Główna Poczekalnia (5) Soft Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 11:27
Historia Audi 80, A4
konto usunięte • 2012-11-03, 9:51
Ostatnio same BMW i ich hejterzy Czas na odmiane zagłębić się w OOOO

Pierwsza generacja modelu zadebiutowała w roku 1972. Zastępowała ona model F103. Do napędu użyto silników R4 z rozrządem typu SOHC. Samochód dostępny był jako 2- i 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi, które oferowano jedynie na rynek północnoamerykański. Tam też auto było sprzedawane pod oznaczeniem Audi Fox. Technicznie model opierał się w dużej mierze na Volkswagenie Passacie B1.

W Audi 80 B1 przednie zawieszenie oparte było na kolumnach Macphersona, natomiast tylne na belce i drążku Paharada wraz ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami.

Skutkiem udanych prac rozwojowych w zakresie designu Audi 80 w 1973 r. przyznano tytuł "European Car of the Year", pokonując min. Renault 5 czy Alfę Romeo Alfette.

Auto przeszło lifting w 1976 roku. Wprowadzono wówczas nowe, kwadratowe tylne i przednie światła w stylu nowo wprowadzonych Audi 100 C2 stosując także 1,6 zamiast 1,5 litrowych silników (jeszcze z 75/85 KM) oraz dodano nowy model - 80 GTE z silnikami 1,6 l z wtryskiem paliwa (110 KM; 81 kW) zastępując wcześniejszą wersję 80 GT.

Na niektórych rynkach oferowany był również jako wersja pięciodrzwiowa "Avant". Był to sprzedawany z sukcesem Volkswagen Passat z podmienioną atrapą chłodnicy na Audi z przodu pojazdu.

Produkcja pierwszej generacji trwała do 1978 roku kiedy to zdecydowano o zakończeniu produkcji samochodów opartych na platformie B1. Fabrykę opuściło 1 103 766 egzemplarzy[1]

Zgłoś
Witaj użytkowniku Sadol.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
konto usunięte 2012-11-03, 9:56
a4b7

czy bmw 3 e90 ?
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-11-03, 10:06
Ja wole B7 jako posiadacz no i quattro ;D foto niżej mojej

Zgłoś
Avatar
I_T_I 2012-11-03, 10:12 11
A ja mam taki
(zdjęcie nie moje)
Nazistowski czołg (r92) nie do zajechania 12 lat w rodzinie i nic się nie dzieje.
Dodam ze roczniki do 1992 (lub 1993) były robione z mocno ocynkowanej blachy przez co zżarcie przez rdze jest prawie nie możliwe.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-11-03, 10:28
oho, znowu volkswagen w cenie mercedesa, coraz czesciej tutaj gosci
Zgłoś
Avatar
Dziamian 2012-11-03, 10:30 1
ripman napisał/a:

Ja wole B7 jako posiadacz no i quattro ;D foto niżej mojej

Obrazek



Lubuskie wita

a tak swoją drogą to jestem taki, że wolałbym za takie sianko wydane na taki model kupić coś starszego a konkretniejszego ale to tylko moje takie mniemanie
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-11-03, 10:39 3
w a4 b7 2.0 siadają pompowtryski, dwumas, filtr cząstek stałych i głowica pęka nagminnie. = dno Tylko 1.9
Zgłoś
Avatar
zonk 2012-11-03, 10:40 3
Ostatnim prawdziwym audi było 80 B4. Chodź by ze względu na niezniszczalność tego auta.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-11-03, 10:44
jak to w nowszych autach im wiecej bajerów tym bardziej sie sypie( ta czarna perła wyżej pewno zajeździ te modele z 2012 jeszcze ) to wyżej narazie sie trzyma mimo chipa bo to właśnie 2.0 Tfsi wirus na 257 hp wszedł, jak znajde moge dac wykres z hamowni.
Zgłoś
Avatar
Dziamian 2012-11-03, 10:49
ja osobiście za to sianko wolałbym kupić A8 D2 lub jakiegoś merca bądź nawet francuza
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-11-03, 11:56
Miałem przyjemność jeździć Audi 80 B3 ze śmiesznym przebiegiem ~40kkm, auto niemożliwie zadbane, wychuchane, nie na sprzedaż. Nie czułem żadnej różnicy w stosunku do A4 z 2002r. którą akurat przyjechałem, oczywiście pod kątem doznań estetycznych, pracy silnika itp.
Zawsze powtarzałem, że stare auta miały dusze, Audi, BMW, Mercedesy, Volvo z lat 90-tych, kusi mnie kupno właśnie takiego starego auta, np. Mercedesa 124 lub Audi 100 i kompletne odrestaurowanie- w miarę przywrócenie do stanu fabrycznego, tak dla własnej satysfakcji.
Jak patrzę na plastikowe autko sąsiada to śmiech mnie ogarnia, teraźniejsza motoryzacja.....
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-11-03, 13:33
audi 80 był przełomowy, ale to gówno prawda że był pierwszym seryjnym z 4x4
niemiecka propaganda :/
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-11-03, 14:38
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-11-03, 21:10
Już to dzisiaj gdzieś pisałem, ale powtórzę się: za audi zawsze piwo:D

BTW: Skąd dorwałeś te video?;p
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2012-11-03, 21:41
było na stronie chyba autoświata albo czegos w bardz starym temacie
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 5,00 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 3 miesiące. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem