Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia Dodaj Obrazki Dowcipy Soft Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
Avatar
PatrykPany 2025-02-12, 23:23
a z drugiej strony tankując spalinowy samochód, pompa tłocząc paliwo jest zasilana energią elektryczną to już nikogo nie dziwi? xD
Zgłoś
Avatar
PryszczatyJeż 2025-02-12, 23:34 5
Geraldinio napisał/a:

Wygenerowanie energii do naładowania takiej ciężarówki z agregatora wytwarza dużo mniej spalin niż wytworzyłaby gdyby jechała całą trasę na ON.
Ale tego prawacki ciemnogród nie rozumie. Globalne ocieplenie to ściema lewaków.
Kiedy ostatnio lepiliście bałwana?



Ty jesteś takim idiotą serio czy tylko udajesz?
Zgłoś
Avatar
A4boNla3hon3 2025-02-12, 23:43 2
W europarlamencie będą robić fikołki i salta że to jedyne słuszne i ekologiczne rozwiązanie.

Potem grzecznie przyjmą kopertę od pana chińczyka.

Większych ułomów, idiotów i dzbanów jak z Brukseli ze świecą szukać.

Czekam jak policzą ile śladu węglowego i co2 wyprodukował przyjazd tej szkopskiej k🤬y co ostatnio z obstawą przybyła do Polski.
Zgłoś
Avatar
pepek002 2025-02-13, 0:07 4
Geraldinio napisał/a:

Wygenerowanie energii do naładowania takiej ciężarówki z agregatora wytwarza dużo mniej spalin niż wytworzyłaby gdyby jechała całą trasę na ON.
Ale tego prawacki ciemnogród nie rozumie. Globalne ocieplenie to ściema lewaków.
Kiedy ostatnio lepiliście bałwana?



Wyjazd na paradę równości łbie.
Zgłoś
Avatar
TheJack22 2025-02-13, 0:08 2
A tam też p🤬licie czasem byle p🤬lić. Ja sobie w tym roku biorę rumuńskiego elektryka robionego w Chinach i wywalone. 200km zasięgu mi w zupełności starczy do jazdy w koło komina, ew wycieczkę pod miasto, jak sie zgrają dopłaty, to nowe auto wyjdzie 45k. Po 8 lat gwarancji na baterię, napęd, 8 lat spokoju od Mirasów w warsztatach, co to ostatnio zaczęli wołać tysiące złotych za byle gówno. Bez lejących wtrysków, uszczelek pod głowicą, turbosprężarek, kół dwumasowych i p🤬lących się automatów. Poza tym koszt ok 12 zł/100km, to nawet najoszczędniejszy diesel nie ma podjazdu, tak więc po o 100 tys km się auto zwróci na samym paliwie, wystarczy, aby moje dupsko przewiozło z punktu A do B i tyle.. Tak więc elektryki rulez
Zgłoś
Avatar
Gaiseric 2025-02-13, 1:00 2
PryszczatyJeż napisał/a:

Ty jesteś takim idiotą serio czy tylko udajesz?


To tylko lewacki troll. Nie dokarmiać, to zdechnie z głodu

podpis użytkownika

Hitler był lewakiem
J🤬 wszystko na wschód od Polski.
Zgłoś
Avatar
rayananer 2025-02-13, 2:05 1
TheJack22 napisał/a:

A tam też p🤬licie czasem byle p🤬lić. Ja sobie w tym roku biorę rumuńskiego elektryka robionego w Chinach i wywalone. 200km zasięgu mi w zupełności starczy do jazdy w koło komina, ew wycieczkę pod miasto, jak sie zgrają dopłaty, to nowe auto wyjdzie 45k. Po 8 lat gwarancji na baterię, napęd, 8 lat spokoju od Mirasów w warsztatach, co to ostatnio zaczęli wołać tysiące złotych za byle gówno. Bez lejących wtrysków, uszczelek pod głowicą, turbosprężarek, kół dwumasowych i p🤬lących się automatów. Poza tym koszt ok 12 zł/100km, to nawet najoszczędniejszy diesel nie ma podjazdu, tak więc po o 100 tys km się auto zwróci na samym paliwie, wystarczy, aby moje dupsko przewiozło z punktu A do B i tyle.. Tak więc elektryki rulez



a jak cos sie w kraju wydarzy/przycisnie cie wyjazd to pojedziesz na stacyjke ladowac godzinke samochodzik, powodzenia
Zgłoś
Avatar
eliveruss 2025-02-13, 2:09 1
trzonek1pl napisał/a:

to pokazuje jak system jest robiony "WSZEDZIE" nie chodzi zeby sprawnie dzialalo albo logicznie tylko zeby kazdy wzial pieniadze czyli ktos kto produkuje prad, produceci sprzetu, specjalnego agregatu, kabli ktore beda dokladnie pasowac do urzadzenia itp itd. jeszcze pomiedzy ludzie ktorzy odpowiadaja za bezpieczenstwo



Jeszcze na wszystko wrzucą abonament, włącznie z klimatyzacją i płać co roku, jak nie chcesz się topić w lato i marznąć w zimę
Zgłoś
Avatar
Sayoko 2025-02-13, 2:17
Buhehehehehehehe wzruszyła mnie jego historia...
Zgłoś
Avatar
Adiczek 2025-02-13, 3:24 1
Geraldinio napisał/a:

Wygenerowanie energii do naładowania takiej ciężarówki z agregatora wytwarza dużo mniej spalin niż wytworzyłaby gdyby jechała całą trasę na ON.
Ale tego prawacki ciemnogród nie rozumie. Globalne ocieplenie to ściema lewaków.
Kiedy ostatnio lepiliście bałwana?

z bałwanami lewackimi mam do czynienia codziennie, nie muszę ich lepić.
Zgłoś
Avatar
pSTANLEY 2025-02-13, 3:26 3
rayananer napisał/a:

a jak cos sie w kraju wydarzy/przycisnie cie wyjazd to pojedziesz na stacyjke ladowac godzinke samochodzik, powodzenia



Ostatnio pamiętam takie wydarzenie jak ruscy wjechali na Ukrainę i wszyscy stali godzinami ale na stacjach paliw. Myślisz że kiedy to "coś" się wydarzy to będziesz miał swobodny dostęp do paliwa?

[ Dodano: 2025-02-13, 03:35 ]
TheJack22 napisał/a:

A tam też p🤬licie czasem byle p🤬lić. Ja sobie w tym roku biorę rumuńskiego elektryka robionego w Chinach i wywalone. 200km zasięgu mi w zupełności starczy do jazdy w koło komina, ew wycieczkę pod miasto, jak sie zgrają dopłaty, to nowe auto wyjdzie 45k. Po 8 lat gwarancji na baterię, napęd, 8 lat spokoju od Mirasów w warsztatach, co to ostatnio zaczęli wołać tysiące złotych za byle gówno. Bez lejących wtrysków, uszczelek pod głowicą, turbosprężarek, kół dwumasowych i p🤬lących się automatów. Poza tym koszt ok 12 zł/100km, to nawet najoszczędniejszy diesel nie ma podjazdu, tak więc po o 100 tys km się auto zwróci na samym paliwie, wystarczy, aby moje dupsko przewiozło z punktu A do B i tyle.. Tak więc elektryki rulez



Ja myślałem że robiąc po 3-4 tysiące km miesięcznie potrzebuję dużego zasięgu. Dlatego mam w spaliniaku 1600km. Żonie za to kupiłem leafa 2 generacji, żeby sobie jeździła wokół komina. Po 2 tygodniach nastąpiła zamiana samochodów. Ostatni raz jeździłem ice we wrześniu bo miałem do pokonania 2000km, poza tym ciągle jeżdżę elektrykiem. W taryfie dynamicznej koszt wychodzi mi około 5zł za 100km, drugi samochód mam w LPG i nie ma szans zbliżyć się do tak niskich kosztów. Elektryk uświadomił mi że wiele osób (w tym ja) bardzo wyolbrzymiania swoje potrzeby transportowe a prawda jest taka że większość oddala się od domu dalej niż na te 300km, które większość EV potrafi przejechać na jednym ładowaniu może 2 razy w roku. Ten jeden czy 2 postoje na ładowarce z ogromną nawiązką rekompensuje brak wizyt na stacji benzynowej przez resztę roku oraz mniej upierdliwy serwis. Spokojnie, za 20 lat ludzie dorosną do tego że są w błędzie jeśli chodzi o uwielbienie spaliniakow. Tak było ze wszystkimi zmianami w historii ludzkości. Niedawno pamiętam jak każdy śmiał się że mnie że mam smartfon, to przecież telewizor a nie telefon, to na pewno nigdy się nie przyjmie mówili. Kilkadziesiąt lat temu kierowcy w ramach protestu ucinali w samochodach pasy bezpieczeństwa bo to przecież zamach na ich wolność był. Takich przykładów można wymieniać bez liku, przeciwnicy ev niestety są zbyt mało inteligentni żeby uczyc się na błędach.
Zgłoś
Avatar
contracts 2025-02-13, 5:58
To tak jakby w domu zabetonować okna dać panel słoneczny na zewnątrz żeby zasilał oświetlenie wewnątrz
Zgłoś
Avatar
MYKELE 2025-02-13, 7:26
Jako ciekawostkę warto dodać że tak ładowany elektryk przejedzie znacznie więcej niż wersja spalinowa na tej samej ilości paliwa

[ Dodano: 2025-02-13, 07:27 ]
rayananer napisał/a:

a jak cos sie w kraju wydarzy/przycisnie cie wyjazd to pojedziesz na stacyjke ladowac godzinke samochodzik, powodzenia



Jak coś się stanie to stacje paliw też nie będą działać a elektryka naładujesz tam gdzie prąd chociaż z PV
Zgłoś
Avatar
adny123 2025-02-13, 9:22
Geraldinio napisał/a:

Wygenerowanie energii do naładowania takiej ciężarówki z agregatora wytwarza dużo mniej spalin niż wytworzyłaby gdyby jechała całą trasę na ON.
Ale tego prawacki ciemnogród nie rozumie. Globalne ocieplenie to ściema lewaków.
Kiedy ostatnio lepiliście bałwana?



Sprawność zależy od konkretnej konfiguracji, ale ogólnie:

1. Agregat prądotwórczy → ładowanie → silnik elektryczny

Sprawność agregatu: ~30–40%

Sprawność prostownika + ładowania akumulatora: ~85–95%

Sprawność silnika elektrycznego: ~85–95%

Łączna sprawność: ~22–36%

2. Pojazd z silnikiem Diesla

Sprawność silnika spalinowego: ~35–45%

Straty w skrzyni biegów i układzie napędowym: ~5–15%

Łączna sprawność: ~30–40%

Podsumowując: pojazd z silnikiem Diesla ma zazwyczaj wyższą sprawność niż agregat ładujący elektryka. Jednak elektryk ma inne zalety, np. odzysk energii z hamowania i niższe koszty eksploatacji.
Zgłoś
Avatar
Agre 2025-02-13, 9:27 2
Uzależnić wszystko od energii elektrycznej i wtedy cyk blackout i pozamiatane
Nie produktywna roszczeniowa masa białego w większości ludu z zachodu do piachu i tyle w temacie
Ci eugenicy to jednak mają łeb
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie