

Jazda na awaryjnych... jak gupie tirówki podczas cofania. Widzisz takie wykroczenie i cieszysz się, że gamoni spotkała kara.
uuu, jeżdżę dużo, ale nie widziałem nigdy tirówki z awaryjnymi
podpis użytkownika
z każdym dniem wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupęNie jestem ekspertę, zatem się wypowiem.
Nie włączamy świateł awaryjnych w pojeździe holowanym.
Dziękuję
Kolezanko wlaczamy w holowanymna autostradach i drogach szybkiego ruchu, a holowac mozna tylko do pierwszego zjazdu.
Kolezanko wlaczamy w holowanymna autostradach i drogach szybkiego ruchu, a holowac mozna tylko do pierwszego zjazdu.
Wg przepisów KD:
Podczas holowania pojazdu nie włącza się świateł awaryjnych. Światła awaryjne są przeznaczone do używania, gdy pojazd jest unieruchomiony z powodu awarii lub w sytuacji zagrożenia, a nie w trakcie ruchu. W holowanym pojeździe należy włączyć światła postojowe lub, w razie ograniczonej widoczności, światła pozycyjne.
No to jak w końcu?
Ja też bylam uczona, że w pojeździe w ruchu NIE WOLNO włączać awaryjnych.
Wg przepisów KD:
Podczas holowania pojazdu nie włącza się świateł awaryjnych. Światła awaryjne są przeznaczone do używania, gdy pojazd jest unieruchomiony z powodu awarii lub w sytuacji zagrożenia, a nie w trakcie ruchu. W holowanym pojeździe należy włączyć światła postojowe lub, w razie ograniczonej widoczności, światła pozycyjne.
No to jak w końcu?
Ja też bylam uczona, że w pojeździe w ruchu NIE WOLNO włączać awaryjnych.
Nie bede sie wymadrzal, ale ja to znam tak:
"W jakich sytuacjach należy włączyć światła awaryjne podczas holowania?
1. Awaria pojazdu na drodze ekspresowej lub autostradzie
W przypadku awarii pojazdu na drodze ekspresowej lub autostradzie, włączenie świateł awaryjnych jest obowiązkowe. To szczególnie ważne w sytuacjach, gdy pojazd znajduje się na pasie awaryjnym lub w miejscu, gdzie może stwarzać zagrożenie dla innych uczestników ruchu.
2. Holowanie w warunkach ograniczonej widoczności
Jeśli holowanie odbywa się w nocy, podczas mgły lub w innych warunkach ograniczonej widoczności, włączenie świateł awaryjnych może pomóc zwiększyć widoczność obu pojazdów. Jest to szczególnie istotne na drogach o dużym natężeniu ruchu.
3. Holowanie w mieście
Podczas holowania w ruchu miejskim, włączenie świateł awaryjnych nie jest zazwyczaj wymagane, ale może być przydatne w sytuacjach, gdy pojazdy muszą poruszać się wolniej niż inne uczestnicy ruchu.
4. Holowanie w sytuacjach wyjątkowych
W sytuacjach, gdy holowanie stwarza szczególne zagrożenie (np. uszkodzony pojazd zajmuje pas ruchu), włączenie świateł awaryjnych na obu pojazdach może być dodatkowym środkiem ostrożności."
1. Odpowiednie oznaczenie pojazdów
Pojazd holowany musi być oznaczony trójkątem ostrzegawczym, umieszczonym w widocznym miejscu z tyłu pojazdu.
W przypadku braku trójkąta, należy włączyć światła awaryjne.
Nie bede sie wymadrzal, ale ja to znam tak:
"W jakich sytuacjach należy włączyć światła awaryjne podczas holowania?
1. Awaria pojazdu na drodze ekspresowej lub autostradzie
W przypadku awarii pojazdu na drodze ekspresowej lub autostradzie, włączenie świateł awaryjnych jest obowiązkowe. To szczególnie ważne w sytuacjach, gdy pojazd znajduje się na pasie awaryjnym lub w miejscu, gdzie może stwarzać zagrożenie dla innych uczestników ruchu.
2. Holowanie w warunkach ograniczonej widoczności
Jeśli holowanie odbywa się w nocy, podczas mgły lub w innych warunkach ograniczonej widoczności, włączenie świateł awaryjnych może pomóc zwiększyć widoczność obu pojazdów. Jest to szczególnie istotne na drogach o dużym natężeniu ruchu.
3. Holowanie w mieście
Podczas holowania w ruchu miejskim, włączenie świateł awaryjnych nie jest zazwyczaj wymagane, ale może być przydatne w sytuacjach, gdy pojazdy muszą poruszać się wolniej niż inne uczestnicy ruchu.
4. Holowanie w sytuacjach wyjątkowych
W sytuacjach, gdy holowanie stwarza szczególne zagrożenie (np. uszkodzony pojazd zajmuje pas ruchu), włączenie świateł awaryjnych na obu pojazdach może być dodatkowym środkiem ostrożności."
Kurde. Ciekawa sprawa...
Art. 50. [Sygnalizowanie postoju pojazdu]
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany sygnalizować postój pojazdu silnikowego lub przyczepy z powodu uszkodzenia lub wypadku:
1) na autostradzie lub drodze ekspresowej - w każdym przypadku;
2) na pozostałych drogach o nawierzchni twardej:
a) poza obszarem zabudowanym - w razie postoju na jezdni w miejscu, w którym jest to zabronione, a na poboczu, jeżeli pojazd nie jest widoczny z dostatecznej odległości,
b) na obszarze zabudowanym - w razie postoju na jezdni w miejscu, w którym zatrzymanie jest zabronione.
2. Postój pojazdu, o którym mowa w ust. 1, należy sygnalizować w sposób następujący:
1) na autostradzie lub drodze ekspresowej - przez:
a) włączenie świateł awaryjnych pojazdu, a jeżeli pojazd nie jest w nie wyposażony, należy włączyć światła pozycyjne,
b) umieszczenie ostrzegawczego trójkąta odblaskowego w odległości 100 m za pojazdem; trójkąt ten umieszcza się na jezdni lub poboczu, odpowiednio do miejsca unieruchomienia pojazdu;
2) na pozostałych drogach:
a) poza obszarem zabudowanym - przez umieszczenie w odległości 30-50 m za pojazdem ostrzegawczego trójkąta odblaskowego i włączenie świateł awaryjnych; w razie gdy pojazd nie jest wyposażony w światła awaryjne, należy włączyć światła pozycyjne,
b) na obszarze zabudowanym - przez włączenie świateł awaryjnych, a jeżeli pojazd nie jest w nie wyposażony, należy włączyć światła pozycyjne i umieścić ostrzegawczy trójkąt odblaskowy za pojazdem lub na nim, na wysokości nie większej niż 1 m.
3. Sygnalizowanie, o którym mowa w ust. 1 i 2, obowiązuje przez cały czas postoju pojazdu.
Cały czas jest o postoju pojazdu...
Jeszcze coś takiego znalazlam:
Włączenie świateł awaryjnych w holowanym pojeździe jest z kolei wycenione na 150 zł.
Odpowiednie oznaczenie pojazdów
Pojazd holowany musi być oznaczony trójkątem ostrzegawczym, umieszczonym w widocznym miejscu z tyłu pojazdu.
W przypadku braku trójkąta, należy włączyć światła awaryjne.
Kary za nieprawidłowe holowanie
Nieprzestrzeganie przepisów dotyczących holowania może skutkować mandatem karnym. Oto przykładowe wykroczenia i ich konsekwencje:
Brak oznaczenia pojazdu holowanego
Mandat: 150 zł
Holowanie pojazdu na drodze ekspresowej lub autostradzie bez zachowania zasad
Mandat: 300 zł
Holowanie z użyciem linki elastycznej na drogach szybkiego ruchu
Mandat: 200 zł
Brak świateł awaryjnych lub trójkąta ostrzegawczego
Mandat: 150 zł
Ciekawe jak z nowy taryfikatorem by to wyszlo teraz

link i wszystko na ten temat:
znajdzlawete.pl/czy-podczas-holowania-trzeba-miec-wlaczone-swiatla-awaryjne/
Pat i Mat...

podpis użytkownika
Doskonały i nieomylny inżynier to taki, który unika drobnych błędów na drodze do wielkiej katastrofy.Nie jestem ekspertę, zatem się wypowiem.
Nie włączamy świateł awaryjnych w pojeździe holowanym.
Dziękuję
Włączył bo przwidział koniec!