Główna Poczekalnia (1) Soft (1) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Ukraina ⚔️ Rosja Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 20:44
🔥 Koncercik ... - teraz popularne
Avatar
sokMajKok Wczoraj 0:59 4
Radom lepszy
Zgłoś
Avatar
pazuzu Wczoraj 1:00 29
5 osób rannych
inne ujecia







Zgłoś
Avatar
Promyczek Wczoraj 1:17 2
Wina słabych warunków pogodowych
Zgłoś
Avatar
djoshin Wczoraj 1:42 20
Erłulf się popsuł
Zgłoś
Avatar
Marian_Koniuszko Wczoraj 2:02
ktla.com/news/local-news/3-hospitalized-after-helicopter-crash-in-hunt...
Zgłoś
Avatar
joti Wczoraj 2:10
Widać błąd pilota na tych filmach.
Nie skompensował kąta natarcia wychodząc w zawisu.
Zgłoś
Avatar
xdrt Wczoraj 3:11 3
djoshin napisał/a:

Erłulf się popsuł



Erłulf ma szczęście, że tam o brzozę trudno xD
Zgłoś
Avatar
Anakin21 Wczoraj 4:10 1
Co mogło być powodem tego wypadku? Za blisko zabudowań i drzew podleciał i się jakiś wir wytworzył?(Nie znam się więc pytam znawców)
Zgłoś
Avatar
joti Wczoraj 4:46 25
Anakin21 napisał/a:

Co mogło być powodem tego wypadku? Za blisko zabudowań i drzew podleciał i się jakiś wir wytworzył?(Nie znam się więc pytam znawców)



Mam tylko licencje LAPL(A) - samoloty do 2t, więc ekspertem nie jestem.
Wg mnie tu żadnego wiru nie było. Pilot chciał popajacować zawisem, a potem gw🤬townie poderwał nos maszyny. Problem w tym, że w zawisie miał już duży kąt natarcia wirnika głównego i nie było dużego marginesu aby go zwiększyć, mógł tylko zwiększyć moment obrotowy, ale może się nie dało - brak mocy albo błąd pilota że tego nie zrobił, nie wiem. W każdym razie brakło siły nośnej do kontynuowania wznoszenia i wygrała siła grawitacji.
Zgłoś
Avatar
Anakin21 Wczoraj 4:47 4
joti napisał/a:

Mam tylko licencje LAPL(A) - samoloty do 2t, więc ekspertem nie jestem.
Wg mnie tu żadnego wiru nie było. Pilot chciał popajacować zawisem, a potem gw🤬townie poderwał nos maszyny. Problem w tym, że w zawisie miał już duży kąt natarcia wirnika głównego i nie było dużego marginesu aby go zwiększyć, mógł tylko zwiększyć moment obrotowy, ale może się nie dało - brak mocy albo błąd pilota że tego nie zrobił, nie wiem. W każdym razie brakło siły nośnej do kontynuowania wznoszenia i wygrała siła grawitacji.



Dziękuję piwko dla ciebie!🍺
Zgłoś
Avatar
Sulzer Wczoraj 5:34 4
Nowe GTA zapowiada się zajebiście 😁
Zgłoś
Avatar
Fx12 Wczoraj 7:18 9
joti napisał/a:

Mam tylko licencje LAPL(A) - samoloty do 2t, więc ekspertem nie jestem.
Wg mnie tu żadnego wiru nie było. Pilot chciał popajacować zawisem, a potem gw🤬townie poderwał nos maszyny. Problem w tym, że w zawisie miał już duży kąt natarcia wirnika głównego i nie było dużego marginesu aby go zwiększyć, mógł tylko zwiększyć moment obrotowy, ale może się nie dało - brak mocy albo błąd pilota że tego nie zrobił, nie wiem. W każdym razie brakło siły nośnej do kontynuowania wznoszenia i wygrała siła grawitacji.



Hmmm
Drugi filmik z dodatkowych, a trzeci od początku tematu... na moje nie pracuje wirnik ogonowy śmigłowca i to było przyczyną wypadku. No chyba że doszło do nałożenia się prędkości obrotowej wirnika na ilość klatek na sekundę urządzenia filmującego i stąd efekt "stania" widoczny jedynie na filmie.
Zgłoś
Avatar
TomRar Wczoraj 7:37 1
Fx12 napisał/a:

Hmmm
Drugi filmik z dodatkowych, a trzeci od początku tematu... na moje nie pracuje wirnik ogonowy śmigłowca i to było przyczyną wypadku. No chyba że doszło do nałożenia się prędkości obrotowej wirnika na ilość klatek na sekundę urządzenia filmującego i stąd efekt "stania" widoczny jedynie na filmie.



Ty wiesz w ogóle do czego służy wirnik ogonowy? Jeśli wirnik ogonowy nie pracuje to śmigłowiec od razu zaczyna się gw🤬townie obracać wokół własnej osi. więc w jaki sposób śmigłowiec mógł wisieć stabilnie bez ogona? Dopiero po wpadnięciu w niekontrolowane obroty wirnik ogonowy faktycznie odpadł

[ Dodano: 2025-10-12, 07:46 ]
joti napisał/a:

Mam tylko licencje LAPL(A) - samoloty do 2t, więc ekspertem nie jestem.
Wg mnie tu żadnego wiru nie było. Pilot chciał popajacować zawisem, a potem gw🤬townie poderwał nos maszyny. Problem w tym, że w zawisie miał już duży kąt natarcia wirnika głównego i nie było dużego marginesu aby go zwiększyć, mógł tylko zwiększyć moment obrotowy, ale może się nie dało - brak mocy albo błąd pilota że tego nie zrobił, nie wiem. W każdym razie brakło siły nośnej do kontynuowania wznoszenia i wygrała siła grawitacji.



Czyli według Ciebie przez to że zwiększył kąt głównego wirnika, zwiększył się moment obrotowy i zabrakło skoku ogona na kompensację obrotu? Przecież to się nie trzyma kupy, niemożliwe jest żeby w zwykłym zawisie zabrakło skoku ogona, bo w takim razie jakim cudem śmigłowiec lecąc na pełnej jest w stanie skręcać w prawo i w lewo używając ogona?
Zgłoś
Avatar
Adameck Wczoraj 7:59 5
To ja tu jeszcze bardziej namieszam, bo na portalach piszą, że świadkowie twierdzą, że mogło dojść do zderzenia śmigłem ogonowym z ptakiem.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  

Oznaczenia wiekowe materiałów są zgodne z wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

 Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na 6 miesięcy. 6,00 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem