Główna Poczekalnia (2) Soft Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
👾 Zmiana domeny serwisu - ostatnia aktualizacja: 2025-07-22, 21:51
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: 60 minut temu
Witaj użytkowniku Sadol.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
AndrzejDuuupa 2024-07-01, 15:34 2
Po co on od razu matkę swoją wzywa ?
Zgłoś
Avatar
Alonso 2024-07-01, 15:38 1
Wina samochodu! Przecież motocyklistom wszystko wolno- wyprzedzać na trzeciego, na skrzyżowaniach, jeździć za szybko, mieć głośne tłumiki. Wszystko im wolno.
Zgłoś
Avatar
Bul_od_bytu 2024-07-01, 16:08 2
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
Czarny261 2024-07-01, 16:08 1
Rob600 napisał/a:

No niestety wina kierowcy samochodu



Bo ? Sygnalizował skręt wystarczająco wcześniej by motocyklista mógł zaniechać manewru= sprawca kolizji motocyklista
Zgłoś
Avatar
aaaaaaaaaaaaaa 2024-07-01, 16:14 1
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
inzGamon 2024-07-01, 16:46 2
barniak napisał/a:

Nie jest, gdyż popełnia jedynie wykroczenie formalne za które otrzyma mandat. Sprawca kolizji jest kierujący autem bo zajechał motocykliście drogę, pas ruchu nie upewniając się, że może bezpiecznie zmienić kierunek jazdy.
Druga sprawa jest taka że kierunkowskaz nie daje żadnego pierwszenstwa, lecz to jedynie informacja dla pozostałych kierujących. Wystarczy że motocyklista tego nie widział.
Teraz się możesz rozejść.



Nie, ponieważ nie spełnił warunków artykułu 24, pkt. 1 i 3.
1. Nie upewnił się co do miejsca - nie powinno go tam być ze względu na podwójną ciągłą.
2. Przed rozpoczęciem manewru nie upewnił się, że kierujący autem sygnalizuje zmianę kierunku ruchu.

Co widać na własnym filmie kiblarza. Od początku widać sygnalizację auta i jego lewy kierunek.

Teraz możesz się rozejść na podwieczorek, czy co ci tam na koloniach nalewają.
Zgłoś
Avatar
RAZAK 2024-07-01, 16:54 1
Już widzę jego mocno zdziwioną minę, kiedy psiarskie mu powiedzą, że to jego wina w 100% i to on sam dostarczył na siebie dowody

podpis użytkownika

poker better than life
Zgłoś
Avatar
Dark-Side 2024-07-01, 17:02 1
xoxoConMan napisał/a:

No niestety, nagranie motop🤬ki jest właśnie dowodem na jego stuprocentową winę. Z daleka sygnalizowany manewr skrętu samochodu w lewo, jeszcze przed rozpoczęciem wyprzedzania auta, które było między nimi. Czy można wyprzedzać pojazd sygnalizujący zjazd i hamujący?
Mam nadzieję, że nie masz prawka...



Nie masz racji. Już było to kiedyś tu wyjaśniane. Mimo że kierowca miał kierunkowskaz i była ciągła i inny pojazd winni są obaj. Na kierowcy niestety ciąży obowiązek sprawdzenia czy mimo wszystko może bezpiecznie wykonać manewr...
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2024-07-01, 17:38 1
PiotrusCinek88 napisał/a:

Podwójna ciągła - wina motoru



Przed wykonaniem skrętu w lewo, należy się upewnić czy nie wyprzedza cię inny pojazd. W przepisach nic nie ma czy jest tam podwójna, potrójna czy kwadratowa ciągła. Masz prawo jazdy?
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2024-07-01, 17:44 2
mariusz3pl napisał/a:

Nie masz racji. Już było to kiedyś tu wyjaśniane. Mimo że kierowca miał kierunkowskaz i była ciągła i inny pojazd winni są obaj. Na kierowcy niestety ciąży obowiązek sprawdzenia czy mimo wszystko może bezpiecznie wykonać manewr...



To Ty nie masz racji.
Teraz hipotetyczna sytuacja: jedzie za mną motocyklista. Zwalniam, włączam kierunkowskaz - on jedzie nadal za mną. Jestem już w poprzek drogi, skręcając do domu, on zjeżdża na przeciwległy pas i wbija mi się w drzwi kierowcy. Moja współwina?
Rozpoczynam sygnalizowany manewr - wszystko co się dzieje później, jest winą uczestnika ruchu za mną. Podkreślam jeszcze raz, że gdyby motocyklista jechał już pasem obok w momencie, gdy osobówką dopiero chciał wrzucić kierunek i hamować, to tak, nieprawidłowo jadący motocyklista miałby prawnie pierwszeństwo. Tak samo jak wyjeżdżając z podporządkowanej trzeba ustąpić pierwszeństwa jadącym pod prąd, nieprawidłowo. Ale nie popadajmy w paranoję, gdzie prawidłowo jadący ludzie aż do zjazdu do własnego garażu są współwinni za kretynizm innych...
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2024-07-01, 17:46 1
Kubikson napisał/a:

Kierowca sygnalizował/a skręt w lewo, ale z drugiej strony trzeba też patrzeć w lusterka. Moim zdaniem po równo wina obu uczestników kolizji.



Winnym spowodowania kolizji jest kierowca samochodu, ponieważ nie upewnił się że może wykonać manewr skrętu bezpiecznie. Żadna podwójna nie zwalnia go z wykonywania bezmyślnie manewru. Kierowca kibla bądź motoru dostanie jedynie mandat i punkty, za wyprzedzanie na podwójnej ciągłej.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2024-07-01, 17:49 2
kris1978 napisał/a:

Przed wykonaniem skrętu w lewo, należy się upewnić czy nie wyprzedza cię inny pojazd. W przepisach nic nie ma czy jest tam podwójna, potrójna czy kwadratowa ciągła. Masz prawo jazdy?



A przed wykonaniem wyprzedzania nie trzeba sprawdzić, czy się samochód przed tobą w poprzek nie ustawi? Czy przed wykonaniem wyprzedzania nie trzeba sprawdzić, czy nie ma linii ciągłej?
Najlepiej o wszystkim za kretynów na motorach myśleć...
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2024-07-01, 17:50 1
xoxoConMan napisał/a:

To Ty nie masz racji.
Teraz hipotetyczna sytuacja: jedzie za mną motocyklista. Zwalniam, włączam kierunkowskaz - on jedzie nadal za mną. Jestem już w poprzek drogi, skręcając do domu, on zjeżdża na przeciwległy pas i wbija mi się w drzwi kierowcy. Moja współwina?
Rozpoczynam sygnalizowany manewr - wszystko co się dzieje później, jest winą uczestnika ruchu za mną. Podkreślam jeszcze raz, że gdyby motocyklista jechał już pasem obok w momencie, gdy osobówką dopiero chciał wrzucić kierunek i hamować, to tak, nieprawidłowo jadący motocyklista miałby prawnie pierwszeństwo. Tak samo jak wyjeżdżając z podporządkowanej trzeba ustąpić pierwszeństwa jadącym pod prąd, nieprawidłowo. Ale nie popadajmy w paranoję, gdzie prawidłowo jadący ludzie aż do zjazdu do własnego garażu są współwinni za kretynizm innych...


Twoja wina. A przypadek który na początku odpisujesz może wykonać jedynie samobójca. I ginie na twój koszt.

[ Dodano 2024-07-01, 17:53 ]
xoxoConMan napisał/a:

A przed wykonaniem wyprzedzania nie trzeba sprawdzić, czy się samochód przed tobą w poprzek nie ustawi? Czy przed wykonaniem wyprzedzania nie trzeba sprawdzić, czy nie ma linii ciągłej?
Najlepiej o wszystkim za kretynów na motorach myśleć...



Ja nie mówię że masz myśleć za kretynów. Ja mówię co mówią przepisy. A te mówią że przed wykonaniem skrętu w lewo, należy się upewnić czy inny pojazd cię nie wyprzedza. To dość proste, no nie? A sytuacje takia jak ta, to tylko do sądu, bo na dzień dobry, jest winny kierownik auta.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2024-07-01, 17:54 1
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Avatar
konto usunięte 2024-07-01, 17:58
Ten komentarz został automatycznie oznaczony jako potencjalnie niewłaściwy dla osób niepełnoletnich. Zaloguj się aby go wyświetlić.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 5,00 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 3 miesiące. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem