxa,albo zdusic gasnicą sniegową bo to przecierz CO2,no ale w samochodach tylko proszkowe są...
danielciagala
ale tu olej silnikowy sie spala zamiast ropy...
a zapłon? bez kluczyka chyba zgaśnie?
zonk
2013-04-06, 12:33
konto usunięte
2013-04-06, 12:35
wywalic na zlom, kupic nowy
a pozniej takie auto trafia do Polski jako "igła"..
@up
na motoallegro nie ma innych aut od szwabów - same igły.
mare30ks napisał/a:
a teraz niech sie wypowiedza specowie jak to zatrzymac
Przyczyną może być też uszkodzony tłok. Powstaje szczelina między tłokiem, a cylindrem i olej silnikowy trafia do komory spalania i powstaje samozapłon. Na zatrzymanie tego są trzy sposoby.
Pierwszy to poczekac az spali cały olej albo spuścic olej z samochodu co przyśpieszy proces.
Najlepszym rozwiązaniem jest wrzucić piątke, hamulec w podłoge i puścić sprzęgło.
konto usunięte
2013-04-06, 13:54
a ja slyszalem o jeszcze jednym, ale to go raczej trzeba stosowac razem z wrzuceniem biegu i hebla: zapchac dolot, czymkolwiek, szmata, kurtka, stanik dziewczyny czy co tam jest pod reka
@ewenon chyba nie rozumiesz ze jeden tlok nie pociagnie calego silnika, dwa ze nie wytworzy sie z niego tyle spalin by napedzic turbine, szalone diesle tylko z uszkodzonej turbiny.
Sa 2 metody ktore powinno sie polaczyc dla jak najlepszego efektu mianowicie: sprobowac zaslepic szmata dostep do powietrza jesli to mozliwe i zaraz po tym jak najszybciej najwyzszy bieg hamulec i zdusic silnik kosztem sprzegla, nie powinno sie czekac bo jak spali polowe oleju to silnik zaczyna sie juz zacierac a naprawa moze byc nie oplacalna.
konto usunięte
2013-04-06, 15:49
świetny tytuł
Debile; do reakcji spalania potrzebne jest powietrze, wystarczy zatkać choćby ręką dolot powietrza, albo jak ktoś wyżej napisał: 5 bieg i na heble.