Główna Poczekalnia Dodaj Obrazki Dowcipy Soft Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
W ciężarówce nastąpił wyciek oleju silnikowego z turbosprężarki do kolektora dolotowego skutkując ciągłym samozapłonem, nawet po przekręceniu kluczyka. Silnik działał dotąd aż przepalił prawie cały olej silnikowy i się zatarł. Całkiem ciekawy efekt. W waszych samochodach z silnikiem diesla też się to może stać, więc nie zaniedbujcie swoich aut.

Zgłoś
Avatar
Konto usunięte 2013-04-19, 15:05 24
Tzw. choroba wściekłych diesli. Przej🤬e.
Zgłoś
Avatar
Konto usunięte 2013-04-19, 15:19 23
Walka specjalistów, pseudo mechaników za 3...2...1
Zgłoś
Avatar
richiee 2013-04-19, 15:22 2
Nie mógł go "zadusić" na biegu??
Zgłoś
Avatar
Konto usunięte 2013-04-19, 15:30 4
richiee napisał/a:

Nie mógł go "zadusić" na biegu??


"Na biegu" to możesz się wysrać co najwyżej. Myślisz, że jak ta ciężarówka ma przykładowo ponad 600KM to zdusisz ją na biegu? Powodzenia.
Zgłoś
Avatar
Konto usunięte 2013-04-19, 15:31 11
richiee napisał/a:

Nie mógł go "zadusić" na biegu??



Jak mocny silnik wykręci się do konkretnych obrotów to nie da rady. Bo sprzęgło się pali a silnika zdusić nie idzie.

A.J.K.S napisał/a:

Walka specjalistów, pseudo mechaników za 3...2...1



Zgłoś
Avatar
~LegendarnyZiom 2013-04-19, 15:33 8
richiee napisał/a:

Nie mógł go "zadusić" na biegu??



Przecież tam są tysiące Nm momentu obrotowego. Przy takiej prędkości obrotowej rozj🤬oby sprzęgło hydrokinetyczne raz dwa albo i skrzynie nawet a silnik dalej by sobie pracował. Jedyne co można zrobić w takiej sytuacji przy dużym silniku to próbować zatkać dolot jakąś grubą szmatą, gumowym dywanikiem czy czymś płaskim i wytrzymałym aby nie zassało.
Zgłoś
Avatar
Konto usunięte 2013-04-19, 15:47 9
Zgłoś
Avatar
thez 2013-04-19, 15:48
@2up

I liczyć na to, że dolot jest szczelny

Z drugiej strony ciekawe czy hamulec górski w postaci klapki w wydechu dałby rade takie coś zdusić. W starszych ciężarówkach tak się gasiło silnik, jednocześnie siłownik odcinał dawkę na pompie i zamykał klapkę w wydechu. Kluczykiem to sobie mogłeś kręcić i wk🤬iać alternator
Zgłoś
Avatar
Realbartu 2013-04-19, 15:50 1
A.J.K.S napisał/a:


"Na biegu" to możesz się wysrać co najwyżej. Myślisz, że jak ta ciężarówka ma przykładowo ponad 600KM to zdusisz ją na biegu? Powodzenia.



Sciągasz go hamulcem dodatkowym i dusisz na najwyższym biegu, o ile dobrze widzę to jest z naczepą więc udusiłby go...
Zgłoś
Avatar
Konto usunięte 2013-04-19, 15:54
A.J.K.S napisał/a:


"Na biegu" to możesz się wysrać co najwyżej. Myślisz, że jak ta ciężarówka ma przykładowo ponad 600KM to zdusisz ją na biegu? Powodzenia.



nie konie mechaniczne tylko moment obrotowy jest wazny w tym przypadku....znafca, ja p🤬le
Zgłoś
Avatar
Konto usunięte 2013-04-19, 16:00
"Sciągasz go hamulcem dodatkowym i dusisz na najwyższym biegu, o ile dobrze widzę to jest z naczepą więc udusiłby go... "

Tutaj chodzi o to że sprzęgło nie wytrzyma takiego obciążenia kiedy silnik jest już konkretnie rozkręcony na obrotach.
Osobowego diesla to jeszcze tak. 5 bieg , hamulec i zdecydowanie dusić. Ale w ciężarowym może być gorzej.
Chociaż z drugiej strony gdyby zdecydowanie go zadusić zanim sprzęgło spłonie to może by się udało i ciężarowego.
Zgłoś
Avatar
Groch_007 2013-04-19, 16:02
Tylko silniki diesla? A co z benzyniakami z turbosprężarką?
Zgłoś
Avatar
Konto usunięte 2013-04-19, 16:03
Groch_007 napisał/a:

Tylko silniki diesla? A co z benzyniakami z turbosprężarką?



Ten problem w benzynowych nie występuje bo z racji niskiego stopnia sprężania nie ma samozapłonu. Chodzi tylko o turbo diesle.
Zgłoś
Avatar
Gniecu 2013-04-19, 16:06 1
@all up
Uwielbiam czytać te mądrości naszych mechanikuf, na prawdę można się nieźle pośmiać.
Nie macie nawet pojęcia jak jest zbudowany silnik a p🤬licie farmazony jak go zgasić
w krytycznej sytuacji. I to p🤬lenie "moment obrotowy" - 90% nawet nie wie co to jest.
Jap🤬le.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie