

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników. Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany





Pamiętam czasy gdy hańbą i pośmiewiskiem było przyznanie się do grania w gry na kodach
Jak ukończyłem grę kilka razy wszystkimi możliwymi "gildiami", zacząłem "szaleć". Komendy i funkcje dla konsoli pamiętam do dzisiaj


Zawsze najpierw trzeba ukończyć grę bez "czitowania", żeby nie popsuć se zabawy.





Gothica i Gothica II razem z dodatkiem przeszedłem po jakieś 5 razy
bla bla bla
Starsze pokolenie zrozumie, gimby w sumie mam w dupie.
Starsze pokolenie? Gothic to gra młodego pokolenia nie mająca startu do arcydzieł takich jak Ultima Underworld 2 czy późniejszy Planescape: Torment.
Starsze pokolenie? Gothic to gra młodego pokolenia nie mająca startu do arcydzieł takich jak Ultima Underworld 2 czy późniejszy Planescape: Torment.
A może cofniemy się jeszcze głębiej i przywołamy na myśl pierwsze MUDy? Fakt faktem, Morrowind z Gothiciem spopularyzowali widok TPP i sterowanie jedną postacią zamiast bandą w turach, ale to jest tylko następstwo postępu techniki. Przecież nie będziemy spoglądać na Fallouta wiecznie rzutem izometrycznym w turach, a na GTA z lotu ptaka


Teraz Modding tej gry w małym paluszku co daje wiele smaczku gdy ma się tarcze ,kompas czy hełmy.
Polecam także Nie oficjalny dodatek do Gothica 1 Przez Polaków stworzony ,,Mroczne Tajemnica"
Rozszerza fabułę na dużą skale, Nowe Obozy , Trudniejszy poziom gry,
O wiele więcej godzin zabawy , Nowe zbroje , Nowe QUesty ,
Nowe miecze, Hełmy,Nowe skrypty. Plus full Polski Dubbing nowych postaci.
Łącząc to z G1 Full PL Dubb gra nie do zdarcia.
Seria jest czymś wyśmienitym czegoś czego się nie zapomni.
Mimo że trzecia część już trochę słabsza jeszcze dała rade ale 4 zeszła lekko na zły tor.
Nigdy nie rozumiałem jak można w tą grę grac bez Polskiego Dubbingu.
Może dla odmiany mi pomożecie.
Od lat szukam gry podobnej do gothica II (noc kruka) i jedyne co mnie wciągnęło na kilka nocy to mount & blade w wersji rpg z polskimi husarzamy w gran duchy i bronią palną.
Jednakże już drugi rok co jakiś czas odpalam mounta, gIInotr i wigglesy i po paru godzinach nie mogę patrzeć na monitor, noż ile można chodzić po tych samych planszach, patrzeć na te same przedmioty i walczyć w kółko z tymi samymi przeciwnikami.
Czy świat na prawdę nie stworzył następców tej trójki na miarę XXI wieku?


A może cofniemy się jeszcze głębiej i przywołamy na myśl pierwsze MUDy? Fakt faktem, Morrowind z Gothiciem spopularyzowali widok TPP i sterowanie jedną postacią zamiast bandą w turach, ale to jest tylko następstwo postępu techniki. Przecież nie będziemy spoglądać na Fallouta wiecznie rzutem izometrycznym w turach, a na GTA z lotu ptakaAle zgodzę się - te stare gry miały klimat i są niepodważalne, ale zawsze trzeba zrobić miejsce na nowe gry, a stare zachować w sercu, pudełka z płytkami na półce, by zawsze można było wrócić i odpalić
![]()
Mudy to gry dla wielu graczy więc coś ci się pomyliło.
Po za tym w serie Zork grał? Na pewno nie. Jest genialna i tu nie chodzi o sentyment.
Co do innych gier. Świat TES jest naprawdę bogaty i złożony. Ilość historii, ciekawych questów, których w Gothicu nie uświadczysz (quest w namalowanym obrazie, świat szalonego boga-deadry). Ogromny pełen tajemnic świat. Tony ksiąg do przeczytania. Do tego złożona mitologia, a nie to oklepane orkowe szaleństwo i wojna bogów. Kontynent Akavir i jego nieśmiertelne węże.
Inna z gier z o wiele ciekawszym światem i historią oraz mechaniką to seria Dark Souls.
Później legendarna Ultima (mnogość możliwości zabija każdą inna grę crpg).
Nie wspomnę już o genialnym świecie Planescape, którego klimat i oryginalność jest nie do podrobienia.
Vampire masquerade bloodlines, Vagrant story Arcanum, Baldur's Gate dylogia i wiele, wiele innych.
W Gothicu świetny był tylko żywy świat. Reszta była tylko i wyłącznie dobra. Po za tym gra zdobyła popularność tylko w Niemczech i Polsce. Jeśli ktoś niewiele wymaga od gier crpg to może pozostać przy Gothicu.
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na ukrycie oznaczeń wiekowych materiałów zamieszczonych na stronie