Widząc temat na onecie postanowiłem sprawdzić swą wiedzę. Więc odpaliłem test dla 6 klasy szkoły podstawowej. Znalazłem tam arcyciekawe pytanie. Prawdopodobnie matematyczne lecz coś w nim mi się nie zgadza. Chciałbym spytać się szanownej społeczności sadola czy też mają takie wrażenie iż pytanie jest co najmniej dziwne. A oto treść :
Do szkolnego koła przyrodniczego należy 24 uczniów. Podczas jednych zajęć 1/4 grupy zajęła się pomiarem opadów atmosferycznych, 1/8 uczniów ustalała kierunek i prędkość wiatru, 1/12 uczniów mierzyła wilgotność i temperaturę powietrza, a 4 uczniów zajęło się ustalaniem stopnia zachmurzenia. Reszta uczestników koła była nieobecna na zajęciach. Ilu uczniów było nieobecnych?
Odpowiedzi :
A.2
B.3
C.6
D.9
Witaj użytkowniku Sadol.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników.
Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (
więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
konto usunięte
2014-04-02, 11:42
Do tych co im jakieś układy równań wychodzą - nigdzie nie jest napisane, że chodzi o 1/4, czy 1/8 obecnych. Weźcie się lepiej za kolorowanie drwala.
Problem z rozwiązaniem może się pojawić, jak zaczynacie zbyt dużo kombinować. Kretyn, który zna ledwo podstawowe działania rozwiąże bez problemu proste działania, bo myśli prosto, a ten co się już narobił całek, macierzy, zespolonych itp. będzie kombinować na różne sposoby. TO JEST DLA PODSTAWÓWKI to jest proste.
Tak samo z zadaniem
"cegła waży kilo i pół cegły. Ile waży cegła? "
najprościej
X = 1+0,5X
0,5X = 1
X = 2
a znam ludzi którzy kombinowali z ciągami, że skoro cegła waży kilo i pół cegły, to pół cegły waży pół kilo i ćwierć cegły, podobnie ćwierć cegły waży 0,25kg i 0,125 cegły i tak do usranej śmierci szukali rozwiązania w nieskończonym ciągu geometrycznym. Na zadania z podstawówki patrzcie jak na zadania z podstawówki. Czopy.
konto usunięte
2014-04-02, 11:51
Ciekawe co się będzie tutaj działo jak gimnazjalne testy wrzucą -.- inteligencja z sadola...
Nie wiem czy głupsi są ci co nie potrafią rozwiązać problemu, czy ci którzy widza problemy tam gdzie ich nie ma.
konto usunięte
2014-04-02, 12:58
konto usunięte
2014-04-02, 13:00
Oczywiście nick autora to nie przypadek.
dzifny jest ten pan ja jestem w 4 klasie podstawuwki i umie to rozwionzaci
konto usunięte
2014-04-02, 14:11
@SpaceInvaders
Wiem o co Ci chodzi, lecz z logicznego punktu widzenia ostatnie zadanie (pokoloruj drwala) jest najtrudniejsze, bo na maturze masz tylko czarny długopis ;P
konto usunięte
2014-04-02, 14:19
konto usunięte
2014-04-02, 14:32
@ JohnyLenony
Nie zwróciłem z początku uwagi na to. Niewątpliwie masz jednak rację. Ciekawe czy ci, którzy przed chwilą zdążyli zjechać autora, teraz przyznają się do błędu.