Z cyklu sadistic uczy
Ruch zaworów i sprężyn zaworowych od 0 do 14 tyś obr. (silnik motocyklowy)
Polecam porównać początek i koniec
Ruch spręzyn zaworowych w slow motion
(7tyś obr/min)
Witaj użytkowniku Sadol.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników.
Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (
więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
konto usunięte
2012-09-03, 12:45
Świetne, właśnie dlatego do silników, które pracują przy bardzo wysokich obrotach montuje się tytanowe sprężynki i talerzyki zaworowe.
konto usunięte
2012-09-03, 12:45
przewijając pierwszy film co 10 sekund do przodu i wstecz można zagrać jakiś kawałek
konto usunięte
2012-09-03, 13:55
hehe na pierwszym filmiku fajna maszynka do fapania szczególnie jak się rozkręci...
a i tak wałki w głowicy kręcą się dokładnie połową prędkości silnika (wału korbowego)
konto usunięte
2012-09-03, 15:17
"Z cyklu sadistic uczy", nie wydaje mi się żeby był taki cykl, zresztą ani to śmieszne, ani sadolowate, więc co to robi na tej stronie.
konto usunięte
2012-09-03, 16:37
Wsadzić tam rączkę i piękna fotka na harda
konto usunięte
2012-09-03, 16:37
Zatem kilka pytan:
na pierwszym filmie, widac ze zawory i sprezyny sie obracaja, czy moze tylko sprezyny , czy jest to efekt uboczny ( drgania ) czy efekt chciacy, ( np po to zeby wyrabialy sie jednolicie) jesli chcacy to w jaki sposob jest on spowodowany gdyz jeden obrot wymaga kilku tysiecy obrotow)?
pojawiajacy sie dym, czy sa to spaliny, czy opary oleju lub nie wiem czemu, ( jesli spaliny, to skad one sie biora w tej czesci silnika , czy powinny byc ewakuowane przez kolektory wydechowe ? , a jesli nie to ktoredy one sa ewakuowane w przypadku "zamknietego" silnika ?
dziekuje z gory za wyjasnienia.
Dym to jest parujący olej z rozgrzanego silnika, bo przecież przez ten otwór na potrzeby filmu silnik pluje olejem na boki. Sprężyny i talerzyki się obracają, tak samo popychacze hydrauliczne też muszą się obracać żeby wszystko się równomiernie zużywało.
Jakie tarcie!Dlatego silniki motocyklowe (ścigacze,krosy wyczynowe) mają żywotność 1 sezon:)
@up verrnume
ad.1
obracaja sie całe zawory ze sprezynkami i talerzykami i trzonkami, jest to konieczne by gniazdo zaworowe zuzywało sie równomiernie, jest to wymuszone konstrukcja gniazda zaworowego, trzonka zaworu oraz stożkowym zabezpieczeniem talerzyka.
ad.2
jest to mgła olejowa powstała z rozpylenia oleju dzieki duzym obrotom czesci wirującym, za odprowadzenie jej z komór głowicy odpowiada tak zwana odma, zwykle opary te trfiaja do silnika i sa spalone.
konto usunięte
2012-09-03, 17:20
@up
No niby tak ale..... jak nam wiadomo przedmuchy są, były i będą zmorą silników ( a przy 14 tyś obrotów to juz napewno odrobinkę spalin wydmuchało), wiec w przypadku nowoczesnych silników które odmę mają skierowaną nie na bezpośrednio na zewnątrz (czytaj ulicę) a do kolektora ssącego dym w głowicy jak najbardziej jest prawdopodobny(dostaje się pewnie tam kanałami olejowymi a w 2 zaworowcach/cylinder z mechanicznymi popychaczami bez samoregulacji zaworów pewnie leci popychaczami).
konto usunięte
2012-09-03, 17:21
Nauczcie się w końcu, że skrót od 'tysiąc' pisze się nieco inaczej..
konto usunięte
2012-09-03, 17:40
Przepraszam jeśli kolegę uraziłem ale mam to serdecznie w poważaniu jak napisany został ów tyś/tys.... Temat techniczny więc humanistom raczej dziękujemy i uprzejmie proszę nie wkładać paluszków w szprychy:)
Bez urazy....
konto usunięte
2012-09-03, 17:42
awesome
swoją drogą kiedyś znalazłem taki filmik, może na sadolu