Główna Poczekalnia Soft Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
👾 Zmiana domeny serwisu - ostatnia aktualizacja: 2025-07-22, 21:51
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 20:36
Witaj użytkowniku Sadol.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
maku92 2012-11-27, 18:45
wojtas890328 napisał/a:


aj ty żartownisiu



Przecież to Sadol, tu happy endem nazywamy czyjeś nieszczęście
Zgłoś
Avatar
Black Snake 2012-11-27, 18:46 1
Fizyka może i tak (niekoniecznie...), ale przedmioty zawodowe już nie (technik pojazdów samochodowych). Mieliśmy o tym hamowaniu. Koła zablokowane powodują dłuższą drogę hamowania niż koła kręcące się.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-11-27, 20:10
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
Black Snake 2012-11-27, 20:13
@up, chciałbym też powiedzieć że żeby ABS zaczął działać trzeba wcisnąć hamulec do końca. Jak wiadomo współczynnik tarcia na śniegu jest niski. Wciśniesz w samochodzie z ABSem hamulec do 3/4 i koła też się zatrzymają. Ale za to masz wybór, Krótsza droga hamowania, czy sterowanie pojazdem. W samochodach bez ABS niby też jest ten wybór bo można tylko trochę hamulec wcisnąć, ale dalej wolę te z ABSem.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-11-27, 20:20
@up

Dlatego napisałem tam wyżej, że mimo, iż faktycznie auto hamuje szybciej bez ABS-u, to jednak ten jeden czy dwa metry mniej, nie są wcale takie istotne, bo nie ma się kontroli nad autem, a kontrola jest bezcenna w takich sytuacjach. I tak jak napisałem, ta różnica staje się odczuwalna dopiero kiedy auta zaczynamy używać do innych celów niż codzienny dojazd do pracy, czy po zakupy. Tak więc większość osób ma rację z tym, że lepiej mieć auto z ABS niż bez ABS-u, ale niech nie gadają, że ABS skraca drogę hamowania. Tyle

Pozdr, Black Snake
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-11-27, 20:47 2
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-11-27, 21:09
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-11-27, 21:43
@up

Więc proponuję, żebyś zrobił sobie eksperyment

A nawet poczytaj

infosamochody.pl/artykul,id_m-2,t-abs___pomaga_czy_szkodzi.html

Cytat:

ABS ma jednak swoich przeciwników, którzy jako argument podnoszą sytuację, w których układ ten wydłuża drogę hamowania pojazdu. Ma to miejsce np. wtedy, kiedy przed zablokowanym kołem tworzy się warstwa luźnych elementów nawierzchni, która powoduje zwiększenie skuteczności hamowania. Układ ABS w takiej sytuacji odblokowuje koło, które przejeżdża przez tę warstwę zamiast wykorzystać ją do skrócenia drogi hamowania pojazdu.

Podobnie układ ABS wydłuża drogę hamowania wtedy, kiedy na nawierzchni o dużym współczynniku tarcia (np. asfalcie) znajduje się cienka warstwa luźnej nawierzchni (np. piasku). Wtedy zablokowane koła w samochodzie bez ABS powodowałyby przetarcie tej luźnej nawierzchni i koło zaczęłoby hamować na asfalcie, co oczywiście jest bardziej skuteczne.



wikipedia:
Cytat:



W pewnych sytuacjach system ABS wydłuża drogę hamowania np, gdy na nawierzchni o dobrej przyczepności znajduje się cienka warstwa luźna (np. liście, piasek, śnieg, błoto). W takiej sytuacji zablokowane koła przetarłyby słabą warstwę i nastąpiłoby zwiększenie siły hamowania, a w układzie z systemem ABS koło hamuje na warstwie o niższym współczynniku przyczepności[5].



Ścigacz.pl:

Cytat:

Prawda jest taka, że doświadczony kierowca potrafiący odpowiednio obsługiwać się swoim sprzętem, bez ABS-u wyhamuje na odcinku krótszym, niż z ABS-em.



Wladcydrog.eu

Cytat:

Na luźnym podłożu bądź na śniegu, ABS może więcej zaszkodzić niż pomóc. Na tego rodzaju nawierzchniach opłacalne jest zblokowanie kół dzięki czemu szuter lub śnieg zbierający sie przed kołami przyśpiesza wytracanie prędkości poprzez tworzenie dodatkowego oporu – podobnie jak spychacz z opuszczoną łyżką.

Kiedy hamujesz na śniegu, ABS wyczuwa blokujące się koła i co chwila zmniejsza siłę hamowania pozwalając kołom jechać po nawierzchni. Następnie zaczyna znowu hamować i po chwili ponownie zmniejszać siłę hamowania. Skuteczność takiego hamowania jest niewielka i lepiej jest pozwolić kołom na całkowite zablokowanie się. Niestety, w autach wyposażonych w system ABS jest to niemożliwe. O problemie tym możesz przeczytać również w serwisie www.info-samochody.pl.



Na czystym, równym asfalcie, rzeczywiście, może skrócić, ale doświadczony kierowca, i tak często wyhamuje szybciej bez tego systemu.

ABS głupieje na sypkich nawierzchniach, liściach, brudnym i dziurawym asfalcie, itd. I wtedy ta droga hamowania się wydłuża. Ale samochód nadal zachowuje stabilność, i to jest głównym zadaniem i zaletą tego systemu.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-11-27, 22:04
@up Nie chodzi mi o hamowanie w miarę kontrolowane tylko o typowo awaryjne. Napisałem że z hamulcem do dechy.
A eksperyment już robiłem, jakbym nie wiedział jak się zachowuje auto z ABS i bez to bym nie pisał.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-11-27, 22:18
@up
Ja też mówię o awaryjnym, bo kontrolowane będzie miało taki sam wynik. W pewnych przypadkach owszem, ABS będzie skracał drogę hamowania, jak na przykład na czystym i równym asfalcie. Natomiast każde zanieczyszczenie, śnieg, piach, wyboje itp będzie tą drogę wydłużało.

Ale powtarzam kolejny raz, to są odległości na tyle niewielkie, że fakt, iż ABS zapewnia stabilność samochodu nawet dla mało doświadczonych kierowców, działa naprawdę na korzyść ABS-u. I nikt nie mówi, że ABS jest zły, bo stabilność i przewidywalność auta pomaga wyjść z wielu nieprzyjemnych sytuacji obronną ręką, mimo drogi hamowania wydłużonej o kilka metrów.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-11-27, 22:27
szedł nieźle, szkoda że go zespinowało
Zgłoś
Avatar
Pener 2012-11-28, 16:26 2


0:40
Zgłoś
Avatar
Pener 2012-12-03, 6:45


Zgłoś

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 5,00 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 3 miesiące. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem