może nam mocno pomóc..
📌
Ukraina ⚔️ Rosja
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 18:35
wildu88123 napisał/a:
Kurcze, widzę, że najbardziej frustrują się Ci, którzy źle rozumieją przepisy ;p
Zgadza się, nie można przekraczać ciągłej, jeżeli jednak zaczynasz wyprzedzanie na przerywanej to powrót na pas z którego zaczynałeś jest możliwy nawet jeśli już zaczęła się ciągła.
Nie pisz lepiej nic o znajomości przepisów.
Oczywistym jest, że skoro już jesteś na lewym pasie gdy zaczęła się podwójna ciągła, to musisz jak najszybciej spieprzać na swój pas. Nie oznacza to jednak, że nie złamałeś przepisów. Przed rozpoczęciem manewru wyprzedzania masz obowiązek upewnić się że zdążysz go zakończyć przed linią ciągłą. Po to m.in. są te gęściejsze przerywane tuż przed ciągłą, po to jest przepis zabraniający wyprzedzanemu zmieniać prędkość, abyś mógł ocenić czy dasz radę wyprzedzić przed ciągłą czy nie. Jeśli dasz radę - wyprzedzasz, jeśli widzisz że ciągła jest zbyt blisko i nie zjedziesz na swój pas przed jej rozpoczęciem - rezygnujesz z wyprzedzania. Przecież to proste.
Edek Łomiarz napisał/a:
Nie pisz lepiej nic o znajomości przepisów.
Bo ich nie znasz?
" Znak P-3 "linia jednostronnie przekraczalna" oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię od strony linii ciągłej i najeżdżania na nią, z wyjątkiem powrotu po wyprzedzaniu na położony przy linii przerywanej pas ruchu zajmowany przed wyprzedzaniem. "
Ja o zupie, a ten o dupie... przecież ja cały czas piszę o podwójnej ciągłej.
dlaczego wszyscy mówią o powrocie przed znakiem zakazu, skoro w 1:51 widać jak koleś zaczyna wyprzedzać na podwójnej ciągłej?
wildu88123 napisał/a:
Bo ich nie znasz?![]()
" Znak P-3 "linia jednostronnie przekraczalna" oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię od strony linii ciągłej i najeżdżania na nią, z wyjątkiem powrotu po wyprzedzaniu na położony przy linii przerywanej pas ruchu zajmowany przed wyprzedzaniem. "
Popatrz uważnie jaki znak jest po prawej i jaki masz znak poziomy (podpowiem: podwójna ciągła)
P-4 Znak ten rozdziela pasy ruchu o kierunkach przeciwnych i oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię i najeżdżania na nią.
Przyjrzyj się też gdzie w momencie mijania znaku znajduje się auto - jedzie środkiem.
Przepisy są tu jasne, należy ZAKOŃCZYĆ manewr przed znakiem a nie go kończyć. Czy tak trudno pojąć, że jak się nie wyrobisz (wcześniej przed rozpoczęciem manewru linia przerywana się zagęszcza) to masz go w ogóle nie rozpoczynać?
Chciałbym zobaczyć minę tego kierowcy w sądzie po tym jak pochwali się swoim nagraniem i usłyszy wyrok sądu.
Zaczął wyprzedanie na podwójnej ciągłej, nie ma sensu ciągnąc tematu czy skończył źle czy też nie
Dobrze, że pistoleroo wstawił ten screen. Jeżeli o te 5 metrów które mu zabrakło będą toczyć batalię w sądzie i zamawiać ekspertyzy z tego powodu to ja nie mam pytań. Katastrofa w ruchu lądowym wisiała na włosku. Normalny człowiek powiedziałby: zmieścił się na styk, z naprzeciwka nic nie było, olać sprawę. Tak na prawdę gdyby ostrzej ściął przed lorę to by wszedł przed znakiem. A wygląda na to, że cały ten ambaras z powodu jakiejś grubej świni w ciężarówce która choć przez chwilę chciała poczuć się doceniona w swoim nędznym żywocie o zapachu potu, spalin i hot-dogów z Orlenu. Jakie to daremne.
Do wszystkich "kulturalnych inteligentów" i "wirtuozów" kierownicy: jeżdżę od 10 lat, robię rocznie ok 50k km (osobówką, nie tirem) i nigdy nie miałem żadnego wypadku ani kolizji - z mojej ani nie z mojej winy. Ba, nie dostałem nawet mandatu. Więc kodeks drogowy kodeksem drogowym, a ja jednak będę dalej jeździł zgodnie ze swoją logiką i doświadczeniem. Jak skończycie gimnazja i jakimś cudem porobicie prawka, to może zrozumiecie. A póki co, może mnie cmoknąć w dupkę
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie