Główna Poczekalnia (1) Soft (4) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
👾 Zmiana domeny serwisu - ostatnia aktualizacja: 2025-07-22, 21:51
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 17:07
Co się dzieje w głowicy silnika
konto usunięte • 2012-09-03, 12:40
Z cyklu sadistic uczy

Ruch zaworów i sprężyn zaworowych od 0 do 14 tyś obr. (silnik motocyklowy)
Polecam porównać początek i koniec



Ruch spręzyn zaworowych w slow motion
(7tyś obr/min)

Zgłoś
Witaj użytkowniku Sadol.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
konto usunięte 2012-09-03, 17:44
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
Shymeq 2012-09-03, 18:12
A co do odmy, oparów oleju to samo zło wcielone tak samo spaliny w układzie dolotowym z układu EGR. Gdy robiłem remont silnika w aucie wywaliłem te odmy nie podpinałem do dolotu, EGR zaślepiony. Teraz sprawdzałem po prawie 2ch latach od remontu zero syfu w kolektorze dolotowym na przepustnicy zawory czyste jak nówki.

A tak to olej mieszał by się ze spalinami i robił skorupę zalepiająca wszystko w układzie dolotowym.

To jest wielka przypadłość w nowych samochodach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Wtryski są w głowicy i przez to cały układ dolotowy zalepia się syfem i nagarem.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-09-03, 19:09 1
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
karolas123 2012-09-03, 19:18
Shymeq, proponuje zaistalować jakis oil catch tank, niestety ale odmami wydostaje sie tez para wodna. W zime wolna rureczka zamarznie i moze nawet wydmuchać uszczelke pod głowica.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-09-03, 19:52
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-09-03, 20:23
azerbejdzanification napisał/a:

Jakie tarcie!Dlatego silniki motocyklowe (ścigacze,krosy wyczynowe) mają żywotność 1 sezon:)

żywotność jeden sezon mają głównie dwusuwy:) taki system smarowania jest na tyle wydajny że "ścigacze" robią przebiegi nawet ponad 100 tys
Zgłoś
Avatar
karolas123 2012-09-03, 20:34
Zenon Zykfryd, Zapominasz ze w Jelczu i innych duzych dieselach odma jest zwykle dość słusznej wielkości około 30mm albo wiecej a w osobowkach jest ona dość cienka i dzieje co sie dzieje skropli sie zamarznie i juz. Nie przeskoczysz tego zwłaszcza w ruchu miejskim

kcprwwl, System smarowania nie rozni sie zbytniio od tego samochodowego, zaleta silników motocyklowych to wykonanie z wysoką dokładnościa, mała masa elementów cierncy oraz powłoki ekstremalnie odporne na scieranie.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-09-03, 20:57
@up

Nie byłbym sobą gdybym nie powiedział .... STOP.... Ile masz pary w silniku? Odma w silnikach vw np idzie od bloku na wysokości bagnetu pomiarowego do filtra około 30 -35 cm do rury dolotowej pomiedzy filtrem a przepustnicą. Ma średnicę około 20 mm bo taki jest standard... Japończyki zazwyczaj mają od szczytu obudowy klawiatury od razu polaczoną z kolektorem tuż przed przepustnicą.... Odma to nasza ekologia popieprzona tak ja EGR i filtry czastek stałych... katalizatory.... A jeden wybuch wulkanu doprowadza do emisji siarki pyłów w takiej skali jak ta cala motoryzacja przez ostatnie dziesięciolecie. Odma czy w gore czy w dol nie zalepi się lodem jak juz przy przedmuchach bedzie z niej kapal olej a do oleju woda ni cholery sie nie przyczepi...

Wybaczcie moje emocje ale naprawde troche silnikow rozebrałem i jesli jest woda w silniku w ilosci zdolnej zakleic odme to mamy mydło w misce olejowej a uszczelka juz dawno jest wydmuchana.... Estetyczna roznica pomiedzy odmą plującą na ziemie czy do oil catch tanku jest taka ze nie mamy plamy pod autem z rozjechanym silnikiem:)

A co do zywotnosci silnkikow motocyklowych to raczej nie sa one żywotniejsze od samochodowych? nieprawdaz? Moc z niskiej pojemnosci musi isc w parze z wiekszą szczelnoscią lepszym spasowaniem a co za tym idzie pewnie i tarcie jest wieksze:)

Temat rzeka:)
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-09-03, 20:57
karolas 123 nie wydaję mi sie że zapchana odma może wydmuchać uszczelkę pod głowicą. Jeśli się nie mylę kanały z cieczą chłodzącą nie maja kontaktu (nawet przez uszczelkę) z górą głowicy. Co do żywotności silników motocyklowych to jest dużo mniejsza. Ze stosunkowo małych pojemności uzyskuję się dużą moc, w dużej części poprzez zwiększenie obrotów silnika. Dlatego stosuje się dużo lepsze materiały (kute tłoki to standard, tytanowe elementy, powłoki typu nicasil), ale wciąż 100 tys dla takiego silnika to już sporo
Zgłoś
Avatar
ten_tego 2012-09-03, 21:19 3
@verrnume
@karolas123 -chciałbym sprecyzować.

Za (wymuszony oczywiście) obrót zaworów odpowiada taki oto mechanizm
który nazywa się Rotocap i znajduje się pod sprężyną, choć może i nad - wtedy obraca się tylko zawór. (obrazek skanowany z mojego zeszytu z technikum)

Co do "dymu" to oczywiście masz rację karolas123 - jest to mgła olejowa.

@Filo1 -ciekawostka - podobne filmiki do tego, który pokazałeś nagrywa Politechnika Rzeszowska. Z tą różnicą, że PRz posiada silnik diesla, a właściwie obcięty i zmodyfikowany silnik SW600 od jelcza (jednocylindrowy, zasilany systemem common rail).

Proszę filmik(do znalezienia na YT):
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-09-03, 21:24 1
Dzięki za ciekawą wstawkę
Zgłoś
Avatar
karolas123 2012-09-03, 21:51
Zenon Zykfryd , spojrz na swoja rureczke od odmy która posciłeś pod silnik to zobaczysz jak jest obsrana... wszystkim , jak nie wierzysz to zatkaj gornaa i dolna odme przejedz sie kilka km i zobacz na korek oleju odrazu bedzie biały. Mowie z doswiadczenia tez troche grzebalem w silnikach szczegolnie roczniki 85-00.

ten_tego, dzieki za wstawke, osobiście rozbierajac kilka głowic nigdy takiego diwajsu nie widziałem.
Zgłoś
Avatar
MaxMix 2012-09-03, 22:09
Od ok. 1.30 sprężynki zaczynają się obracać xD a później zmieniają kierunek ale i tak to pewnie mało kto zauważył
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-09-03, 22:34
@up
ja zauważyłem
Obkręcają się od wibracji
Zgłoś
Avatar
karolas123 2012-09-03, 22:38
@up,up zmieniaja kierunek bo spadaja obroty.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 5,00 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 3 miesiące. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem