Główna Poczekalnia Dodaj Obrazki Dowcipy Soft Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
Pojawił się wstępny raport dotyczący przyczyn katastrofy samolotu Boeing 787 linii Air India lot 171, w której zginęło łącznie 260 osób.

Szczegóły katastrofy w poniższych wątkach:
Katastrofa samolotu Boeing 787 Indie
Katastrofa Boeing 787 w Indiach - HARD
ukryta treść
Oba silniki zgasły w powietrzu wkrótce po starcie. Przełączniki odcięcia paliwa przestawiły się z pozycji „RUN” na „CUTOFF”.

Nagranie z kokpitu: Jeden pilot zapytał drugiego pilota: „Dlaczego wyłączyłeś?”. Drugi pilot odpowiedział: „Nie”.

8:08:39: Start
8:08:42: Przełączniki odcięcia paliwa przestawiły się z pozycji „RUN” na „CUTOFF” z 1-sekundową przerwą
8:08:52: Silnik ENG 1 przestawił się z pozycji „CUTOFF” na „RUN”
8:08:56: Silnik ENG 2 przestawił się z pozycji „CUTOFF” na „RUN”
8:09:11: Koniec nagrania.

Przełączniki odcięcia paliwa mają mechanizm blokady, który wymaga od pilota podniesienia przełącznika przed zmianą pozycji. Wymaga to użycia trzech palców, aby przesunąć przełącznik w celu zmiany pozycji. Po obu stronach znajdują się również uchwyty zabezpieczające, zapobiegające przypadkowemu przesunięciu.

Czy to samobójstwo-morderstwo pilota?

Zmieniono 1 razy Zgłoś
Avatar
xdrt 2025-07-12, 22:15 1
Nie znam się, więc się wypowiem.
Nie wykluczałbym po prostu głupiego błędu niestety.
Możliwe, że chciał przełączyć coś innego, ale automatyzm wskoczył mu na inną ścieżkę, przez zmęczenie, czy cokolwiek.
Dawno temu odp🤬liłem akcję w szybowcu, zamiast ciągnąć linkę od zwalniania holu to ciągnąłem trymer, który jest w kompletnie innym miejscu, ale obsługiwany też lewą ręką.
Zajęło mi dobre 5 sekund ogarnięcie, dlaczego hol się nie wypina skoro ciągnę.
Leciałem z instruktorem więc nic by się i tak nie stało.
Instruktor miał tylko lol wtf xD
Skwitował tylko, że to było "pierdnięcie mózgu" pewnie przez zmęczenie.
W aucie coś się źle zrobi to najwyżej zgaśnie albo wyląduje w rowie, samoloty nie wybaczają niestety

podpis użytkownika

Wszystkie moje posty mają charakter czysto humorystyczny.
Zgłoś
Avatar
eFeN 2025-07-12, 22:17
HectorTheMexican napisał/a:

Katastrofa Boeing 787 w Indiach - HARD



Nie działa link. Zrób pan coś.

podpis użytkownika

Prawidłowo wychowane sumienie, nigdy nie gryzie swojego pana.
Zgłoś
Avatar
HectorTheMexican 2025-07-12, 22:24
@eFeN: Dział HARD jest dostępny tylko dla zalogowanych, pełnoletnich użytkowników.
Zgłoś
Avatar
smc 2025-07-12, 23:30 1
Pierwszego dnia stwierdziłem, że winą było odcięcie obu silników. Przewidziałem to, co zostało wpisane do oficjalnego raportu. Jedyną różnicą jest to, że komisja podejrzewa (sic!) celowe obcięcie mocy, a nie przyczynę zewnętrzną, ale to nadal przypuszczenia.

Czekam więc na przeprosiny osób zarzucających mi ignorancję i wzywających do usunięcia konta.
Zgłoś
Avatar
darek1234 Wczoraj 0:28
xdrt napisał/a:

Nie znam się, więc się wypowiem.
Nie wykluczałbym po prostu głupiego błędu niestety.
Możliwe, że chciał przełączyć coś innego, ale automatyzm wskoczył mu na inną ścieżkę, przez zmęczenie, czy cokolwiek.
Dawno temu odp🤬liłem akcję w szybowcu, zamiast ciągnąć linkę od zwalniania holu to ciągnąłem trymer, który jest w kompletnie innym miejscu, ale obsługiwany też lewą ręką.
Zajęło mi dobre 5 sekund ogarnięcie, dlaczego hol się nie wypina skoro ciągnę.
Leciałem z instruktorem więc nic by się i tak nie stało.
Instruktor miał tylko lol wtf xD
Skwitował tylko, że to było "pierdnięcie mózgu" pewnie przez zmęczenie.
W aucie coś się źle zrobi to najwyżej zgaśnie albo wyląduje w rowie, samoloty nie wybaczają niestety



Nie w przypadku pilotów Boeingów, oni mają zajebiste przeszkolenie.

smc napisał/a:

Pierwszego dnia stwierdziłem, że winą było odcięcie obu silników. Przewidziałem to, co zostało wpisane do oficjalnego raportu. Jedyną różnicą jest to, że komisja podejrzewa (sic!) celowe obcięcie mocy, a nie przyczynę zewnętrzną, ale to nadal przypuszczenia.
Czekam więc na przeprosiny osób zarzucających mi ignorancję i wzywających do usunięcia konta.



Pisałeś tak, pamiętam
Zgłoś
Avatar
xdrt Wczoraj 0:43 2
darek1234 napisał/a:

Nie w przypadku pilotów Boeingów, oni mają zajebiste przeszkolenie.
Pisałeś tak, pamiętam



Hinduscy też?
Pytam z ciekawości xD

podpis użytkownika

Wszystkie moje posty mają charakter czysto humorystyczny.
Zgłoś
Avatar
eFeN Wczoraj 1:11
HectorTheMexican napisał/a:

@: Dział HARD jest dostępny tylko dla zalogowanych, pełnoletnich użytkowników.



No i ok. Jestem pełnoletnim, zalogowanym użyszkodnikiem i nie działa link Pokazuje błąd 404.

podpis użytkownika

Prawidłowo wychowane sumienie, nigdy nie gryzie swojego pana.
Zgłoś
Avatar
xdrt Wczoraj 2:56
eFeN napisał/a:

No i ok. Jestem pełnoletnim, zalogowanym użyszkodnikiem i nie działa link Pokazuje błąd 404.



A czy w menu

[Hard]
-> [Preferencje działu Hard]

masz na pewno zaznaczone [x] Wypadki z udziałem hinduskich kierowców bombowców?



Dla ułatwienia zaraz pod checkboxem wypadki z udziałem kierowców tupolewów co się brzozom nie kłaniają xD

podpis użytkownika

Wszystkie moje posty mają charakter czysto humorystyczny.
Zgłoś
Avatar
darek1234 Wczoraj 4:10
xdrt napisał/a:

Hinduscy też?
Pytam z ciekawości xD



Hinduscy też, bez znaczenia. Mało tego, Hindusi są lepiej zorganizowani niż my, nie zdziw się, ale technologię mają wyżej postawioną niż Polska
Zgłoś
Avatar
żmij Wczoraj 9:28 1
darek1234 napisał/a:

Mało tego, Hindusi są lepiej zorganizowani niż my, nie zdziw się, ale technologię mają wyżej postawioną niż Polska



podpis użytkownika

Każdy dzień jest nową przygodą, jeśli jesteś wystarczająco niekompetentny.

Burn! Loot! Murder!
Zgłoś
Avatar
Wacławww Wczoraj 10:06 1
Ponoć komputer może odciąć paliwo.

Zgłoś
Avatar
Szary_Jeleń Wczoraj 14:15
No, no, bardziej ciekawie się robi. Szkoda ludzi, nawet jeśli to hindusy głównie.

podpis użytkownika

Wszystkie moje posty mają charakter czysto humorystyczny.
Zgłoś
Avatar
TwójCzarnyPan Wczoraj 17:21 1
xdrt napisał/a:

Nie znam się, więc się wypowiem.
Nie wykluczałbym po prostu głupiego błędu niestety.
Możliwe, że chciał przełączyć coś innego, ale automatyzm wskoczył mu na inną ścieżkę, przez zmęczenie, czy cokolwiek.
Dawno temu odp🤬liłem akcję w szybowcu, zamiast ciągnąć linkę od zwalniania holu to ciągnąłem trymer, który jest w kompletnie innym miejscu, ale obsługiwany też lewą ręką.
Zajęło mi dobre 5 sekund ogarnięcie, dlaczego hol się nie wypina skoro ciągnę.
Leciałem z instruktorem więc nic by się i tak nie stało.
Instruktor miał tylko lol wtf xD
Skwitował tylko, że to było "pierdnięcie mózgu" pewnie przez zmęczenie.
W aucie coś się źle zrobi to najwyżej zgaśnie albo wyląduje w rowie, samoloty nie wybaczają niestety


Oba wyłączniki z tymi wszystkimi zabezpieczeniami zostały przełączone w odstępie 0,1 sekundy. Tego nie mógł zrobić jeden człowiek. Dwóch raczej też nie, chyba że obydwum odj🤬o i wcześniej ćwiczyli przełączanie ich na komendę, co raczej jest mało prawdopodobne.
Niektórzy eksperci podejrzewają, że mogły zostać wyłączone automatycznie przez układ kontroli. Jeśli się potwierdzi, znaczy że Boeingi mają kolejny wadliwy system, jak tamtem MCAS, który doprowadził do dwóch katastrof B737-Max.

I uwaga: identyczne przełączniki mają Boeingi 737 w wersji 800 i Max. Czyli, najpopularniejsze modele używane obecnie przez wiele linii lotniczych na świecie, m.in. Ryanair.

[ Dodano: 2025-07-13, 17:26 ]
Wacławww napisał/a:

Ponoć komputer może odciąć paliwo.


W tym tekście jest błąd, silniki zostały odcięte w odstępie 0,1 sekundy, a nie 1 sekundy. Tym bardziej nie może to być błąd człowieka.

Na wszelki wypadek latam teraz Airbusami.
Zgłoś
Avatar
xdrt Wczoraj 18:12 1
TwójCzarnyPan napisał/a:

Oba wyłączniki z tymi wszystkimi zabezpieczeniami zostały przełączone w odstępie 0,1 sekundy. Tego nie mógł zrobić jeden człowiek. Dwóch raczej też nie, chyba że obydwum odj🤬o i wcześniej ćwiczyli przełączanie ich na komendę, co raczej jest mało prawdopodobne.
Niektórzy eksperci podejrzewają, że mogły zostać wyłączone automatycznie przez układ kontroli. Jeśli się potwierdzi, znaczy że Boeingi mają kolejny wadliwy system, jak tamtem MCAS, który doprowadził do dwóch katastrof B737-Max.
I uwaga: identyczne przełączniki mają Boeingi 737 w wersji 800 i Max. Czyli, najpopularniejsze modele używane obecnie przez wiele linii lotniczych na świecie, m.in. Ryanair.
W tym tekście jest błąd, silniki zostały odcięte w odstępie 0,1 sekundy, a nie 1 sekundy. Tym bardziej nie może to być błąd człowieka.
Na wszelki wypadek latam teraz Airbusami.



Czyli wciąż wina Hindusów możliwa!
Jeśli nie za sterami - to za klawiaturami xD
Ciekawe, czy Airbus też się już przerzucił na hinduskich programistów, czy jeszcze nie...

podpis użytkownika

Wszystkie moje posty mają charakter czysto humorystyczny.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie