
👾
Zmiana domeny serwisu
- ostatnia aktualizacja:
2025-07-22, 21:51
📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 20:36

Witaj użytkowniku Sadol.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
abs nie jest obowiązkowy
abs jest wyposażeniem auta, w tym przypadku abs tutaj nie pomógł i tyle jak dla mnie aczkolwiek gość wyhamował i jest spoko


@Dziaman bodajże od 2000 roku wszystkie wyprodukowane auta MUSZĄ mieć ABS taki jest przepis

jadąc po mocno ośnieżonej drodze hamowanie jest skuteczniejsze bez ABS-u, bo koła się blokują i zbierają cały syf z drogi co zwiększa tarcie


@SQT, idiotą jesteś? Krótsza droga hamowania jest gdy koło się kręci niż gdy się zatrzyma. Gdy się zatrzyma to się ślizga po drodze z mniejszą skutecznością hamowania. Gdy się kręci to wytraca prędkość pojazdu bo ma dobrą przyczepność.

SQT, nie masz racji, przecież w momencie gdy koło się zblokuje i sunie po asfalcie/lodzie hamowanie jest zdecydowanie mniej efektywne.
Najbardziej efektywne hamowanie jest na krawędzi zablokowania kół.
Wtedy ABS by nie miał sensu, tak samo na suchym asfalcie według tego co piszesz należałoby zawsze depnąć do dechy żeby zablokować koła, a jak wiadomo wtedy droga hamowania jest dłuższa.
Najbardziej efektywne hamowanie jest na krawędzi zablokowania kół.
Wtedy ABS by nie miał sensu, tak samo na suchym asfalcie według tego co piszesz należałoby zawsze depnąć do dechy żeby zablokować koła, a jak wiadomo wtedy droga hamowania jest dłuższa.
ABS wydłuża drogę hamowania w dwóch warunkach:
- częste powtarzające się poprzeczne nierówności, koła odrywają się od ziemi i hamulce większość czasu są rozłączone.
- sypka nawierzchnia (piach, śnieg), zablokowane koło pracuje jak pług zagarniając materiał przed sobą co dodatkowo zatrzymuje pojazd, abs to uniemożliwia.
A na podsumowanie to z założenia ABS nie służy do szybszego wyhamowania, tylko do ominięcia przeszkody przy hamowaniu.
- częste powtarzające się poprzeczne nierówności, koła odrywają się od ziemi i hamulce większość czasu są rozłączone.
- sypka nawierzchnia (piach, śnieg), zablokowane koło pracuje jak pług zagarniając materiał przed sobą co dodatkowo zatrzymuje pojazd, abs to uniemożliwia.
A na podsumowanie to z założenia ABS nie służy do szybszego wyhamowania, tylko do ominięcia przeszkody przy hamowaniu.
i te ruskie techno w tle
Poza tym, w gta to byłby udany manewr zawracania.

Poza tym, w gta to byłby udany manewr zawracania.

Więc dla tych którzy mówią o ABS.
ABS wydłuża drogę hamowania wtedy, kiedy jest coś sypkiego na drodze, na przykład szuter, śnieg, piach, a nawet lód bo koło zablokowane zgarnia część lodu i zwiększa tarcie. Jednak bądźmy szczerzy, to nie są wartość aż tak bardzo duże, żeby przeceniać wartość jaką jest pełna kontrola nad autem. Tak naprawdę w cywilnej jeździe, nie odczuwa się różnicy pomiędzy długością drogi hamowania autem wyposażonym w ABS i bez tego systemu. Ale w aucie z ABS-em mamy pełną kontrolę nad samochodem.
ABS wydłuża drogę hamowania wtedy, kiedy jest coś sypkiego na drodze, na przykład szuter, śnieg, piach, a nawet lód bo koło zablokowane zgarnia część lodu i zwiększa tarcie. Jednak bądźmy szczerzy, to nie są wartość aż tak bardzo duże, żeby przeceniać wartość jaką jest pełna kontrola nad autem. Tak naprawdę w cywilnej jeździe, nie odczuwa się różnicy pomiędzy długością drogi hamowania autem wyposażonym w ABS i bez tego systemu. Ale w aucie z ABS-em mamy pełną kontrolę nad samochodem.
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie