Główna Poczekalnia Dodaj Obrazki Dowcipy Soft Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
Poślizg naczepą za 5000zł
Piterus • 2025-07-10, 13:11
Kierujący naczepą VOLVO nie dostosował prędkości do warunków drogowych i doprowadził do kolizji z nadjeżdżającą z przeciwnego kierunku osobową toyotą. Odłamki obu pojazdów uszkodziły jadące za sprawcą kolejne ciężarowe renault. Za nim jechała scania i jej kierujący, widząc co się dzieje odbił na pobocze chcąc uniknąć zderzenia i tam uderzył w znak drogowy. 41-latek został ukarany mandatem w wysokości 5 tysięcy złotych i 10 punktami.

Zmieniono 1 razy Zgłoś
Avatar
Frank_Lopez 2025-07-10, 17:54
Pawehan napisał/a:

Za co że naczepa zła jest ? Jeździłeś kiedyś takim pojazdem w którym pierwszy blokuje hamulce tył ?
Nie polecam , jesteś zawodowy czy nie nic nie możesz zrobić.



Czy nie jest tak, że przyczyną wypadków i kolizji jest przeważnie nadmierna prędkość?
Zgłoś
Avatar
Anal_Intruder_69 2025-07-10, 18:13
Pewnie gotował dudy w czajniku.

podpis użytkownika

Akcja pt. "Wspieramy Sadola": Premium za grosze: KLIK, albo zrzutka: KLIK
Zgłoś
Avatar
28marcin03 2025-07-10, 18:28
Od kiedy kieuje się naczepą?
Zgłoś
Avatar
mazga50 2025-07-10, 20:19
esa napisał/a:

po co hamował jeśli przed nim było pusto?



I chyba właśnie to hamowanie z pustą lorą było przyczyną poślizgu.

[ Dodano 2025-07-10, 20:22 ]
Frank_Lopez napisał/a:

Czy nie jest tak, że przyczyną wypadków i kolizji jest przeważnie nadmierna prędkość?



Akurat hamulce pneumatyczne przy pustej, czyli stosunkowo lekkiej naczepie, działają zero-jedynkowo. A on hamował właśnie.
Zgłoś
Avatar
szifo30 2025-07-10, 20:26
ABS nie zadziałał
Zgłoś
Avatar
Frank_Lopez 2025-07-10, 21:00
mazga50 napisał/a:

I chyba właśnie to hamowanie z pustą lorą było przyczyną poślizgu.
Akurat hamulce pneumatyczne przy pustej, czyli stosunkowo lekkiej naczepie, działają zero-jedynkowo. A on hamował właśnie.


Karać kierwa tak czy siak
Zgłoś
Avatar
Lukash2107 2025-07-10, 21:35
A kierowca to toyoty to też mógł odbić.Butloszczyna wina ale jednak
Zgłoś
Avatar
esa 2025-07-10, 21:39
mazga50 napisał/a:

I chyba właśnie to hamowanie z pustą lorą było przyczyną poślizgu.
Akurat hamulce pneumatyczne przy pustej, czyli stosunkowo lekkiej naczepie, działają zero-jedynkowo. A on hamował właśnie.



tam było ograniczenie do 70 więc nawet idąc na odcięciu 85 powinien spokojnie wpisać się w ten łuk ,przed nim była pusta droga, dlatego pytam po co hamował?
Zgłoś
Avatar
wojtekpwse 2025-07-10, 21:52
Mietek7567 napisał/a:

Chłop miał pecha i dostał 5 a gówniarze rozwalają się z głupoty i przerostu ambicji po czym dostają niewiele ponad tysiąc.



Nie miał pecha tylko jest p🤬lonym bezmózgim idiotą, prowadzi jak małpa sk🤬ysyn mając wyj🤬e na wszystko i wszystkich.
Zgłoś
Avatar
roughfuck 2025-07-10, 22:30
turor napisał/a:

Naczepy maja abs, chyba, że jakiś Janusz wadliwych czujników nie powymienia.
Tutaj butloszczoch za szybko z pustą naczepą pop🤬lał szczochowozem, pewnie ośka w górze i poszedł bokiem.
Ja bym mu 10k wj🤬, dla przestrogi dla innych profesorów prawa z ciężarówek.



Ośka w górze to bardzo dobra sprawa, dociąża napędową i pozostałe na naczepie. W deszczu jak na na nagraniu przerąbane jak nie ma podniesionej. A te lory to po hutach i składach budowlanych to januszerka swoją drogą.
Zgłoś
Avatar
tarcer123 2025-07-10, 22:31
Moim zdaniem wina hamowania w zakręcie. Do tego być może oponki słabe. Z tego co widzę wcale jakoś bardzo szybko nie jechał.
Zgłoś
Avatar
Pawehan 2025-07-10, 23:20
turor napisał/a:

Naczepy maja abs, chyba, że jakiś Janusz wadliwych czujników nie powymienia.
Tutaj butloszczoch za szybko z pustą naczepą pop🤬lał szczochowozem, pewnie ośka w górze i poszedł bokiem.
Ja bym mu 10k wj🤬, dla przestrogi dla innych profesorów prawa z ciężarówek.



Po coś ta ośka do góry idzie nie ? W takim przypadku zalecane i lepiej się takim skręca , ale ABS jak widać zostawił na bazie .

[ Dodano 2025-07-10, 23:23 ]
tarcer123 napisał/a:

Moim zdaniem wina hamowania w zakręcie. Do tego być może oponki słabe. Z tego co widzę wcale jakoś bardzo szybko nie jechał.



Wina hamowania w zakręcie ...Musiałbyś się takim czymś co ścina pierwszy tył przejechać , wtedy nie pisałbyś głupot. Oponki słabe wiadomo, ale to jest i tak niesprawny zestaw .
Zgłoś
Avatar
Polak_mały 2025-07-11, 8:37
Butloszczoch powinien za taki nr stracić pj.
Zgłoś
Avatar
majeńka 2025-07-11, 9:42
Frank_Lopez napisał/a:

Czy nie jest tak, że przyczyną wypadków i kolizji jest przeważnie nadmierna prędkość?

W niektórych przypadkach każda prędkość > 0 jest nadmierna.

podpis użytkownika

Powiedzcie proszę że pogib.
Zgłoś
Avatar
Pawehan 2025-07-11, 10:53
To jest problem techniczny niestety i dobra naczepa "nie Zła " Powinna mieć takie urządzenie jak Korektor siły Hamowania" Który dobiera dawkę powietrza , a tym samym siłę hamowania w zależności od obciążenia tej naczepy. W nowszych konstrukcjach jest to zintegrowane z Abs i taki system nigdy nie powinien doprowadzić do zablokowania kół , bo mamy sytuację jak powyżej Drifting na każdym łuku nawet niewielkim , kiedy coś wleczesz za sobą. Słucho czy mokro , pójdzie w poślizg i takie coś nie powinno się poruszać po drogach publicznych . Co innego na budowie , we fabryce czy porcie . Ja wiem że zabawa jest przednia , kierownik czasem dla zabawy odp🤬li takie salto " Jesteśmy tylko dużymi dziećmi " Ale c🤬jowi dobrze zrobili myślę że widełki powinny być 5000 tys - 10000 plus 10 - 15 ponktów karnych , albo kilkuletnie wstrzymania prawka Jazdy.

[ Dodano 2025-07-11, 11:06 ]
smc napisał/a:

Miałem podobną sytuację, na wiadukcie naczepa ciągnika siodłowego wpadła w poślizg i leciała prosto na mnie. Miałem po orawej barierki, więc nie miałem gdzie uciekać. Minęła mnie o kilka centymetrów. Nieprzyjemne uczucie.



I obudziłeś się zlany potem z ręką w nocniku ?
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie